Unconfigured Ad

Collapse

Startvanske Rossi 90 DF m/tunedpipe

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Knut76
    • May 2007
    • 4

Startvanske Rossi 90 DF m/tunedpipe

Heisann.

Jeg har anskaffet meg en brukt Gleischauf F-16 1:8 med Rossi 90 DF motor i. Har trøbbel med å få start på denne, og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt:

Hvordan er grunninnstillingene på nålene?
    Hvilken vei bør modellen ligge når den startes? på hjulene, på høykant til en av sidene..
    Hvilken fuel trives denne motortypen best med?
    Kan noe være galt med motoren`? Den har veldig god kompresjon.

Håper noen har noen tips som kan være til hjelp...

Mvh Knut
  • Hirobofly
    • Feb 2006
    • 70

Hei.
    DF-motorer har jo svært høy kompresjon, slik at du må løsne pluggen når du skal starte. (det finnes jo slike kombinerte glødere- pluggverktøy slik at du kan løsne pluggen samtidig som du gløder) Alternativt så er det å løsne pluggen en omdreining-gløde/starte-stramme igjen etterpå med separate verktøy.

Jero Aerosave (ev annen fuel med Aerosave olje) er den fuelen/olja som er i stand til å smøre bra selv når temperaturen blir høy....
    -Skal du ha max ut av modellen så må jo motoren gå max, da må også olja være max.

Starte med sylinderen opp er å foretrekke da.
    Er nok bare å prøve seg frem på nålene, starter den men kutter så fort du forsøker å komme over halv gass, da er den for mager.

Et bra tips med å sjekke at du ikke stiller den for mager på bakken er å klemme litt raskt på fuelslangen når den er på full gass; da skal turtallet øke litt. Dør motoren da, da er den for mager.

Lykke til.

Mvh,
    Rune J

Comment

Working...