Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deletilgang på Saito motorer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deletilgang på Saito motorer.

    Hei
    Det har med tiden dukket opp en del Saito motorer i mine og venners modeller.
    I.f.m dette så lurer jeg litt på hvor og hvem i Norge som kan levere deler og utstyr til disse. Dette er stort sett ting som har vært handlet på RCMARKED så vi har ikke vært i kontakt med noen forhandlere ang disse motorene.

    Vet det er mange som selger Saito motorer i hist og pist, men jeg har ennå ikke hørt eller sett mye support på disse motorene.

    Noen som vet noe konkret?
    Tor Henrik Hernes

  • #2
    Dette har det vært snakket om flere ganger den siste tiden og jeg må desverre skuffe deg. Ingen her på berget som har noe support på saito som de kan skryte av. Så skal du ha noe spesielt så må du til utlandet..
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      Liten oppdatering her:

      www.Rc-flight.com har fått satt opp en lynleveringsavtale på saitomotorer og deler fra amerika å kan nå dermed skaffe hva det måtte være på kort varsel.

      Jeg har brukt dem selv og kan ikke gjøre annet en å anbefale dem. Rask å grei levering. Får svar uansett tid på døgnet pr. epost virker det som
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        Saito 56

        Har mailforespurt rc-flight og elefun på fremre og bakre lager på en 56 saito. Ellers.... er den noen som vet hvor finne dimensjoner på lager til saito's motorer?
        Har søkt meg blå på nettet, men finner ingen info som jeg kan overføre til feks skf.

        Comment


        • #5
          Måler du ytterring, innerring samt bredden på lageret så finner du tilsvarende lager i skf katalogen. Men vær obs på at du skal ha lager beregnet for aksial belastning. Samt Z tetning på ene siden på fremste lageret. Ikke indre.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment


          • #6
            Strands.no

            Fikk tips om strands.no - de har lager og dimensjonene er
            8 x 19 x 6, og deres de anbefaler heter 698 ZZ. Betyr ZZ at de har denne tettingen på begge sider, som du sier ikke er anbefalt? Er det for at lageret skal være tett fra yttersiden, men åpen fra innersiden?

            Det andre er 12 x 24 x 6, 6901 - som da er det åpne indre lageret.

            Vet noen om noen som selger SKF eller gode lager i oslo?

            Comment


            • #7
              Det skal være en plass i Oslo som heter kulelager senteret eller noe sånt. de har SKF. Hvis jeg ikke husker helt feil etter ca 10år så ligger de i Trondheimsveien. Det lageret som heter ZZ har sikkert tetning på begge sider. men det er ikke noe problem for du kan lett med en nål ta bort den ene tetningen. tror ikke du får kjøpt lager med bare en tetning. ellers så har abra i Trondheim. Kan bare ringe å bestille derfra så sender de på dagen
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Jeg bruker abra ganske ofte i jobbsammenheng å de er upåklagelig. Alltid rask å har det meste. Å ikke minst, de sender med sjokolade på hver bestilling ! ! ! ! Det teller litt det å

                Z tetningene er bare å pirke ut med skrujern ja som tyor sier. Det innerste lageret skal ikke ha tetning i det hele tatt - i så tilfelle pirk bort begge tetningnen.

                Å jeg må presisere atter en gang - sørg for at lagrene er beregnet for aksial belastning.
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment


                • #9
                  Noen som har andre tips til forhandlere av saito-deler? Har prøvd å få tak i propmutter og "propskive" for en FA100 fra RC-flight.com, men de svarer hverken på mail eller priv message lengre.
                  Frank Thingelstad
                  2050 Jessheim

                  Comment


                  • #10
                    Da er det vel bare smallsize som forhandler deler som jeg vet om. Vet ikke om dette har blitt nevnt før. Påregn deg bestillingstid hvis du velger å bruke dem.
                    Runar Isaksen
                    risaksen@bluezone.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TapZ
                      Noen som har andre tips til forhandlere av saito-deler? Har prøvd å få tak i propmutter og "propskive" for en FA100 fra RC-flight.com, men de svarer hverken på mail eller priv message lengre.
                      Hmmm.
                      Jeg har da flere utgående mail registrert på deg.
                      Meldinger på forumet her følger jeg ikke med på.

                      Vi skaffer deler etterhvert som de bestilles.
                      Det tar litt tid å få orden på alle byråkratiske ting, ikke minst postens trang til å kreve kr 217,- for å si at varene ikke er momsbelagt (under kr 200)

                      Kjell Aanvik
                      www.rc-flight.com

                      Comment


                      • #12
                        Hei Kjell!
                        Jeg forstår at dere ikke følger med på private messages her på forumet, det var bare noe jeg forsøkte siden jeg ikke mottok svar på mine mail.
                        Jeg fikk mail fra dere i "startfasen", altså jeg fikk liste over alle deler, bekreftelse på at delen var bestillt og til slutt en bekreftelse på at den nå var på lager. Men mitt viktigste spørsmål fikk jeg aldri svar på: Hvoran bestiller jeg den og hvordan gjør jeg opp? Delen finnes ikke på deres webshop, og jeg har heller ikke fått noen bekreftelse på om dere evt kan bruke mailen min som bestilling og sende den pr post.

                        Jeg har nå sendt mailen på nytt, håper på snarlig svar.
                        Frank Thingelstad
                        2050 Jessheim

                        Comment

                        Working...
                        X