Unconfigured Ad

Collapse

Tilsetting av olje i fuelen (ys63)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOMEK
    • Sep 2007
    • 47

Tilsetting av olje i fuelen (ys63)

Er det noen som vet om jeg beøver og tillsette olje i fuelen til en ys 63.
    Det står at den skal gå på 20 til 23% olje men, det er det vansklig og få tak i.
    Jeg har 15/15 mrf. Har fåt et tips om og kjøre den lit fetere så skal det gå bra ???.
    Har også forhørt meg med flere men ingen har erfaring med ys. De kjører på 15 og 16% på sine 4t som feks.er os70,saito72 og cs70.
    Gorm Chr Houmb
    Sandefjord.
    LARVIK MFK
  • Birdi
    • Oct 2006
    • 67

Hei
    De fleste fabrikkene har fuel for YS motorer.
    Den har 20% olje, og godt med nitro.
    Sjekk med hobbysjappa de, har det nok ikke på lager men kan nok skaffe.
    Har selv en gammel Ys 91 som jeg har brukt med vanlig 4-t fuel og tilsatt nitro og MMSR olje. Men når det er tomt i garasjen så begynner jeg også på "Ys fuel"..

Comment

• spacewalker
      • Dec 2006
      • 144

Hvis du kan få tak i JeRo, har de en fuel som mine YS motorer liker. Den heter 2 og 4 takt pro (rød fuel)og har 15% nitro og 20% olje.
      Fly well-make my day!

Comment

• GOMEK
        • Sep 2007
        • 47

Originally posted by spacewalker
        Hvis du kan få tak i JeRo, har de en fuel som mine YS motorer liker. Den heter 2 og 4 takt pro (rød fuel)og har 15% nitro og 20% olje.
        Jeg har ikke sett jero med 20% olje men du mener karnsje denne JeRo Fuel Aerosynth Competition 15/20 denne er det 15% olje og 20% nitro den har jeg også 8L som jeg kunne ha brukt men, for lite olje Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få bestilt aerosyntolje.
        Her er oversikten av de forskjellige jero fuelen. http://www.jerofuel.no/index.php?opt...d=12&Itemid=26
        Last edited by GOMEK; 03-10-07, 20:39.
        Gorm Chr Houmb
        Sandefjord.
        LARVIK MFK

Comment

• GOMEK
          • Sep 2007
          • 47

Originally posted by GOMEK
          Jeg har ikke sett jero med 20% olje men du mener karnsje denne JeRo Fuel Aerosynth Competition 15/20 denne er det 15% olje og 20% nitro den har jeg også 8L som jeg kunne ha brukt men, for lite olje Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få bestilt aerosyntolje.
          Her er oversikten av de forskjellige jero fuelen. http://www.jerofuel.no/index.php?opt...d=12&Itemid=26
          Spacewolker har helt rett i at det finnes en fuel med 20% olje har bare ikke kikket godt nok.
          så takk for tippset.
          Gorm Chr Houmb
          Sandefjord.
          LARVIK MFK

Comment

• GOMEK
            • Sep 2007
            • 47

Originally posted by Birdi
            Hei
            De fleste fabrikkene har fuel for YS motorer.
            Den har 20% olje, og godt med nitro.
            Sjekk med hobbysjappa de, har det nok ikke på lager men kan nok skaffe.
            Har selv en gammel Ys 91 som jeg har brukt med vanlig 4-t fuel og tilsatt nitro og MMSR olje. Men når det er tomt i garasjen så begynner jeg også på "Ys fuel"..
            YS fuel er det Byron fuel? og er den tenkt spesielt for ys motorer.
            Gorm Chr Houmb
            Sandefjord.
            LARVIK MFK

Comment

• Larsem
              • Jan 2007
              • 53

Hei

YS63'n trives perfekt med Jero sin fuel med 20% nitro og 15% olje. Aerosynth Competition oljen er av så god kvalitet at 15% er nok( så lenge man kjører den normalt rikt, da!!). Brukte denne fuelen selv på en YS63 forrige vinter.
              En annen ting er at denne motoren er veldig glad i nitro, så 20% er nesten ett minimum..

Lars Semb
              Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

Comment

• GOMEK
                • Sep 2007
                • 47

Originally posted by Larsem
                Hei

YS63'n trives perfekt med Jero sin fuel med 20% nitro og 15% olje. Aerosynth Competition oljen er av så god kvalitet at 15% er nok( så lenge man kjører den normalt rikt, da!!). Brukte denne fuelen selv på en YS63 forrige vinter.
                En annen ting er at denne motoren er veldig glad i nitro, så 20% er nesten ett minimum..

