Hei folkens, Jeg har en Magnum 61 2T fra TT (kjøpt i 1996) som jeg førtidspesjonerte etter 3 forgassere (kjøpte til og med en Webra tn II forgasser til den med litt mindre venturi) og x antal dead sticker, jeg mistenkte altid denne motoren for å dra falsk luft fra en eller annen plass da den aldrigt ville trotle skikkeligt opp i gjenn fra tommgang etter ett landings innlegg (kavet felt til potte trykket var oppe igjen). Jeg husker at jeg byttet ett par fremlager i ett forsøk på om det var der lekasjen var. Dette hjalp ikke noe serligt og motoren vart førtidspesjonert, har kommet på tanker om å lage nye pakninger til bak lokket og eventuelt lime frem lageret fast til hus og aksling (pluss ny o-ring på forgasseren selvfølgelig).
Jeg trenger forslag til pakningslim og til hvilken locktite (eller tilsvarende produkt) jeg bør bruke til å lime fast frem lageret. I tillegg forslag til andre inngrep jeg kan prøve for å forbedre trotlingen på denne motoren (det er helt forferdelig å måtte vente 3-4 sekunder hver gang en slakker helt ned til en har power igjen). Dette er en sterk motor så det har altid iritert meg å se den ligge i esken sin isteden for å gjøre nytte forseg i snuten på ett fly. I tillegg er dette den andre motoren jeg kjøpte men den eneste jeg har måttet gitt tapt for så dere skjønner aaarrg! .
Jeg trenger forslag til pakningslim og til hvilken locktite (eller tilsvarende produkt) jeg bør bruke til å lime fast frem lageret. I tillegg forslag til andre inngrep jeg kan prøve for å forbedre trotlingen på denne motoren (det er helt forferdelig å måtte vente 3-4 sekunder hver gang en slakker helt ned til en har power igjen). Dette er en sterk motor så det har altid iritert meg å se den ligge i esken sin isteden for å gjøre nytte forseg i snuten på ett fly. I tillegg er dette den andre motoren jeg kjøpte men den eneste jeg har måttet gitt tapt for så dere skjønner aaarrg! .
Comment