Ønsker å kjøpe en on board gløder, hvilket merke anbefales
Unconfigured Ad
Collapse
On board glow driver
Collapse
X
-
Ronny Sundbye
Young man, was that a landing or were you shot down? -
Jeg har montert en vanlig gløder på siden av heliet, som jeg har koblet på en bryter fra biltema.
Fungerer som bare det-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Originally posted by frisliØnsker å kjøpe en on board gløder, hvilket merke anbefalesComment
-
Last edited by sekkenes; 05-11-08, 00:28.Comment
-
Jeg har prøvd to varianter - én som brukte et 1,5V separat batteri (http://www.southhertsmodels.co.uk/IGs.htm), og en som bruker alt fra 1,2 - 12V. Ingen tvil om hva jeg kommer til å bruke i framtiden:
Sullivan sin glow-driver er suverent best av disse to. Med et lite 1,5V batteri opplevde jeg at det tappet seg ut veldig fort og jeg endte opp med null strøm. Med Sullivan sin har jeg laget meg en batteripakke av A123-batterier som jeg også bruker som nødvendig ballast. Denne gir meg strøm i evigheter til både glow og lanterner som jeg har på min modell.
Den styres ved at den kobles i serie med throttel. Du "programmerer" innslagspunktet for gløderen ved å bruke en "Set-knapp" og aktivere throttle-stikka. Enklere kan det ikke bli.
Bare for å klargjøre - begge virker utmerket - men Sullivan vinner hos meg siden den takler større batterier. IG-1 var litt mer krøkkete generelt sett, Sullivan scorer også dermed på brukervennlighet.Erlend Moen
Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.noComment
-
Jeg har laget en enkel en hvor jeg har loddet på ledning på plugg og skrudd jording i motorfestet. Deretter kjøpt en billig, liten bryter og laget en kontakt på et 1,2 oppladdbart batteri. Fungerer utmerket. Sikkert mulig å kople på en servo til å skru av og på om man vil det også.
Fungerer da bare på start med mindre en lar den stå på hele tiden. Da krever nok det endel Ah på batteriet, uten at jeg egentlig har målt hvor mye som går.
Erik
Jeg har prøvd to varianter - én som brukte et 1,5V separat batteri (http://www.southhertsmodels.co.uk/IGs.htm), og en som bruker alt fra 1,2 - 12V. Ingen tvil om hva jeg kommer til å bruke i framtiden:
Sullivan sin glow-driver er suverent best av disse to. Med et lite 1,5V batteri opplevde jeg at det tappet seg ut veldig fort og jeg endte opp med null strøm. Med Sullivan sin har jeg laget meg en batteripakke av A123-batterier som jeg også bruker som nødvendig ballast. Denne gir meg strøm i evigheter til både glow og lanterner som jeg har på min modell.
Den styres ved at den kobles i serie med throttel. Du "programmerer" innslagspunktet for gløderen ved å bruke en "Set-knapp" og aktivere throttle-stikka. Enklere kan det ikke bli.
Bare for å klargjøre - begge virker utmerket - men Sullivan vinner hos meg siden den takler større batterier. IG-1 var litt mer krøkkete generelt sett, Sullivan scorer også dermed på brukervennlighet.Comment
-
Sullivan sin glow-driver kjøper du hos IMPX på Lillehammer.
Undr denne fanen:Tilbehør - fly / TomgangsglødingComment
-
Kan anbefale den på linken under:
Programmerbar fra radioen, fungerer på twin cyl, kan også settes manuelt start og end p.
Rask og sette opp og fungerer!!
Kjøpte min på IMPX, men tror ikke han har den inne nå, men er vel like greit å bestille den fra linken over om mulig.Last edited by KoSl; 05-11-08, 23:43.Kjell Ove
Lillehammer MFK
CMP Super Chipmunk
ESM Cessna 185
Raptor 50 T
CMP Cessna 182 ---I Eske!---Comment
-
Comment
-
Slenger på en støtte til Sullivan gløderen som Erlend nevner... har brukt den selv i Cessna'en min og den er genial! Jeg har alergi mot NiCad og NiMh batterier da jeg ikke liker den dårlige kontrollen med batteriets helse, så jeg kjører denne på 12v A123. Den kan feks. utmerket kjøres fra en 1, 2 eller 3 cell LiPo eller A123.
Men - MERK deg at jeg har svært dårlig erfaring med plugghettene som man trykker ned og vrir på. Først smeltet hettene på Cessna'en og nå har forsyne meg en tilsvarende hette på Mustangen min også smeltet. De tåler ikke varmen, så smelter plastikken rundt fjøren i bunn av hetten. Det gjør at fjæren som skal gi kontakt på toppen av pluggen ikke fjærer lenger, og det blir dårlig kontakt. Kostet meg nesten Cessna'en i radioforstyrrelser...Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Slenger på en støtte til Sullivan gløderen som Erlend nevner... har brukt den selv i Cessna'en min og den er genial! Jeg har alergi mot NiCad og NiMh batterier da jeg ikke liker den dårlige kontrollen med batteriets helse, så jeg kjører denne på 12v A123. Den kan feks. utmerket kjøres fra en 1, 2 eller 3 cell LiPo eller A123.Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Ja, det kan du.
Jeg byttet også ut plugghetta, men ikke pga. problemer (som sikkert hadde oppstått på min Cessna også) men fordi den plugghetta som fulgte med IG-1-gløderen var så mye bedre. Så der hadde jeg litt flaks ettersom Anders erfaringer tilsier at noe ville skjedd før eller siden!
Hvor får en forresten kjøpt nye plugghetter i Norge?Erlend Moen
Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment