Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jesss....endelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I Bergen bruker vi simulator aktivt i opplæring av nye medlemmer som vil fly , og la det være sagt at jeg for noen år siden feide all tvil tilside med å vedde med noen kompiser om at jeg skulle lære på simulator og så fly uten hjelp. etter ca 100 timer på simulator i løpet av vinteren ( 50 % leking og 50% trening) så tok jeg av med et nytt fly til en kompis og på første turen loopet jeg, fløy inverted 1 meter over isen på vannet og fikk motorstopp og landet flyet i en fin glidfeflukt.
    Selv bruker jeg og får laget FMS kabler til Hitec,Futaba,JR og Sanwa radioer for Joystick utgang eller USB og på modellfly.no is available for purchase - Sedo.com finner du link for å laste ned FMS og bestille kabel om du vil ha det.

    Er du nybegynner vil du GARANTERT spare inn igjen utgifter til en kabel raskt, eventuelt komme fortere igang og mye tidligere bli god nok til virkelig ha det morro i luften.

    mvh Kjetil
    modellfly.no is available for purchase - Sedo.com
    mvh Kjetil Sandal
    www.modellfly.no
    -----------------------------------------------------------------------
    Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

    Comment


    • #17
      Originally posted by ksandal
      I Bergen bruker vi simulator aktivt i opplæring av nye medlemmer som vil fly , og la det være sagt at jeg for noen år siden feide all tvil tilside med å vedde med noen kompiser om at jeg skulle lære på simulator og så fly uten hjelp. etter ca 100 timer på simulator i løpet av vinteren ( 50 % leking og 50% trening) så tok jeg av med et nytt fly til en kompis og på første turen loopet jeg, fløy inverted 1 meter over isen på vannet og fikk motorstopp og landet flyet i en fin glidfeflukt.
      Selv bruker jeg og får laget FMS kabler til Hitec,Futaba,JR og Sanwa radioer for Joystick utgang eller USB og på modellfly.no is available for purchase - Sedo.com finner du link for å laste ned FMS og bestille kabel om du vil ha det.

      Er du nybegynner vil du GARANTERT spare inn igjen utgifter til en kabel raskt, eventuelt komme fortere igang og mye tidligere bli god nok til virkelig ha det morro i luften.

      mvh Kjetil
      modellfly.no is available for purchase - Sedo.com
      Hvilken simulator brukte du?
      Per Johannes
      - Twister bell 47(i deler)
      - T-hawk
      Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

      Comment


      • #18
        Vi bruker flere typer simulator. Relfex, G2, G3, Dawe Brown og FMS

        Smak og behag. G3 er desidert best( ingen kan bestride det, men den krever RÅÅÅ PC) Reflex på en god andreplass, hårfint forran G2.

        Disse 3 simulatorene er DYR, men altså helt klart i egen klasse for realistisk og god simulering.

        FMS er utrolig bra da den er gratis, og er en billig og grei måte å starte på for alle som ikke vil spandere flere tusen på simulator.

        Dawe Brown er ganske OK også men kansje noe akterutseilt av de andre merkene.
        mvh Kjetil Sandal
        www.modellfly.no
        -----------------------------------------------------------------------
        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

        Comment

        Working...
        X