Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hører en rar lyd i motoren min. 91 asp. Ulyden starter på ca. 2000 rpm. Vanskelig å forklare en lyd men det høres nesten ut som diselbank eller for tidlig tenning. På tomgang går den helt fint.
Bruker os nr.8 plugg og mrf 15.15.
Noen som vet hva dette kan være?
unnskyld at jeg er i det spøkefulle hjørnet i dag. Men det tåler vi........... det er nok coilen. Iflg. Dissie Tunes er det bestandig coilen.
(her skulle det vært)smilet kommer aldrig der jeg vil ha det.
arvid
Kan være slark i rådelager. Sjekkes ved å vri propellen til punktet der stemplet står på topp og kjenn etter om du har unormalt mye slark her.
Kansje det bare er resonanse? Det er typisk at vinger/kropp/ror begynner å vibrere i takt med motoren på lavt turtall. Spesielt om du har ett spante-bygget fly.
Det kan være slakk i råden..... er litt slakk ved øvre døpunkt. Hehe.... måtte lete fram den gamle gradskiva fra ungdomskolen. Måler meg fram til ca 8 grader slakk. Er det for mye?
Det er nok for mye det . Jeg har 2 magnum 46 motorer og den ene fikk en rar lyd også . Med stempelet på topp så merker jeg slakke .
EN motor i god stand har ikke slakke der i det hele tatt .
Men jeg har jo kjørt med den lyden en stund . Morro å se hvor lenge det går før motoren går til ##### Har skifta lager på den en gang allerede .
Det kan være slakk i råden..... er litt slakk ved øvre døpunkt. Hehe.... måtte lete fram den gamle gradskiva fra ungdomskolen. Måler meg fram til ca 8 grader slakk. Er det for mye?
Litt slark skal det være, ellers hadde dette aldri gått rundt. Men om 8 grader er for mye finner du enklest ut av ved å sammenligne med en tilsvarende motor. Men, det høre mye ut...
unnskyld at jeg er i det spøkefulle hjørnet i dag. Men det tåler vi........... det er nok coilen. Iflg. Dissie Tunes er det bestandig coilen.
(her skulle det vært)smilet kommer aldrig der jeg vil ha det.
arvid
Det skyldes at du trykker på smilefjesene som ligger under ruta hvor du skriver innlegget. De som ligger der velger smiley for tittelen på innlegget, som du sikkert har sett.
Bruk smileyene som ligger til høyre for skriveruta så vil smileyene poppe opp akkurat der du har markøren
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment