Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Skulle starte motoren etter å ha satt den i en ny modell.
Men det var ingen kompresjon i den.
Hva skal det bety?
Noen som har noen forslag om hva dette kan være?
Liten skiveleif der vel "stemplene". Regner med at du sjekket pluggen også. Den kan lekke mellom ytre og indre del. Hvis ventilene og pluggen var ok er stempel, stempelring og foring det neste.
RS
Ronny Sundbye
Young man, was that a landing or were you shot down?
Hehe, ikke bare greit dette her.
Da må jeg nok sjekke stemplet tenker jeg. Pluggen har jeg sjekket.
Når jeg vrir på propellen surkler det ganske mye i forgasseren, kan da "problemet" tydest bedre da for dere som har greie på dette.
Aldri hatt slike problemer
Det høres absolutt ut som en av ventilene henger, tror jeg ville dobbeltsjekket.
Se etter at det er passe klaring mellom venlil og ventilløfter og at ventilene faktisk heves og senkes etter hvert som du dreier propellen..
It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
er ikke noe 4 takt spesialist, men når jeg drev med fuel synes jeg og huske at mine 4 taktere hadde dårlig komp når de var kalde og spesielt når de hadde ligget en stund.Kompresjonen kom, bare jeg fikk starta motoren. Får ikke håpe jeg er helt på jordet nå
arvid
Det høres absolutt ut som en av ventilene henger, tror jeg ville dobbeltsjekket.
Se etter at det er passe klaring mellom venlil og ventilløfter og at ventilene faktisk heves og senkes etter hvert som du dreier propellen..
Om de ikke gjør dette da.
Hva skal jeg da gjøre?
Jeg har kjørt starteren på motoren så at den ikke er kald. Det hjalp ikke
Du har nok rådebank i kardangen.så se etter de runde trekantene på høyre side.men min konklusjon er å justere ventilene med blad søker(tror det er o,o7 mm)
hilsen frya
sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
Om de ikke gjør dette da.
Hva skal jeg da gjøre?
Jeg har kjørt starteren på motoren så at den ikke er kald. Det hjalp ikke
Ehhh... hæ? Blir motoren varm av at du kjører den på starter?
Når du har av dekselet på ventilene og dreier rundt propellen skal ventilene vippe opp og ned. Ventilene tetter når de er helt oppe, så om du feks. ikke har noe klaring mellom løfteren og ventilen vil ventilen muligens stå litt åpen hele tiden. Det står i manualen hvor stor klaringen mellom ventilen og løfteren skal være når den står i en gitt posisjon. Dette måler du med ett søkerblad.
Dersom dette er "gresk" for deg ville jeg latt den være og tatt den med til noen som kjenner til 4-takt motorer og ventiljustering.
Dersom du ikke får kompresjon er det svært sansynlig at det har med ventiler å gjøre. Sørg iallefall for å få sjekket det grundig, og bytt plugg, før du eller noen andre begynner å pelle fra hverandre resten av motoren for å finne årsaken.
Jeg har vært borti en gang at det har kommet en liten treflis inn i en sånn en gang. Den satte seg fast på ventilen sånn at komp`n ble borte. Du kan jo prøve å ta av forgasseren og blåse med trykkluft inn i innsuget mens du sveiver den rundt. Hvis du skrur av toppdekselet og sjekker ventilåpningene ser du det med en gang hvis det kan være noe sånt, for da blir åpningen veldig stor.
Skulle starte motoren etter å ha satt den i en ny modell.
Men det var ingen kompresjon i den.
Hva skal det bety?
Noen som har noen forslag om hva dette kan være?
Hehe! kan jo være at propellen er løs! hehe måtte bare!:P
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment