Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simulator for 3D Heli trening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Simulator for 3D Heli trening

    Hei,
    noen nye meninger om hvilken simulator (G3, AFPD, XTR) som gir den beste/mest realistisk flytrening for helikopter, og da spesielt m.h.p 3d øvelser. Hvilken som har den beste grafikken betyr mindre..

    Vh Trond

  • #2
    Etter det jeg har lest på rcgroups er Reflex XTR best på heli, etterfulgt av G3.
    har selv Reflex, og prøvd AFPD, og er ikke tvil om hvilken som er best av de to, Reflex. Aerofly virker mer som ett spill en en simulator....
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      RealFlight G3 er utvilsomt den aller mest realistiske simulatoren. Spesielt helikopter har blitt svært bra. I den siste oppgraderingen støtter den nå bitmap-bakgrunn, noe som gjør den like lekker som Reflex-simulatoren. Når det gjelder funksjonalitet, tilpassning og realisme er G3 foran alle. Jeg har prøvd dem begge.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        Bitmap-bakgrunn er no en ting. Men i Reflex er de medfølgende scenery'ene "3d-bitmaps". Dvs du kan fly bak det treet, krasje i det gjerdet, og lande på det bordet. Vet ikke om G3 støtter det...

        Og, å si at G3 er utvilsomt bedre er en overdrivelse. Av de sammenligningene jeg har lest på rcgroups, og det som står i EHBG-guiden er Reflex best for heli....
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Jeg vet det er mange som dømmer en simulator etter grafikk og ikke prestanda. Prøv selv, så vil du forstå.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Skulle gjerne prøvd både G3 og AFPD men har ikke råd til en til simulator. Har prøvd G2 masse og den kan ikke måle seg med XTR, men den er jo gammel nå. Fysikken er jo grunnen til at folk foretrekker Reflex for helikopter. Jeg syns det er veldig bra men har som sagt ikke prøvd konkurrentene enda.

            Problemet mitt med simulator er at jeg ikke er redd for modellen og i virkeligheten er jeg livredd.

            Comment


            • #7
              Må si meg enig med Tom Erik her hva heli angår. Her er G3 helt klart best.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Eneste problemet med G3 er at den (som AFPD) basically krever nyinvestering i datautstyr...

                Og det som er irriterende, er at det som spiser MEST cpu, er grafikk-delen, ikke fysikken. Og hadde programmererne ofret LITT grafikkkvalitet, kunne de redusert cpu-kravene med RELATIVT mye (fordi de kunne uploadet hele scenen og modellen i grafikkkortet, og latt hardwaren her ta seg av ting. Tro meg, dette fungerer. Fungerte allerede på 3DFX VooDoo baserte kort (ikke engang voodoo2), der man kunne uploade en hel 3DS-fil i kortet og "vandre igjennom den" i rein hardware).

                *sukk*

                //Svein
                Med forbehold om dårlige dager:

                Svein Skogen

                Comment


                • #9
                  Her har vi visst litt forskjellige erfaringer.
                  Ja, G3 er svært ressurskrevende, noe jeg også merka på min maskin (Dell XPS spillmaskin), men jeg merka ikke noe til det på AFPD. Den kjører mye smoothere (la oss dog ikke sprette for mye ur topic..)
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Synes det er rart dere mener G3 er best på heli, da folk flest på andre forum mener Reflex
                    Men, er vel hver sin smak. Noen liker moren, andre liker datteren
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Synes det er rart dere mener G3 er best på heli, da folk flest på andre forum mener Reflex
                      Folk flest kan mer bak tastaturet enn bak spakene, så grunnlaget for å uttale seg er kanskje litt begrenset.....
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tom Erik
                        Synes det er rart dere mener G3 er best på heli, da folk flest på andre forum mener Reflex
                        Folk flest kan mer bak tastaturet enn bak spakene, så grunnlaget for å uttale seg er kanskje litt begrenset.....
                        Hva er det som er bedre da?
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #13
                          Temaet har vært oppe til diskusjon noen ganger tidligere:
                          (MFN) ModellflyNytt.no

                          Den store forskjellen er at G3`n føles mer realistisk enn sine konkurrenter. Vi hadde en simulator-kveld her i klubben og da ble G3, Aerofly, Reflex og G2 testet mot hverandre på forskjellige PC`r. Alle var enige om at Reflex`n hadde kulest grafikk, men at G3`n er den mest realistiske og den med mest muligheter. I mine øyne er det realismen som teller mest. Så får alle "ekspertene" på ditto fora (som mest sannsynlig ikke har prøvd hverken simulator eller helikopter...) skrive hva pokker`n de vil
                          Tom Erik Smedal
                          www.artistic3D.net
                          www.photopia.no

                          Comment


                          • #14
                            Kan vi uansett være enige om at medmindre noen står klar til å knuse raptoren din med slegge når du crasher i simulatoren, er den psykiske delen av simulatoren heller fraværende?

                            Erfaringsmessig er phucker-factoren i høy grad tilstedeværende, selv på en Raptor 50 (selv på en Zoom, faktisk).

                            //Svein

                            (som unskylder eventuelle tastefeil. Kattungen har funnet ut at tastaturet gir lyd når man rører det)
                            Med forbehold om dårlige dager:

                            Svein Skogen

                            Comment


                            • #15
                              Bitmap oppgradering som dere beskriver, er det den som kalles Free PhotoField™ Update?

                              Comment

                              Working...
                              X