Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sen gass respons Falsk luft eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Vingemutteren
    Vurderer å sette inn RS lager i front uten å ta av noen av tettningene og for å spesifisere så lurte jeg da på om fuelen kan klare å vaske ut oljen i lageret eller må jeg ta vekk ene tettningen?

    Hærlig motor Motorboy, men den er vel ganske svak i forhold til dagens 4Taktere (hvor stor er den egentlig, 60 size?). Den slide forgasseren du har på motoren er vel egentlig overlegen det fleste forgassere som brukes i dag (bortsett fra at den er komplekst oppbygget), jeg justerte engang en slik på en Webra 30 ett eller annet, fy flate som den gikk (stakkars lille cub`n som den stod på). Litt på siden, hvorfor brukes slide forgassere fortsatt i RC biler og ikke i fly? Er der noen bakdeler med slide forgassere i fly?
    Du må ta vekk en ene siden at du sikrer smøring da det er stor belastning på veivsiden enn frontsiden.
    Selv om den vasker ut oljen, så vil det være olje i fuelen som smører lageret..

    Min Webra T4 er en herlig motor og utrolig lettstartet hver gang.
    Virkelig en fin motor.
    Data:
    Aspin rotor (istedenfor 2 ventiler som fleste 4 taktere) og kompressor (som YS 4t motor)
    Volum:14,31 ccm (0.87)
    Effekt: 1.1 Hk/11.250 o/min
    Vrimoment: 124oz/in ved 6000 o/min
    kompresjonforhold: 9.2:1
    Totalvekt: 998 gram
    Propell: 14x4-17x6

    Forgasseren har doseringsnål sammen med slidespjeld og innbyggd akselerasjonspumpe. Har ikke noe ulemper med forgasseren og den virker fint i hele turtall og motoren går jevn , svarer med en gang hver gang jeg gir full gass, ikke sen respons eller harker før full gass en eneste gang.
    Jeg kjenner ikke konstruksjon på modellbilmotor med slideforgasser.

    For de som vil vite om Aspin rotor i motor :
    http://www.lortim.demon.co.uk/aspin/
    http://www.lortim.demon.co.uk/aspin/essay/essay.htm

    Jens Eirik

    Comment


    • #17
      Takk skal dere ha, da holder jeg kjeft om dette temaet til motoren har fått nye lager og er kjørt i benk.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      Working...
      X