Unconfigured Ad

Collapse

RCV-problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flygal
    • Feb 2007
    • 257

RCV-problemer

Halla alle sammen!

Jeg har akkurat kjørt inn min nye RCV 60SP, og har flydd ca 1 tank etterpå. De første turene hadde jeg litt problemer med å få den til å gå reint, dermed ga jeg meg på det. Da fløy jeg uten cowling. Dagen etterpå hadde jeg montert på cowlingen, og da gikk den helt rent, og uten problemer. Etter en halvtimes tid I LUFTA stoppet motoren. Da var det omtrent halv tank igjen. Jeg trodde det bare var en luftboble som stoppet den, men det er jeg ikke sikker på nå... Dagen etterpå skulle jeg ut igjen. Da hadde jeg etter tips fjernet cowlingen. Motoren startet uten problemer, men hostet voldsomt. Jeg fikk aldri gitt halv gass før den stoppet. Jeg har ikke stilt på noe i mellomtida. Trenger virkelig hjelp her, da jeg skal på Fagernes flyshow neste helg!
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm
  • Christen

#2 Unapproved
    Høres ut som det er pluggen som er gåen, har du laget bafling (luftføringer) til motoren?

Comment

• Flygal
      • Feb 2007
      • 257

Originally posted by Christen
      Høres ut som det er pluggen som er gåen, har du laget bafling (luftføringer) til motoren?
      Pluggen ser ut til å være i skjønneste orden, bafling er vel god lufting gjennom cowlingen?, det er det nok mer enn nok av! Men i mitt tilfelle gikk den bedre MED cowling...
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Christen

#4 Unapproved
        Høres rimelig ut det det er jo fordi du da får styring på lufta. Det jeg egentlig lurte på var om motoren gikk varm? Og RCV`n er det som regel lang innkjøringstid på, den liker veldig godt luftføringer som styrer lufta inn på siden grunnet kjøleribber som er feil vei. Pluggen kan se helt fin ut den, men alikevel være gåen. Har du prøvd en annen plugg?

Comment

• Flygal
          • Feb 2007
          • 257

Høres rimelig ut det det er jo fordi du da får styring på lufta. Det jeg egentlig lurte på var om motoren gikk varm? Og RCV`n er det som regel lang innkjøringstid på, den liker veldig godt luftføringer som styrer lufta inn på siden grunnet kjøleribber som er feil vei. Pluggen kan se helt fin ut den, men alikevel være gåen. Har du prøvd en annen plugg?
          Ja, jeg byttet plugg før andre dagen, men er det ikke slik at motoren ikke tenner når pluggen er gåen?? Motoren min tenner jo... har ikke lufting inn fra siden, men god lufting forfra. Tror jeg bygger på noen plater inni cowlingen...
          Futaba 6EXA
          Futaba 10C 2,4Ghz
          Piper J3 Cub, RCV 60SP
          Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Flygal
            • Feb 2007
            • 257

Sikker på at det ikke er andre ting som forårsaker det?
            Futaba 6EXA
            Futaba 10C 2,4Ghz
            Piper J3 Cub, RCV 60SP
            Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Christen

#7 Unapproved
              Hvis tråden i pluggen er deformert eller skadet gløder den dårligere og motoren kan begynne å fuske, noen firetaktere er veldig vare på dette. Regner med et du bruker en firetaktsplugg, dem er varmere enn en "vanlig" plugg og vil da være mere ømfintlige for ekstra varme som da er et stort problem på RCV motorene.

Comment

• Eureka
                Forhandler
                • Aug 2002
                • 764

Hvilken type fuel bruker du?
                RCV er ikke spesiellt glad i castorolje, da denne avleirer seg i kanalen i sylindertoppen.

Mvh
                Kjell Aanvik

Comment

• Flygal
                  • Feb 2007
                  • 257

Hvis tråden i pluggen er deformert eller skadet gløder den dårligere og motoren kan begynne å fuske, noen firetaktere er veldig vare på dette. Regner med et du bruker en firetaktsplugg, dem er varmere enn en "vanlig" plugg og vil da være mere ømfintlige for ekstra varme som da er et stort problem på RCV motorene.
                  Ok, takker! Bruker en OS F-plugg, skal prøve å skifte den ut. Si gjerne i fra om det kan være andre grunner til at den ikke går ordentlig!
                  Futaba 6EXA
                  Futaba 10C 2,4Ghz
                  Piper J3 Cub, RCV 60SP
                  Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Flygal
                    • Feb 2007
                    • 257

Originally posted by Eureka
                    Hvilken type fuel bruker du?
                    RCV er ikke spesiellt glad i castorolje, da denne avleirer seg i kanalen i sylindertoppen.

Mvh
                    Kjell Aanvik
                    www.rc-flight.com

Bruker 10% nitro synt./castor 15% olje 2T - 4T...
                    Futaba 6EXA
                    Futaba 10C 2,4Ghz
                    Piper J3 Cub, RCV 60SP
                    Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Flygal
                      • Feb 2007
                      • 257

Nå har jeg skifta plugg, rensa forgasseren, og tatt på et filter mellom tanken og forgasseren. Etter dette var gjort, gikk motoren så reint det går an å få det! Da blir det flyging i morra!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det noen som vil se/høre motoren i action, så kom på fagernes til helga!!!!!
                      Futaba 6EXA
                      Futaba 10C 2,4Ghz
                      Piper J3 Cub, RCV 60SP
                      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Christen

#12 Unapproved
                        Bra det ordna seg

Comment

Working...