Unconfigured Ad

Collapse

Trykk tette T rør til fuelen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joa
    • May 2006
    • 51

    #1

    Trykk tette T rør til fuelen?

    Har kjøpt meg en YS 110 som skal sitte i en Synergy 90 3D.
    Denne motoren har pumpe som trykk setter tanken slik at tanken kan monteres på CG. Når det gjelder tanking så har jeg tenkt å ha T rør som jeg skal fylle fuel på.
    Mener å ha hørt at slike T rør er lite tette under trykk.

    Hva er meningene til dere der ute?
    Andre som har erfaringer med YS og noen gode løsninger på fuel inn og ut problemet (har jo ikke lyst å skru av cowlingen hver gang)

    Takker på forhand!
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #2
    Hvis du sikrer hver overgang fra rør til slange, med straps, så går det bra
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment

    • Joa
      • May 2006
      • 51

      #3
      Takker for tipset, skal prøve det!

      Comment

      • jarle
        • Feb 2005
        • 341

        #4
        Jeg bruker 3 slanger i stedet: en til forgasser, en til returtrykk og en kun til fylling(hvis du har egen klunk eller en slange ned i tanken fra denne så kan du tømme tanken også) På fylleslangen har jeg en fueldot eller rett og slett en plugg som jeg stikker inn i slangen og gjør at det blir helt tett. Jeg tror det blir den mest pålitelige løsningen.
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment

        • Karl H.
          • Mar 2006
          • 1452

          #5
          Eller slik. Den ene slangen er for å slippe ut trykket. Den andre for å fylle/tømme.
          Attached Files
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment

          • Thinnthinn
            • Sep 2002
            • 1172

            #6
            På min Synergy har jeg 2 slanger fra tank.. (Flyr med en Os1.40RX).
            Den ene går i en liten "loop" før den går rett ut av kroppen (lufting), og den andre går ut av kroppen, gjennom et filter, og så inn i kroppen igjen og videre til motor. Fylling skjer enkelt ved å koble fra filter, fylle til det kommer ut av lufting, og koble på filter igjen.
            Nærmere KISS-prinsippet kommer man ikke! (Keep It Simple Stupid..) ;o)

            Når modellen ikke er i bruk, kobler jeg sammen filter mot lufting, og tetter dermed tanken.

            Legger ved et bilde som viser systemet. Den er da koblet for lagring...
            Attached Files
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment

            Working...