Er det noen som har erfaring med å tune Saito?
Jeg har leanet lowspeed såpass at den går fint og ikke hoster når jeg drar på, og jeg har leanet highspeed såpass at jeg kommer opp mot 10000 rpm, som holder i søkk og kav for oppsettet (Funtana X50 og en APC 14x4W-propell). Jeg har lest at denne motoren skal gå mellom 2000-12000 rpm. Jeg er forsåvidt fornøyd med respons og effekt
Problemet er at den bruker lang tid på å komme ned på tomgangs-turtallet etter at jeg har kjørt den litt (10-15 sek). Jeg kan ikke si at motoren går varm heller. Jeg kjører den på Byron 15/20 heli-fuel med en liten dæsj castor i, så den får olje nok og ryker godt...
Er det noen som har ideer om hvorfor den bruker så lang tid på å komme ned. Resultatet er ei helsikes landingshastighet hvis jeg må dra på litt under innflygingen, og jeg må helt ned mot 2200 rpm for å lande på ei alminnelig flystripe...
Jeg har leanet lowspeed såpass at den går fint og ikke hoster når jeg drar på, og jeg har leanet highspeed såpass at jeg kommer opp mot 10000 rpm, som holder i søkk og kav for oppsettet (Funtana X50 og en APC 14x4W-propell). Jeg har lest at denne motoren skal gå mellom 2000-12000 rpm. Jeg er forsåvidt fornøyd med respons og effekt
Problemet er at den bruker lang tid på å komme ned på tomgangs-turtallet etter at jeg har kjørt den litt (10-15 sek). Jeg kan ikke si at motoren går varm heller. Jeg kjører den på Byron 15/20 heli-fuel med en liten dæsj castor i, så den får olje nok og ryker godt...
Er det noen som har ideer om hvorfor den bruker så lang tid på å komme ned. Resultatet er ei helsikes landingshastighet hvis jeg må dra på litt under innflygingen, og jeg må helt ned mot 2200 rpm for å lande på ei alminnelig flystripe...
Comment