Unconfigured Ad

Collapse

Fuji-imvac bensin motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rodoet
    • Jun 2005
    • 50

Fuji-imvac bensin motor

Står her nå med en Fuji-imvac BT24 EI bensin motor som jeg skal monter inn i min funtana..
    Trenger en smule hjelp å har noen spørsmål som jeg håper noen kan gi meg svar på...

Er det noen måte det er best å montere motoren på?
    Rett vei med toppen opp? inverted eller side montert??

Viss noen kjenner til funtanaen, Bør jeg forsterke firewall`n før jeg setter den inn??

Kan jeg bruke vanlig 2 takts olje

trenger svar snarest?
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Hva slags funtana er det snakk om ?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• rodoet
      • Jun 2005
      • 50

Originally posted by Isak
      Hva slags funtana er det snakk om ?
      Funtana 90s

Comment

• B71
        • Jan 2007
        • 15

Skal gå bra og bruke vanlig to taktsolje så lenge du passer på og bruke den som er for luftavkjølt motor

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Originally posted by rodoet
          Funtana 90s
          Går ut ifra at du mener Hangar 9 sin funtana, så da skal det strengt tatt ikke være behov for avstiving, men vurder når du starter motoren for første gang. Er det veldig til vibrasjon så får du ha inn noen forsterkninger. Men jeg har sett flere som flyr orginalt med bensin.

I utgangspunktet vibrerer bensinmotoren mer en f.eks glow så vær nøye med å balansere propeller skikkelig samt bruke stive motorfester. Helst fastmontert. Gummidempere har en tendens til å forværre problemene.

Når det gjelder om hvordan motormonteringen blir så vil jeg mene det er hip som happ, har ikke erfaring med din type motor men somregel trives beninmotorene uansett motormontering. Monter motoren slik at potta kommer mest ut av veien.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• rodoet
            • Jun 2005
            • 50

Originally posted by Isak
            Går ut ifra at du mener Hangar 9 sin funtana, så da skal det strengt tatt ikke være behov for avstiving, men vurder når du starter motoren for første gang. Er det veldig til vibrasjon så får du ha inn noen forsterkninger. Men jeg har sett flere som flyr orginalt med bensin.

I utgangspunktet vibrerer bensinmotoren mer en f.eks glow så vær nøye med å balansere propeller skikkelig samt bruke stive motorfester. Helst fastmontert. Gummidempere har en tendens til å forværre problemene.

Når det gjelder om hvordan motormonteringen blir så vil jeg mene det er hip som happ, har ikke erfaring med din type motor men somregel trives beninmotorene uansett motormontering. Monter motoren slik at potta kommer mest ut av veien.

Takk for svar...
            Tenkte på en ting.. Skal til å lage til bensin tanken.. har kjøpt sånn konventerings pakke slik den skal tåle vanlig bensin.
            Det skal vel bare en slange fra tanken å inn på motor og en for på fyll, men ikke en som leverer trykk som i glow motor.. må jeg ikke ha noen form for lufting på tanken så den ikke blir sugd falt ???

Comment

• Godseieren
              • Apr 2003
              • 296

Du må ha lufting på tanken, ja. Slangen på luftinga surrer du et par ganger rundt vingerøret e.l. før du tar den ut av flykroppen. Ellers vil det renne bensin ut av flyet når du f.eks setter det på nesen eller flyr opp-ned.
              Mvh
              Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

Working...