Unconfigured Ad

Collapse

CRRC pro 45i problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henninghansen
    • Sep 2007
    • 4

CRRC pro 45i problemer

Hadde start idag for første gang på min 45iccm Den står i nesa på et giles 202 1.40 ARF, skulle tro det ble tungt og fælt men balanse punktet ble veldig bra uten å legge inn vekter bak, men til saken:
    Startet motoren idag for første gang, men motor kommer opp til kanskje 1/4 gass så begynner den å fuske. Vi stilte opp og ned på skruene på forgassern men akkurat det samme skjedde. Jeg begynner å lure på om de tre messingrøra i tanken er for små? (Får bensin fra ene, de to andre er lufting og fylling) For motoren oppførte seg HELT likedan når jeg stilte opp bensinforbruket, så det kan jo virke som at han ikke klarer å få nok ?
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Kan det være at den får for mye? Har du prøvd fabrikkinnstillingene på nålene? Pleier som regel å være et godt utgangspunkt.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• -GAS-
      • Jun 2007
      • 1323

Jeg tror ikke det er noe galt med fueltilførselen, denne motoren suger mindre drivstoff enn en 20ccm glowmotor jeg tror heller på overslag i gluggledning eller pluggen som er våt av bensin. Jeg ville ha startet opp motoren når det er helt mørkt ute, da ser du om det er overslag i ledning/plugghette, sjekk om pluggen har riktig åpning og at den er tørr og fin. Blir en plugg våt så begynner porselenet i pluggen å lede strøm og du får gnist på et helt annet sted enn det skal være gnist. Mulig du visste dette, måtte bare nevne det.

Som nevnt før her så skru forgasseren tilbake til fabrikkinnstillingene og prøv på nytt. Husk å ikke skru nålene hardt til når du skrur dem helt inn, det liker ikke forgasseren
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

Comment

• henninghansen
        • Sep 2007
        • 4

hmm

Jeg syntes det og hørtes ut som han fikk alt for mye bensin, men der igjen når jeg stilte opp slik at han fikk mer bensin skjedde akkurat det samme. Skal skru ut pluggen å sjekke idag når jeg kommer hjem. Prøvd flere ganger å skru nålene inn for så ut igjen til fabrikk instillinger, men akk det samme. Går _HELT_ fint på tomgang, så gir jeg på, da går den fint et lite stykke til jeg når kanskje halv gass, da begynner fuskinga. Men vi får se. Prøve det med pluggen idag, takk for tipset!

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Så det er når du throttler opp at problemene skjer. Har du prøvd å leane high nåla litt? kan kanskje være at den år bra på tomgang, men får for mye på høyere turtall...
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

Comment

• henninghansen
            • Sep 2007
            • 4

Er når jeg throttler opp ja, når jeg kommer over ca halv throttle da begynner fuskinga. Har prøvd det, å gin mindre bensin, da dør den ut på høyere turtall å stopper istedet for å fuske.

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

Da har du selvfølgelig også prøvd å gi den mer på highnåla?

Kom forresten på at det var en kompis av meg som var plaget med en liten påhengsmotor (Yamaha 5hk) Motoren gikk som en klokke på tomgang, men når han skulle dra på, hostet motoren og til slutt døde den ut. Problemet var et lite rusk som hadde satt seg fast i forgasseren og hindret motoren i å få nok bensin. Kan det være noe slikt med din motor Henning?
              Last edited by william123; 12-09-07, 14:42.
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

Comment

• hanza
                • Jun 2006
                • 160

Hei...
                Hvist du ikke har lest denne http://rc.andersh.com/html/justering_bensin.html
                burde du gjøre det, den hjalpihvertfall meg.
                det er en link til innstruksjon om hvordan man justerer bensinmotorer..

Ps.. har også opplevd at bensinere kan bakke fint men fuske når du gir på hvist det er lite strøm på batteri til tenning, det kan være lurt å ha voltwath også på dette batteriet..
                MC 22s
                Toplight standard
                Tragi 603 custum
                Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                Raptor 50v2. Os hyper
                Seb-art katana 30
                taxi 2400 on floats. roto 35vi
                extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

Working...