Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpassing av tuned pipe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tilpassing av tuned pipe

    Har en Webra 50 som jeg fikk bend og tuned pipe til i dag. (Webra original). Problemet er at vinkelen på bendet er noen grader feil i forhold til Belly pan og det jeg da lurer på er:

    1; Kan jeg kappe bendet ca 5 cm og sette på en lenger silikonslange som mellomledd eller

    2: gå til et verksted og få tilpasset vinkelen slik at den ligger korrekt i belly pan?

    For meg virker alternativ 1 enklest men vil det påvirke ytelsen og gi andre uheldige bivirkninger.

    Takknemlig som alltid for svar.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Jeg tror ikke det er så heldig å ha en lang silikonslange som flexer i overgangen der, i så fall bør du ihvertfall bruke det rørstykket du kapper av slik at det blir 2 skjøter etter hverandre.
    Jeg tror den beste løsningen for deg er å varme bendet med en propanbrenner og bøye det forsiktig til riktig vinkel, det skal ikke så mye til for å få til en liten justering på den måten.
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #3
      Da er bendet levert til et sveiseverksted for korrigering. Utblåsinginspunktet måtte flyttes 16 mm for å være sentrert i forhold til belly pan. Siden de hadde mye å gjøre så vil det ta noen dager før jeg får bendet tilbake.

      Det blir spennende å se om jeg har målt rett!
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Da er bendet fikset fra sveiseverkstedet og passer nå fint inn i bellypan. Da gjenstår noen småtteri før modellen er flyklar.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment

        Working...
        X