Er det noen som har en idè om hvordan jeg kan drive røykolje fra røyktanken på en 60 size modell til potten uten å bruke en pumpe med batterier og alskens tilbehør? kan vel ikke hente trykket fra motorens bunnkasse..eller fra potten...men det må vel finnes en vei utenom?
Unconfigured Ad
Collapse
røyk uten pumpe på en Saito 100 4t
Collapse
X
-
-
her er hvordan man kobler en perry på en 4T, lar da slangen fra bunnkassa gå til ett T-stykke og derfra en til pumpe og en ut http://image.rcuniverse.com/forum/up...41/Us55333.jpg
mulig det går på den måten?Comment
-
#6 UnapprovedHei
WWW.nortrading.no Har en røykpumpe som tar trykk fra bunnpanna, og en oscillerende (vibrasjonspumpe) sjekk linken:
Comment
-
Takker for alle svarene! Dette må jo bare prøves ut.
Hvis noen har prøvd dette før og vet at det ikke virker må dere gjerne melde fra
Hvilken av de to systemene virker best mon tro? den som pumper ved hjelp av vibrasjoner eller den som bruker trykket fra bunnkassen? kansje jeg kan bruke pumpen til fueltilførsel og trykket fra potten til røyktanken (regner med at det går mer røykolje enn fuel.)Tor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Tror det blir feil å bruke trykket fra potta til røyktanken som da skal drive røyolje inn i potta igjen. Det vil jo bli samme trykk i begge enderComment
-
#9 UnapprovedPerry
Hei igjen
Her kan du se hva fabrikanten skriver:
Perry Pumps products aeromotive model gasoline engine gas miniature car plane boat vp30 vp-30 vp40 vp-40 carbs carburetor carburetors valves smoke systems nitro Varsane Cox Commo ASP Enya HB HP Irvine Jamara K&B Kraft Super Tigre Supertigre Supertiger
Monter motor som normalt og følg pumpefabrikantens anvisninger ang. pumpe. Husk at du må ha Check valve (enveisventil).Comment
-
Originally posted by nybegundaHvilken av de to systemene virker best mon tro? den som pumper ved hjelp av vibrasjoner eller den som bruker trykket fra bunnkassen? kansje jeg kan bruke pumpen til fueltilførsel og trykket fra potten til røyktanken (regner med at det går mer røykolje enn fuel.)
VP 30 er ialfall ei fin pumpe.På Saitos hjemmeside er det beskrevet hvordan du skal montere pumper.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment