Unconfigured Ad

Collapse

On board glow driver

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frisli
    • Jul 2007
    • 1

    #1

    On board glow driver

    Ønsker å kjøpe en on board gløder, hvilket merke anbefales
  • RS
    • Dec 2004
    • 312

    #2
    Hei
    Jeg har bare brukt microbryter selv, men jeg vet at www.rotorsport.no
    har en "intligent" en.

    RS
    Ronny Sundbye
    Young man, was that a landing or were you shot down?

    Comment

    • strutings
      • Oct 2006
      • 442

      #3
      Jeg har montert en vanlig gløder på siden av heliet, som jeg har koblet på en bryter fra biltema.

      Fungerer som bare det
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment

      • MaxMekker
        • Nov 2006
        • 320

        #4
        Originally posted by frisli
        Ønsker å kjøpe en on board gløder, hvilket merke anbefales
        En DIY sak, har laget opptil flere av de
        =================
        Runar Holm
        www.maxmekker.com
        =================

        Comment

        • sekkenes
          • Sep 2005
          • 342

          #5
          Tar opp denne tråden igjen.
          MaxMekker, har du laget en selv?
          Jeg har denne:


          Kan jeg bare koble bryteren slik at den alltid står på for deretter og styre glødingen fra radioen tro? Tips mottas med stor takknemlighet
          Last edited by sekkenes; 05-11-08, 00:28.
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment

          • ErlendM
            • Jun 2006
            • 631

            #6
            Jeg har prøvd to varianter - én som brukte et 1,5V separat batteri (http://www.southhertsmodels.co.uk/IGs.htm), og en som bruker alt fra 1,2 - 12V. Ingen tvil om hva jeg kommer til å bruke i framtiden:



            Sullivan sin glow-driver er suverent best av disse to. Med et lite 1,5V batteri opplevde jeg at det tappet seg ut veldig fort og jeg endte opp med null strøm. Med Sullivan sin har jeg laget meg en batteripakke av A123-batterier som jeg også bruker som nødvendig ballast. Denne gir meg strøm i evigheter til både glow og lanterner som jeg har på min modell.

            Den styres ved at den kobles i serie med throttel. Du "programmerer" innslagspunktet for gløderen ved å bruke en "Set-knapp" og aktivere throttle-stikka. Enklere kan det ikke bli.

            Bare for å klargjøre - begge virker utmerket - men Sullivan vinner hos meg siden den takler større batterier. IG-1 var litt mer krøkkete generelt sett, Sullivan scorer også dermed på brukervennlighet.
            Erlend Moen
            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

            Comment

            • Erik er snill
              • Aug 2008
              • 86

              #7
              Jeg har laget en enkel en hvor jeg har loddet på ledning på plugg og skrudd jording i motorfestet. Deretter kjøpt en billig, liten bryter og laget en kontakt på et 1,2 oppladdbart batteri. Fungerer utmerket. Sikkert mulig å kople på en servo til å skru av og på om man vil det også.

              Fungerer da bare på start med mindre en lar den stå på hele tiden. Da krever nok det endel Ah på batteriet, uten at jeg egentlig har målt hvor mye som går.

              Erik

              Originally posted by ErlendM
              Jeg har prøvd to varianter - én som brukte et 1,5V separat batteri (http://www.southhertsmodels.co.uk/IGs.htm), og en som bruker alt fra 1,2 - 12V. Ingen tvil om hva jeg kommer til å bruke i framtiden:



              Sullivan sin glow-driver er suverent best av disse to. Med et lite 1,5V batteri opplevde jeg at det tappet seg ut veldig fort og jeg endte opp med null strøm. Med Sullivan sin har jeg laget meg en batteripakke av A123-batterier som jeg også bruker som nødvendig ballast. Denne gir meg strøm i evigheter til både glow og lanterner som jeg har på min modell.

              Den styres ved at den kobles i serie med throttel. Du "programmerer" innslagspunktet for gløderen ved å bruke en "Set-knapp" og aktivere throttle-stikka. Enklere kan det ikke bli.

