Announcement

Collapse
No announcement yet.

FMS i WinXP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FMS i WinXP

    Jeg får ikke dette til å fungere... Jeg bruker stikka fra Dragonfly-helikopteret og inn på COM-porten. Har prøvd med PPJoy og fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke, men det virker ikke som den har støtte for bruk av COM-porten i det hele tatt?? Noen som har fått til dette som har noen tips? Jeg trenger et par timer i simulator for å si det sånn...

  • #2
    Har enda ikke hørt om noen som får den til å virke i XP, kanskje jeg bare har feil kjente. Jeg kjøpte denne her om dagen og den fungerer nydelig på en futabasender. Antar at det bare er å eventuelt gjøre om pluggen litt før den fungerer på den til dragonfly: http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...Subkat_ID=1288
    Eventuelt kan den kjøpes litt billigere fra USA:
    http://www.helihobby.com/cgi-bin/add...nsmitters.html

    Med dagens dollarkurs er prisen godt under 200, men hvis de er teite og fører på frakten også i verdien så blir den fort litt for dyr i forhold til fra xmode.
    -----------
    Bengt

    Comment


    • #3
      Takk for svar...

      Hvordan ser pluggen på denne kabelen ut da? Min ser ut å være helt lik en vanlig PS/2-plugg... Kjekt å vite at det funker før jeg bestiller

      Comment


      • #4
        En kamerat har bestilt for å bruke den på dragonflysender og forventer å få den om få dager. Jeg er litt usikker på hvilken plugg du har, og hvilke signaler som skal til hvilke pinner. Den ledningen som følger med er en 6-pins DIN. Hvis du kutter den ledningen du har og kobler den opp mot denne skal det nok ikke mye prøving til før du finner riktig kobling. Her er oversikt over noen: http://www.welwyn.demon.co.uk/buddy.htm

        Jeg glemte å si at denne kabelen har et blinkende blått lys inni.
        Attached Files
        -----------
        Bengt

        Comment


        • #5
          Har brukt FMS i XP med PPJOY via serieport med en Esky radio og parallellport og JR radio.
          Sist uke brukte jeg FMS med comport (kabel fra Align) og JR radio uten PPJOY, funket helt fint.

          Har du vært inne og mappet/kalibrert?

          Men har ikke Dragonfly litt sært oppsett i forhold til Futuba/JR etc?

          Comment


          • #6
            Originally posted by bengtern
            En kamerat har bestilt for å bruke den på dragonflysender og forventer å få den om få dager. Jeg er litt usikker på hvilken plugg du har, og hvilke signaler som skal til hvilke pinner. Den ledningen som følger med er en 6-pins DIN. Hvis du kutter den ledningen du har og kobler den opp mot denne skal det nok ikke mye prøving til før du finner riktig kobling. Her er oversikt over noen: http://www.welwyn.demon.co.uk/buddy.htm

            Jeg glemte å si at denne kabelen har et blinkende blått lys inni.
            Ok, bra bilde, da må jeg hvertfall bytte ut den pluggen. Men gidder du gi beskjed her hvordan kameraten din kobler den hvis han får det til å funke?
            Pluggen som skal inn på dragonflysenderen ser hvertfall ut til å være lik som mus/tastatur-plugg (PS/2).

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tintin
              Har brukt FMS i XP med PPJOY via serieport med en Esky radio og parallellport og JR radio.
              Sist uke brukte jeg FMS med comport (kabel fra Align) og JR radio uten PPJOY, funket helt fint.

              Har du vært inne og mappet/kalibrert?

              Men har ikke Dragonfly litt sært oppsett i forhold til Futuba/JR etc?
              Etter som jeg skjønte hadde ikke PPJoy støtte for bruk av serieport i det hele tatt? Derfor ga jeg mer eller mindre opp. Men prøvde å kalibrere osv ja..

              Hva tenker du på med sært oppsett? Har veldig lite peiling på dette utstyret da jeg kun har vært borti 2-kanalsradioer til bil tidligere.

              Comment


              • #8
                Det skal fungere med ppjoy og com port på xp. men jeg måtte gå inn og forandre noe i instillingene på com porten i windows. husker ikke nå akuratt hva jeg gjorde, men det skal ligge i en tråd her på forumet. prøv å let litt. skal se i kveld når jeg kommer hjem
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Har for meg at deres elektronikk ikke kan brukes om hverandre med annen, lurer på om det ikke er Bonito her på forumet som vet noe om det.
                  Sjekk hans innlegg tror han har noe Dragonfly greier (eller var det esmel?)

                  Sorry jeg stokket sakene ser jeg Esky/parallell og JR/serie skal det være.
                  Må nok innrømme at jeg startet PPJoy av gammel vane da jeg begynte med JR'en for den funker helt fint uten nå. Forresten så husker jeg at den leste JR radioen også, den fant signalene men med annet oppsett enn HuaZen eller hva det heter.

                  Jeg husker aldri det innstillingsbildet men har du sjekket alle 8 kanaler for signaler? Har du noen signaler i det hele tatt eller helt blankt?
                  Om du starter PPJoy, kan du få den til å lese signaler?

                  Lest denne:
                  404 Not Found | aerofly RC 10

                  vet ikke om det er en hjelp men...
                  Dragonfly Helicopter Help

                  Ifølge dette så støtter vel PPjoy com porter..

                  Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tyor
                    Det skal fungere med ppjoy og com port på xp. men jeg måtte gå inn og forandre noe i instillingene på com porten i windows. husker ikke nå akuratt hva jeg gjorde, men det skal ligge i en tråd her på forumet. prøv å let litt. skal se i kveld når jeg kommer hjem
                    Har søkt litt nå uten å finne noe... Du har for mange innlegg!

                    Veldig takknemlig hvis du kan sjekke ut dette seinere.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by skiern
                      Originally posted by tyor
                      Det skal fungere med ppjoy og com port på xp. men jeg måtte gå inn og forandre noe i instillingene på com porten i windows. husker ikke nå akuratt hva jeg gjorde, men det skal ligge i en tråd her på forumet. prøv å let litt. skal se i kveld når jeg kommer hjem
                      Har søkt litt nå uten å finne noe... Du har for mange innlegg!

                      Veldig takknemlig hvis du kan sjekke ut dette seinere.


                      ja skal se om jeg finner det. det var er i hvertfall en sånn sender som følger med dragonfly heliene og den medfølgende kabelen jeg bruker. sammen med ppjoy bruker jeg den i realflight også
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Tror de innstillingene er å finne i den ene av de linkene jeg ga..

                        Comment


                        • #13
                          jeg bruker dette på xp, knota litt til å begynne med, men fungerer fint nå.

                          du må sette innstillingen til zen hua 5 ett eller annet, å ikke lukke ppjoy programmet.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tintin
                            Tror de innstillingene er å finne i den ene av de linkene jeg ga..
                            Sorry Tintin! Jeg så ikke innlegget ditt før nå... Så ut til å være mye interessant der! Men jeg får ikke mappa i PPjoy og heller ikke i FMS, men jeg har signal fra kontrollen i følge PPjoy...

                            Funka ikke å sette den til Zhen Hua-greia..


                            Edit: YESSSSSS!!! Nå funker det! Da kan jeg redusere budsjettet for reservedeler,hehe

                            Comment

                            Working...
                            X