Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor stort fly klarer en OS 1.20 4-takt å trekke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor stort fly klarer en OS 1.20 4-takt å trekke?

    Driver fortsatt og jakter på høstens prosjekt...Jeg har fått en OS 1.20 4-takter i posten og skal snaaart bestemme meg for et fly! Søker og søker på internett, men får lyst på alle fly.

    Er det noen som vet hva maks vekt bør ligge på ved bruk av en OS 1.20 4-takter? Jeg har lest at vekten ikke bør overstige rundt 16 lbs (noe over 7 kg).

    Lurer spesielt på om dette flyet fungerer etter at det er spraylakkert og med div. skalautstyr:
    HOWARD DGA (95" vingespenn) http://www.donsmithplans.com/

    Burde jeg heller finne et mindre fly?
    Attached Files
    Marius

  • #2
    Skal du fly skala"riktig" går det nok an å ha et fly som veier 7-8kg max tenker jeg. For litt sprekere flyging bør du nok holde deg godt under 5kg.

    Flyet på bildet bør jo ikke være for overmotorisert, så hvis det lander på 7-8kg kan det gå.
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #3
      fly til 1.20 4 takter...

      Hei.
      Hvis du er ute etter skala fly må jeg bare anbefale den du hadde bilder av.
      Jeg har selv en Stinson SR 8. Den måler 217 cm mellom vingetuppene og veier nesten 7 kg. I nesa sitter en saito 1.20, og det er mer enn nok kraft til skalaflyging.

      404 Not Found

      Mvh. Rein Lepson
      mine fly;
      Noen kommer
      noen går.

      Comment


      • #4
        Sånn omtrent ser den ut i full size.

        Mvh. Rein
        mine fly;
        Noen kommer
        noen går.

        Comment


        • #5
          Sorry.....glemte å legge ved linken.



          Mvh. Rein
          mine fly;
          Noen kommer
          noen går.

          Comment


          • #6
            Da blir det kanskje dette flyet jeg går for! Problemet er bare å bestemme seg... Flyet er jo litt større enn SR 8'ern. Får evt. prøve å spare inn litt vekt på betrekning og lakkering.
            Marius

            Comment

            Working...
            X