Unconfigured Ad

Collapse

Overhale OS50 SXH

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walker76
    • Nov 2005
    • 472

    #1

    Overhale OS50 SXH

    Hei
    Har ein Os50 heli motor liggande her på benken min. Den har eitt brent stempel. Har sjekka alle lager og dei er bra. Er det bortkasta peng å bytte stempel eller skal eg gå for det??
    Har fått denne av ein kompis som hadde den i ein raptor50, han kjøpte seg ein hyper motor.
    Er det eventuellt som kan forklare korleis eg tar ut stempelet?

    Takker for svar.
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

    #2
    1. Av med toppen.
    2. Av med bunn dekslet.
    3. Ut med foringen. (den rundt stempelet)
    4, Dra forsiktig veiva av råden.
    5. Dra stempelet ut av sylinderen

    Husk å være H*Æ*L*G forsikig når du skal på med ringen/inn med stempelet.. så du ikke knekker den imot foringen. Har gjort det en gang.. Å du aner ikke (får ikke håpe du finner det ut heller) hvor irr det er å bestille en liten "dritt" ring til nesten 200 kroner!

    Lykke til.

    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment

    • Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

      #3
      Det står også litt her: http://www.gmfk.net/web/artikler/Tip...Lagerskift.htm
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment

      • C.-.4
        • Apr 2007
        • 13

        #4
        Originally posted by Vegabond
        1. Av med toppen.
        2. Av med bunn dekslet.
        3. Ut med foringen. (den rundt stempelet)
        4, Dra forsiktig veiva av råden.
        5. Dra stempelet ut av sylinderen

        Nr 4 er: merk råden/stempelet før du tar det ut, setter man dette 180 grader feil vil åpningen på fjæra hogge borti en av portene og motoren er historie. Ellers bra forklart.
        Hjertelig hilsen
        -Clive Canopy-

        Hangar!
        Alt er pulverisert

        Comment

        • walker76
          • Nov 2005
          • 472

          #5
          Takk for rådene.
          Er no i gang med motor overhalingen.
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

          MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

          Comment

          • Vegabond
            • Jun 2006
            • 1921

            #6
            Originally posted by C.-.4
            Nr 4 er: merk råden/stempelet før du tar det ut, setter man dette 180 grader feil vil åpningen på fjæra hogge borti en av portene og motoren er historie. Ellers bra forklart.
            For å være kvervulant, så er dette ikke nødvendig. fordi at når du dreier motoren etter å ha satt inn foringen, så vil stempelet kun gå max en halv runde før det stopper. men merking er jo heller ikke så dumt (merk deg hvordan den skal stå, ikke lage en ripe her å der)

            Lykke til videre

            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment

            Working...