Unconfigured Ad

Collapse

Motorverksted

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strutsen
    • Feb 2006
    • 129

    #1

    Motorverksted

    Er det noen som vet om firma/privatpersoner som tar på sei å sjekke å reparere modellflymotorer her i landet?

    Da jeg har en Ys 140 Limited som ikke går som jeg vil...
    Mvh
    Hasse Andre.

    hasse1979@online.no

    Alle kræsj har en logisk forklaring........
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

    #2
    jeg fikk reparert min saito 180 twin gjennom en som martinsen hobby kjente.
    gjorde bra arbeid, men husker ikke navnet hans, ring martinsen.
    arvid

    Comment

    • Strutsen
      • Feb 2006
      • 129

      #3
      Litt utenfor emne dette, men lurer på om jeg har funnet feilen på min ys motor...
      Stempelet i regulatoren ser latterlig lite ut i denne motoren, i forhold til her:http://www.rcsweden.com/faq.htm

      Hva synes dere? kan det jeg har stamme fra en mindre ys motor?(håper )
      Attached Files
      Mvh
      Hasse Andre.

      hasse1979@online.no

      Alle kræsj har en logisk forklaring........

      Comment

      • Strutsen
        • Feb 2006
        • 129

        #4
        ops, glemte å legge ved bilde av min regulator...

        Huff, får ikke lastet opp, for stort... Men min er nesten halvparten som den jeg har bilde av her... Dette må være feil????
        Mvh
        Hasse Andre.

        hasse1979@online.no

        Alle kræsj har en logisk forklaring........

        Comment

        • jarle
          • Feb 2005
          • 341

          #5
          Tror ikke det er feilen nei.
          YS leverer ofte mindre stempel som reservedel, jeg fikk tilsvarende til min 110 og jeg vet mange andre har reagert på dette men det er nok riktig.
          Det er likevel mulig at stempel/membran er årsaken til problemene dine, det er mer eller mindre en standard servicereparasjon at disse delene må byttes av og til. Du kan få nye deler fra http://centralhobbies.com/ i USA eller http://www.probuild-uk.co.uk/ i england.

          Du kan jo sjekke YS forumet på RC universe for å få litt ekspertråd http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_197/tt.htm

          Jarle
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment

          • Strutsen
            • Feb 2006
            • 129

            #6
            Pokker å..hehe

            Ja det er byttet membran å stempel i denne motoren... Det som er så rart er at den gikk fint før det ble byttet, etter bytte så vil den ikke gå... Så feilen må jo ligge i regulatoren en plass...
            Mvh
            Hasse Andre.

            hasse1979@online.no

            Alle kræsj har en logisk forklaring........

            Comment

            • jarle
              • Feb 2005
              • 341

              #7
              Hvorfor ble regulator byttet hvis motoren gikk fint?
              De opplagte tingene,som du sikkert har sjekket er: Hele fuelsystemet må være helt tett.
              Det må ikke være noen urenheter eller partikler i motoren.
              Enveisventil på returtrykk må fungere og være montert riktig vei.
              Alle fuelslanger på riktig sted?
              Ventiler riktig justert.
              Når regulatoren er overhalt må den justeres inn.

              En side her med mye god info: http://www.geistware.com/rcmodeling/glowpower/index.htm
              It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

              Comment

              • Strutsen
                • Feb 2006
                • 129

                #8
                er usikker på hvorfor det ble skiftet før salg, han ville sikkert være sikker på at alt fungerte... ble ikke prøvestartet før salg til mei etter skifing av disse delene... Han som solgte er seriøs, og tviler ikke på det han sier...
                Har sjekket alt du skriver her, men har bestemmt mei for å dobbeltsjekke alt en gang til, å går det ikke da, så blir den sendt bort til noen kyndige... Begynner dessverre å gå litt lei
                Men takker for alle tips Tusen takk til alle som prøver å hjelpe mei...
                Mvh
                Hasse Andre.

                hasse1979@online.no

                Alle kræsj har en logisk forklaring........

                Comment

                • arvid
                  • Nov 2006
                  • 1547

                  #9
                  ring til martinsen hobbi da ham fiksa motoren min hvetfall.
                  arvid

                  Comment

                  • Strutsen
                    • Feb 2006
                    • 129

                    #10
                    Originally posted by arvid
                    ring til martinsen hobbi da ham fiksa motoren min hvetfall.
                    arvid
                    Har satt sammen regulatoren nå, justert ventiler og skiftet alle fuelslanger... Nå må jeg bare lage mei en ny toppdekselpakning, da denne ikke var god(tror ikke det var tett der)
                    Så skal jeg prøvestarte den i morgen... Virker ihvertfall som regulatoren fungerer som den skal nå, gir støtvis fuel ut.. Hvis den ikke er bra nå, så tar jeg kontakt med martins
                    Mvh
                    Hasse Andre.

                    hasse1979@online.no

                    Alle kræsj har en logisk forklaring........

                    Comment

                    • arvid
                      • Nov 2006
                      • 1547

                      #11
                      good luck
                      arvid

                      Comment

                      • ofremmi
                        • Sep 2002
                        • 490

                        #12
                        Hei
                        Sånn for sikkerhets skyld :
                        -Det er ekstremt viktig at toppdekselpakningen er hel og holder tett. Denne motoren bruker bunnkassa som kompressor, og volumet inne i toppdekselet som et slags trykkreservoar. Om dette ikke er tett går den ikke skikkelig.
                        - I regulatoren er det to silikon-biter som må sjekkes og byttes ved behov; membranen og det som kalles plunger. Plungeren er selve ventilen som sitter på enden av messingbiten som membranen trykker på. Om denne har mistet fasongen, eller ikke holder tett fungerer ikke systemet.
                        Lykke til
                        www.ofremmi.info

                        Comment

                        • Strutsen
                          • Feb 2006
                          • 129

                          #13
                          Nå har jeg tatt fra hverandre regulatoren, montert den sammen og sjekket at det fungerer som det skal å nå virker den ok...
                          Har justert ventiler, men som skrevet før, så var toppdekselpakningen meget dårlig, så må lage mei en ny... Tror nok mye av feilen er funnet nå mDa det ikke var tett mellom toppdeksel og blokk....
                          Har ikke fått testet den ennå, men håper å få gjort det i morgen...
                          Mvh
                          Hasse Andre.

                          hasse1979@online.no

                          Alle kræsj har en logisk forklaring........

                          Comment

                          • Strutsen
                            • Feb 2006
                            • 129

                            #14
                            ja da har ys motoren vært fra hverandre...
                            Justert regulator,ventiler å ny toppekselpakning...
                            Ble prøvestart i dag jippi, motoren går som ei klokke....

                            Konklusjon:
                            Defekt toppdekselpakning og membranen i regulatoren lå ikke helt på plass...

                            Takker for alle innspill på dette innleget, ere er til stor hjelp når ein har kjørt sei fast... Tusen takk alle sammen...

                            Blir det vær til det i morgen, så står jomfruturen for dør med min showtime
                            Mvh
                            Hasse Andre.

                            hasse1979@online.no

                            Alle kræsj har en logisk forklaring........

                            Comment

                            Working...