Unconfigured Ad

Collapse

Propell til Os91FSII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EZ
    • Oct 2004
    • 83

Propell til Os91FSII

Jeg har et gammelt byggesett av en A1 skyraider fra global under bygging. Flyet blir forhåpentligvis ferdig til våren. I den anledning har jeg kjøpt min første fire-takter Os91FSII. Spørsmålet er hvilken propell blir passende på dette flyet og denne motoren? Flyet har ca. 160cm vingespenn og vektmessig blir det sikkert 3,5-4,0 kg flyklart!
  • Christen

#2 Unapproved
    Mine erfaringer sier 13x8 eller 14x6 og jeg tror det vil passe godt til flyet ditt.

Med 14x6 får du litt bedre brems under landing, 13x8 vil gi litt høyere fart.

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Eller vurder en Grauper 3-bladet, den fungerer strålende på disse motorene. Tror jeg brukte 12x8 kanskje 13x6 ville passe bra.

Comment

• EZ
        • Oct 2004
        • 83

Takk for svar! Har en master airscrew 14x6 liggende får prøve den først. Men kanskje blir det tre blader også. Blir sikkert stilig på dette flyet.

Comment

• EZ
          • Oct 2004
          • 83

Har nå en OS110FS i bestilling. Skal brukes til fly beskrevet tidligere i tråd. Så mitt spørsmål er hvilken propell passer til motor og fly? På forhånd takk for svar.

Comment

• Knett
            • Nov 2005
            • 139

Forslag fra OS
            O.S. Engine - Search
            ----------------------------------------------------------------------
            Kenneth Thommesen
            http://www.vingen.no/
            www.bmfk.org

Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
            RaceM, Aspire
            Pike Perfection
            35cc Extra 260
            Extra 300L Leki

Comment

• EZ
              • Oct 2004
              • 83

takk for tips Knett, men har har inntrykk av at endel av forslagene som står i bruksanvisning/nettsider er en smule optimistiske. Skulle gjerne hatt tilbakemelding fra noen som har prøvd ulike propeller på OS 110FS i praksis. Om hva de syntes fungerte best.

Comment

Working...