Announcement

Collapse
No announcement yet.

innkjøring bensin motor..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • innkjøring bensin motor..

    hei..
    driver å forsker enda på min bensin motor fuji BT24EI
    fulgte Ander h sin veiledning på justering å det tror jeg virket bra..
    takk for den..
    Lurer litt på hvor mye en skal kjøre inn en bensin motor og hvordan den skal kjøres,,,

    Synes min er j..... tungstartet forstår ikke helt hvorfor den skal vær det...
    noen tips?????

  • #2
    På helikopteret mitt har jeg en Zenoah Z26 PUH hanson modified pro motor.
    Innkjøringen der var mineralsk olje med oljeblandingen 1:25 de første 5 liter.
    Ellers tut og kjør.
    Hans Idar Haldorsen
    Alta

    Sceadu Evo 50
    T-Rex 450 SE
    E-starter
    U Can Do 3D Elektro
    Great Planes Revolver 50

    Comment


    • #3
      Tungstartet KAN være et tegn på for mager blanding på L-nålen. Evt. kanskje du choker den litt for lite.

      Innkjøring på bensinmotorer er gjerne å kjøre med litt ekstra olje, men justert temmelig optimalt (kan godt la den gå bittelitt fet, men ikke mye). Også er det bare å bruke motoren, men bruke den litt forsiktig. Dvs. ikke la den gå tungt (begrense full gass og gjerne sette på propell i nedre anbefalt størrelse).
      Last edited by OAK; 12-05-07, 07:45.

      Comment


      • #4
        Originally posted by rodoet

        Synes min er j..... tungstartet forstår ikke helt hvorfor den skal vær det...
        noen tips?????
        når det gjelder innkjøring er det bare å blande litt extra olje i bensinen,og ungå att den blir for varm under kjøring.på mine bensin motorer lot jeg den gå
        en tank eller to(total 1.5 lbensin) på feit blanding før jeg dro den opp på turtall.men bruk som sakt feit blanding på den første 5 literen.

        når det gjelder start av bensin motorer så sleit jeg og noe jæ... i starten helt til teknikken satt,hvist du har proppellen på ca kl 11 når compen starter å ta da er det lettere å få til teknikken.for det er snakk om teknik og ikke power

        mvh geir
        Mvh Geir Mogstad
        ---------------------------------------
        slapp av det kommer helt sikkert ned!

        Comment

        Working...
        X