Unconfigured Ad

Collapse

OS 61 RF med pumpe med 4 tilkoblinger ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Polar
    • May 2005
    • 55

OS 61 RF med pumpe med 4 tilkoblinger ?

HAr nettopp kjøpt en OS 61 RF med pumpe til erstatning foren OS 61 Hanno.

Den nye motoren har 4 nipler på pumpa i motsetning til Hanno'en som bare hadde 2 ( in and out )

Kan noen fortelle hvordan oppsettet på fuelslanger skal være med 4 nippler ?

Det er tydelig at 2 skal til forgasseren som har 2 nippler

Kan jeg ev bytte til punpe monter på Hanno'en ?
    Polar
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

skal prøve !

Det er 2 slanger som skal til tanken fra pumpa en er fuel inn og en retur fra pumpa til forgasser skal det en til inn og en er noen annet ...men du kan godt benytte Hanno greiene på den , det er jo vidre utviklet fra RF'n.
    Jeg husker ikke om det står noen på niplene men mener at slangene fra pumpa til forgasser ikke skal krysse hverandre om du skjønner.
    Last edited by RGJ; 21-03-07, 07:30.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• Polar
      • May 2005
      • 55

Takker Rune ;

Den forklaringen var enkel og grei.

Enkleste løsning blir da å ta pumpe og forgasser fra Hanno'en og monterer på RF'en = mindre slanger å styre med.

Michael
      Polar

Comment

• RGJ
        • Jul 2004
        • 922

jepp

det hadde jeg gjort om det ikke er utslitt!
        om du har behov for deler til RF'n har jeg en eske med noe skrammel i husker ikke akkurat hva det er men!
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

Comment

• Polar
          • May 2005
          • 55

Reservedeler

Både lager , sylinderforing , stempel er av interesse.

Leter også med lys og lykt etter ny sylinderforing ag stempel til Hanno'en jag har også - går løs på 3 settet nå - om jeg får tak i et som holder en grei pris.

Fikk tilbud fra en "pusher" her i landet på 1400 for syliner og stempel og 300 for bakre lager - er jo prisen for en ny motor !!! Og det bakre lageret er jo ikke å skaffe fra SMK.

Michael
          Polar

Comment

• RGJ
            • Jul 2004
            • 922

heisan

Har liggende 2 setups en orginal og en fra Dave Shadel (ekte ABC)i Usa (begge til RF ikke Hanno) de er brukt men du kan få de til en overkommelig pris!
            lagre har jeg men de er jo vrak ....nr til de er 61903 SKF har de ihvertfall ...bør være hylle vare hos Momentum i Oslo ....skulle ikke være problem . Pris vet jeg ikke men kjøper du et std. lager bør de ikke være over 100 lappen.
            http--www.skf.com-skf-productcatalogue-servlet-productImageprodid=1010011903&imperial=false&lang= en

sjekk linken
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

Comment

Working...