Announcement

Collapse
No announcement yet.

os 50 sx hyper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os 50 sx hyper

    er det noen som kjenner til noen svakheter med disse motorene?

    har en i en raptor 50...kun gått ca to liter,kun hovret..har gouvernor,stilt på 1250...

    sist jeg var ute å fløy,så ville den ikke gå på tomgang...men gikk fint på over halv fart...

    har prøvd å stille på justeringskruene...men den vill ikke gå tomgang.(har litt erfaring inne nitro,da jeg har buggy og onroadbil)

    noen som har noen ide hva det kan være??

  • #2
    Den motoren har rett og slett ingen svakheter Har du prøvd å bytte plugg?
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Christen
      Den motoren har rett og slett ingen svakheter Har du prøvd å bytte plugg?

      har byttet plugg,og byttet alt av bensinslanger..men har ikke prøvd den etterpå...

      så du tror pluggen kan være problemet?stod en os 8 i...satt i enya 3...

      Comment


      • #4
        Når helimotorene slutter sånn plutselig å gå på tomgang er det som regel pluggen, desverre er dette forbruksvare i heli. Har du tatt fingertesten i baklokket for å kjenne hvor varm den blir? det skal ikke være varmere enn lunkent der etter litt flyving.
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #5
          har ikke tatt på baklokket...men på toppen...og den var ikke varm ihvertfall..hvor mange grader skal den ha og ikke ha?

          Comment


          • #6
            har ikke tatt på baklokket...men på toppen...og den var ikke varm ihvertfall..hvor mange grader skal den ha og ikke ha?

            Comment


            • #7
              Ikke bry deg om toppen fingertesten i baklokket er det som gjelder, og lunkent skal det være der enkelt og greit. Jeg har også kjørt on road bil (nitrotouring) der gjelder tempmåler
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #8
                Hei

                Har aldri hatt noen problemer selv, har en OS50-hyper i raptoren min. Synes det kan høres ut som:

                - dårlig plugg (som nevnt tidligere)
                - for fet blanding
                - feil fuel (åssen nitroblanding bruker du?)
                <<Don't you know who I think I am>>

                Hans-O.Bentzen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mossingen
                  Har aldri hatt noen problemer selv, har en OS50-hyper i raptoren min. Synes det kan høres ut som:

                  - dårlig plugg (som nevnt tidligere)
                  - for fet blanding
                  - feil fuel (åssen nitroblanding bruker du?)
                  bruker modelltecnics helifuel...litt usikker på nitro inhold....
                  men motoren gikk fin til å begynne¨med...
                  får prøve til helgen igjen,og håpe at ny plugg var løsningen

                  Comment


                  • #10
                    1250 er vel forøvrig også et veldig lavt turtall... 1500-1600 er et greit hovreturtall. Husk å sette riktig utveksling i governoren hvis du ikke har gjort det.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by esmel
                      1250 er vel forøvrig også et veldig lavt turtall... 1500-1600 er et greit hovreturtall. Husk å sette riktig utveksling i governoren hvis du ikke har gjort det.

                      er riktig innstilt ja...
                      hovrer fint på 1250...tenkte at hvis jeg ligger på det turtallet,så lever motoren lengre...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by eivind28
                        er riktig innstilt ja...
                        hovrer fint på 1250...tenkte at hvis jeg ligger på det turtallet,så lever motoren lengre...
                        hmm,,,med OS motorene i det hele tatt er dette ingen bekymring. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt opp turtallet litt, så blir det litt mer "punch" i heliet. Men for all del, trives du med turtallet du har, og motoren går fint, og helikopteret er fint og stabilt så er det jo helt opp til deg
                        <<Don't you know who I think I am>>

                        Hans-O.Bentzen

                        Comment


                        • #13
                          Riktig som blir nevnt her, du må opp på turtall, la ikke merke til at du skrev 1250 jeg da Rundt 1600 er fint Levetiden på motoren behøver du ikke tenke på, i en 50 maskin pleier vi å fly på 1900 til 2200rpm og motorene våres holder i flere år, men det er viktig at motoren ikke går varm. Da blir levetiden veldig kort
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

                          Comment

                          Working...
                          X