Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billig fungerende sim som fungerer i Vista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billig fungerende sim som fungerer i Vista?

    Er det noen som har erfaring med en billig og grei simulator som faktisk fungerer i Vista?

    Jeg har et par kollegaer som kunne trengt litt stikketrening, men de synes Realflight og Phoenix er i dyreste laget..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Har du testet FMS?
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Har selv hovedsakelig brukt Clearview: ClearView RC Flight Simulator - Home

      Synes den har vært ganske grei. Ganske så realistisk, men kanskje ikke 100% på høyde med de dyrere.

      Billig er den også. Ca. $40 USD, og da med "livstidslisens". Dvs. alle oppgraderinger er gratis. Men man må ha kabel til radio'en i tillegg. Evt. lage seg en som går via lydkortet (og da benytte PPJoy).
      mvh Kim

      Comment


      • #4
        Originally posted by orjanp View Post
        Har du testet FMS?
        Hadde håpet å styre unna FMS, er av og til litt styrete å få til å fungere med Vista..


        Originally posted by kimshans View Post
        Har selv hovedsakelig brukt Clearview: ClearView RC Flight Simulator - Home

        Synes den har vært ganske grei. Ganske så realistisk, men kanskje ikke 100% på høyde med de dyrere.

        Billig er den også. Ca. $40 USD, og da med "livstidslisens". Dvs. alle oppgraderinger er gratis. Men man må ha kabel til radio'en i tillegg. Evt. lage seg en som går via lydkortet (og da benytte PPJoy).
        Vet du om Clearview fungerer med USB eller om man må bruke lydpluggen?
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Man finner Phoenix til 500 spenn på rcmarked. Og det fungerer fint og flott på min Vista ihvertfall

          Comment


          • #6
            Originally posted by Brumm View Post
            Vet du om Clearview fungerer med USB eller om man må bruke lydpluggen?
            Jeg har benyttet den med USB dongle av den billige typen, koblet opp mot egen radio. Har også en bekjent som benytter denne mot de billig simulatorradioene man får kjøpt.
            mvh Kim

            Comment


            • #7
              Clearview er utrolig grei i og med at du kan laste ned hele programmet og starte det opp uten aktiveringskode. Da har du 15 minutter prøvetid før du må til med koden. Hvis du har en radio/kabel/dongle-kombinasjon som fungerer i FMS så kan du teste om den virker med Clearview. Jeg bruker en E-sky 0905A "USB-sender" til Clearview. Fungerer fint i Win XP, har ikke prøvd det i Vista ennå (Der bruker jeg Phoenix/DX6i).
              Olav Moe

              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

              Innholdet i min hangar, sånn ca

              Comment


              • #8
                Originally posted by E&E View Post
                Fungerer fint i Win XP, har ikke prøvd det i Vista ennå (Der bruker jeg Phoenix/DX6i).
                Har kjørt den i både XP og Vista, og fungerer på begge. Men på Vista kan man ikke installere under Program files, av en eller annen grunn. Bare følge default under installasjonen så skal den fungere helt fint.
                mvh Kim

                Comment


                • #9
                  Selv bruker jeg Heli-X, og synes den er bra.
                  Versjon v0.9 er gratis og v2.0 som har støtte for nett får du til en rimelig penge.

                  404 Not Found

                  Mvh
                  SveinB
                  www.micro-hobby.com

                  Comment


                  • #10
                    Takker for mange bra svar!

                    Originally posted by E&E View Post
                    Clearview er utrolig grei i og med at du kan laste ned hele programmet og starte det opp uten aktiveringskode. Da har du 15 minutter prøvetid før du må til med koden. Hvis du har en radio/kabel/dongle-kombinasjon som fungerer i FMS så kan du teste om den virker med Clearview. Jeg bruker en E-sky 0905A "USB-sender" til Clearview. Fungerer fint i Win XP, har ikke prøvd det i Vista ennå (Der bruker jeg Phoenix/DX6i).
                    Ser ut til at kollegaen min går for E-Sky radioen som blir nevnt her.. Er det sånn at den funker til både FMS og Clearview?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Ja den virker både med FMS og Clearview. Jeg har og lastet ned og prøvd Helisim, Loading... og CRRCsim Adminpanel . E-Sky kontrolleren fungerer upåklagelig med de og.
                      Olav Moe

                      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                      Innholdet i min hangar, sånn ca

                      Comment


                      • #12
                        Tips til simulatorradio som fungerer greit dersom det ikke er i boks. Kjekt med 6 kanaler.

                        Siden finnes ikke
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment

                        Working...
                        X