              Bare for å klargjøre - begge virker utmerket - men Sullivan vinner hos meg siden den takler større batterier. IG-1 var litt mer krøkkete generelt sett, Sullivan scorer også dermed på brukervennlighet.

              Comment

              • trek
                • Feb 2008
                • 39

                #8
                Sullivan sin glow-driver kjøper du hos IMPX på Lillehammer.

                Undr denne fanen:Tilbehør - fly / Tomgangsgløding

                Comment

                • KoSl
                  • Dec 2007
                  • 97

                  #9
                  Kan anbefale den på linken under:


                  Programmerbar fra radioen, fungerer på twin cyl, kan også settes manuelt start og end p.
                  Rask og sette opp og fungerer!!

                  Kjøpte min på IMPX, men tror ikke han har den inne nå, men er vel like greit å bestille den fra linken over om mulig.
                  Last edited by KoSl; 05-11-08, 23:43.
                  Kjell Ove
                  Lillehammer MFK

                  CMP Super Chipmunk
                  ESM Cessna 185
                  Raptor 50 T
                  CMP Cessna 182 ---I Eske!---

                  Comment

                  • MaxMekker
                    • Nov 2006
                    • 320

                    #10
                    Originally posted by sekkenes
                    Tar opp denne tråden igjen.
                    MaxMekker, har du laget en selv?
                    Ja jeg har laget de selv, kan sende deg krets tegning hvis du trenger.
                    =================
                    Runar Holm
                    www.maxmekker.com
                    =================

                    Comment

                    • andersh
                      • Apr 2003
                      • 1734

                      #11
                      Slenger på en støtte til Sullivan gløderen som Erlend nevner... har brukt den selv i Cessna'en min og den er genial! Jeg har alergi mot NiCad og NiMh batterier da jeg ikke liker den dårlige kontrollen med batteriets helse, så jeg kjører denne på 12v A123. Den kan feks. utmerket kjøres fra en 1, 2 eller 3 cell LiPo eller A123.

                      Men - MERK deg at jeg har svært dårlig erfaring med plugghettene som man trykker ned og vrir på. Først smeltet hettene på Cessna'en og nå har forsyne meg en tilsvarende hette på Mustangen min også smeltet. De tåler ikke varmen, så smelter plastikken rundt fjøren i bunn av hetten. Det gjør at fjæren som skal gi kontakt på toppen av pluggen ikke fjærer lenger, og det blir dårlig kontakt. Kostet meg nesten Cessna'en i radioforstyrrelser...
                      Anders Hauge

                      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                      www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

                      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                      Byggeblog for Eurosporten
                      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                      Comment

                      • opa
                        • Jan 2007
                        • 717

                        #12
                        Originally posted by andersh
                        Slenger på en støtte til Sullivan gløderen som Erlend nevner... har brukt den selv i Cessna'en min og den er genial! Jeg har alergi mot NiCad og NiMh batterier da jeg ikke liker den dårlige kontrollen med batteriets helse, så jeg kjører denne på 12v A123. Den kan feks. utmerket kjøres fra en 1, 2 eller 3 cell LiPo eller A123.
                        vil dette si at du kan bruke et 11.1 v 1200 mah lipo batteri på den?
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment

                        • ErlendM
                          • Jun 2006
                          • 631

                          #13
                          Originally posted by opa
                          vil dette si at du kan bruke et 11.1 v 1200 mah lipo batteri på den?
                          Ja, det kan du.
                          Jeg byttet også ut plugghetta, men ikke pga. problemer (som sikkert hadde oppstått på min Cessna også) men fordi den plugghetta som fulgte med IG-1-gløderen var så mye bedre. Så der hadde jeg litt flaks ettersom Anders erfaringer tilsier at noe ville skjedd før eller siden!

                          Hvor får en forresten kjøpt nye plugghetter i Norge?
                          Erlend Moen
                          Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                          Comment

                          Working...