Hei
Jeg er en fersk når det gjelder 4 taktere, men jeg kjøpte en Magnum og har kjempet en del med oppstart.
Før oppstart primer jeg den ved å holde over utblåset og flipper over propellen til jeg ser fuelen komme til forgasseren, så 3 ggr til, trottel ca 1/3 åpen.
Når jeg så flipper propellen så tenner den med en gang, men stopper rett etterpå, og jeg ser fuelen som var i slangen et blitt trykket tilbake til tank.
Tanken et montert slik at klunkvekten et litt under forgasserhøyde.
Når jeg endelig får motoren i gang går den kjempefint både på tomgang og fullgass, heller ingen nøling ved pådrag.
Har fått kjørt den inn, men det irriterer at den skal være så vanskelig å få gang på.
Kjører med fuel 15% olje og 15% nitro.
Kan noen gi meg tips om hva jeg gjør galt?
Jeg er en fersk når det gjelder 4 taktere, men jeg kjøpte en Magnum og har kjempet en del med oppstart.
Før oppstart primer jeg den ved å holde over utblåset og flipper over propellen til jeg ser fuelen komme til forgasseren, så 3 ggr til, trottel ca 1/3 åpen.
Når jeg så flipper propellen så tenner den med en gang, men stopper rett etterpå, og jeg ser fuelen som var i slangen et blitt trykket tilbake til tank.
Tanken et montert slik at klunkvekten et litt under forgasserhøyde.
Når jeg endelig får motoren i gang går den kjempefint både på tomgang og fullgass, heller ingen nøling ved pådrag.
Har fått kjørt den inn, men det irriterer at den skal være så vanskelig å få gang på.
Kjører med fuel 15% olje og 15% nitro.
Kan noen gi meg tips om hva jeg gjør galt?
Comment