Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til motorvalg!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flygal
    • Feb 2007
    • 257

Hjelp til motorvalg!

Jeg trenger hjelp til å velge motor til min Piper J3 Cub 1/5 fra The World Models! Jeg skal fly både med og uten flottører! Hjelp meg!!!
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm
  • voltz
    • Feb 2006
    • 229

Hei. Har flydd J-3 av denne størreslse både på hjul og flottører tidligere. Selv bruker jeg mest Saito firetaktere og på din modell vil jeg foreslå en FA82. Da har du de kreftene du trenger uten at modellen er overmotorisert. Lykke til. Flyging på vann er trivelige greier.
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"

Comment

• Flygal
      • Feb 2007
      • 257

Ok! Takker for svar! Skal se hva det blir til, men jeg kunne tenkt meg en som var litt billigere... Hva tror du om en SC 72 4-takter?
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• voltz
        • Feb 2006
        • 229

Joda, en SC72 vil nok fungere glimrende det også. En Cub trenger strengt tatt ikke allverden med motorkraft, så faktisk kunne man nok gått helt ned til f.eks en Saito FA56. Men etter min mening blir dette vel slapt, spesielt under Take-Off på vann.
        Hangar:
        Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"

Comment

• Flygal
          • Feb 2007
          • 257

Har ganske lite erfaring med Saito og firetaktere... Har kun flydd totakt jeg... Men det hadde vert kult å prøve Saito da! Vet du hvor man får tak i en rimelig Saito mellom 56 og 82??
          Futaba 6EXA
          Futaba 10C 2,4Ghz
          Piper J3 Cub, RCV 60SP
          Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• RGJ
            • Jul 2004
            • 922

østen

sjekk hos disse

宮城県仙台市にあるラジコン/模型/パーツの専門店石井模型

vet ikke om disse har Saito men OS skulle du finne evt ys
            har handlet mye hos disse, ikke noe problem og prisene er meget hyggelige , raskt levert og frakten er omtrent som i norge!

handler stort sett der nede hadde litt tid skulle ha noe hengsler , kulelinker og div...halve prisen og nesten ikke porto!

kjøpte selv en YS 160 DZM hos Helikraft pakka lå her på 4 dg og prisen ble ca 3700,- i sverige 5100,- + moms
            gidder ikke og ta opp moms diskusjonen igjen men disse i østen tar seg gjerne betalt i US $ og oppgir i feks HK $ eller som helikraft i Taiwanske trepenger(husker ikke hva det heter der nede).

som de sier løp og kjøp
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

Comment

• Flygal
              • Feb 2007
              • 257

Dette virket ålreit! Er du sikker på at det er trygt å bestille der nedenfra? Og hvordan fungerer det? Det virket i vertfall utrolig billig! Takk for den!
              Futaba 6EXA
              Futaba 10C 2,4Ghz
              Piper J3 Cub, RCV 60SP
              Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• RGJ
                • Jul 2004
                • 922

heisan

har aldri hatt noe problem med noen av de der nede ..reklamerte til og med på en servo som stoppet hos Cyber Heli (http://www.cyberheli.com) .
                Da jeg som regel har brukt litt tid på mailing frem og til bake føre jeg har handlet har jeg sendt ned kredittkort nr og info over mail ..sikkert dumt men de er store og tørr vel ikke og lure noen ...hadde vært rimelig ild i tørt gress om en hadde blitt lurt og infoen hadde gått ut over feks RC Universe.

Det er en Frederick Young jeg har handlet med nede hos Singa , og en Eddie hos Cyber , Ishiimokei husker jeg ikke noen navn ..handler du hos Helikraft har jeg brukt kort under check out og husk at de har en slik variabel rabbat ..på min YS ble det rundt 50 US$ .du finner den infoen et sted der
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Du finner Saito til OK priser her på berget også: http://www.rotorsport.no/
                  Han har både Saito og OS.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Gisle
                    • Dec 2005
                    • 575

Denne funker sikkert helt fint om du vil spare noen kroner
                    http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...=ASP/Magnum/SC 70 4-takter&kategoriID=32
                    Har erfaring med både 80 og 91, og de går som ei klokke og er lettstartet.

Eller en Saito er jo herlig da
                    Gisle Ranum
                    Trondheim
                    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Flygal
                      • Feb 2007
                      • 257

Ja! Jeg tror nok at valget faller på en rimelig som det der, har sett på den selv... Var forresten der jeg bestillte flyet! Har du litt erfaring du vil dele meg meg eller!? Tar imot alt av tips om motoren jeg skal ha!
                      Futaba 6EXA
                      Futaba 10C 2,4Ghz
                      Piper J3 Cub, RCV 60SP
                      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Gisle
                        • Dec 2005
                        • 575

Originally posted by Flygal
                        Ja! Jeg tror nok at valget faller på en rimelig som det der, har sett på den selv... Var forresten der jeg bestillte flyet! Har du litt erfaring du vil dele meg meg eller!? Tar imot alt av tips om motoren jeg skal ha!
                        Det viktigste er å følge manualen for innkjøring slik at den blir innkjørt med fet nok blanding. Ta den tiden det står du trenger og du får en motor som er lettstartet og går problemfritt i lufta. Sikre at du at riktig blanding når du flyr så den ikke er for mager. Litt røyk og fuel skal det komme ut av potta

Lykke til !
                        Gisle Ranum
                        Trondheim
                        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Flygal
                          • Feb 2007
                          • 257

Originally posted by Gisle
                          Det viktigste er å følge manualen for innkjøring slik at den blir innkjørt med fet nok blanding. Ta den tiden det står du trenger og du får en motor som er lettstartet og går problemfritt i lufta. Sikre at du at riktig blanding når du flyr så den ikke er for mager. Litt røyk og fuel skal det komme ut av potta

Lykke til !

Ja! Det her var et godt råd! Gleder meg til cuben min kommer i lufta!
                          Futaba 6EXA
                          Futaba 10C 2,4Ghz
                          Piper J3 Cub, RCV 60SP
                          Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Flygal
                            • Feb 2007
                            • 257

Jeg har nå bestilt motor. Valget falt på er RCV 60sp!
                            Futaba 6EXA
                            Futaba 10C 2,4Ghz
                            Piper J3 Cub, RCV 60SP
                            Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

Spennende motor. Du må legge ut info om hvordan du synes den fungerer
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

Comment

Working...