Lars Semb
                Hei
                Jeg har kjørt 1/2 kanne mrf 15/15 som den går helt nydelig på men, den trenger karnsje mere nitro på vinteren da det er kaldere. Har du kjørt mange liter på 15% olje?
                Gorm Chr Houmb
                Sandefjord.
                LARVIK MFK

Comment

• hanza
                  • Jun 2006
                  • 160

Hei.. hvist du leser litt på RCU vil du se at det anbefales mye nitro og mye olje på YS motorer f,eks wildcat curtis youngblood. den har 30% nitro og 23% olje...
                  MC 22s
                  Toplight standard
                  Tragi 603 custum
                  Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                  Raptor 50v2. Os hyper
                  Seb-art katana 30
                  taxi 2400 on floats. roto 35vi
                  extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                  Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                  C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

• Larsem
                    • Jan 2007
                    • 53

Originally posted by GOMEK
                    Hei
                    Jeg har kjørt 1/2 kanne mrf 15/15 som den går helt nydelig på men, den trenger karnsje mere nitro på vinteren da det er kaldere. Har du kjørt mange liter på 15% olje?
                    Ca. 20l ville jeg tru med 15% olje. Kjørte den her om dagen med 30% nitro og 20% olje. Skal si den motoren er glad i nitro.. Gikk som ei kule!
                    Grunnen var at det var den fuelen jeg hadde.

Lars
                    Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

Comment

• Jan Eirik
                      • Nov 2004
                      • 55

Olje

Min er faring med min YS 110 FZ er at den går greit på 15 / 15 fuel. Det er først når en kjører på fuel med mye nitro at en trenger mer olje - for ikke å gå varm.
                      Norwegian selger jo Klotz olje, om du trenger å ha i mer.
                      Ellers så får en jo kjøpt såkalt YS-fuel med mer nitro og olje.
                      Min erfaring at min YS 119 FZ først blir et råskinn om den får fuel med mye nitro. Jeg pleier å mixe helikopterfuel og og vanlig fuel til resultatet blir 23/20 - men det enkleste er vel å kjøpe ferdig YS-fuel.
                      Ellers så anbefaler jeg å skru ut nåla med en 1/2 turn før du starter med fuel med mye nitro, for så å leane passe. Min YS detonerte da jeg ikke gjore dette, og gikk rett over på 23/20. D.v.s. den bråstoppet ved 9500 omdreininger!!

Comment

• RGJ
                        • Jul 2004
                        • 922

mye nitro gir kaldere motor

en motor går ikke varmere med mer nitro , det er feil .
                        Nå er ikke jeg noe kjemiker men etter hva jeg har forstått har nitro den egenskapen at den bringer mer oksygen inn motoren ,metanolen er vel kun for og holde pluggen glødene og olja for smøring.
                        Jeg har blandet endel fuel selv og mixet litt som jeg sendte igjennom en OS140 rx 15%olje 60% nitro resten metanol, gikk som bare fae...men ikke på tomgang---mulig jeg skulle juster om motoren noe.
                        hva Ys anbefaler på 63'n vet jeg ikke men har kjørt med 30%nitro 20% olje på de 2 160 dz jeg har og de går meget godt.
                        Nå har det seg jo slik at 4t går en god del varmere en 2 takt .

På 160'n anbefaler de minst 20 olje så jo også en i sommer som fløy sin 160 med 37% nitro tror jeg det var ...rått var det.

Ys fuel ....vet ikke om YS lager sin egen fuel .
                        Jeg bruker Rapicon 30\20 (fåes) hos RC Sweden
                        Ellers er det vel Coolpower , men tror feks jero kan lage det du vil ha , eneste er at du skal ha samme olje som de bruker på helimotorer.
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

Comment

• Birdi
                          • Oct 2006
                          • 67

Hei
                          Når jeg sier YS fuel, så mener jeg at fabrikantene har en egen mix for Ys motorene.
                          Den har mye olje (og nitro).
                          Tror alle Amerikanske produsentene har denne mixen, men kan nok være at den ikke er så vanlig i Norge.
                          Har også kjørt Ys motoren på 15% olje, og 12%Nitro. Fungerte det også, men tror ikke Ys mener å være vanskelig når de sier at 20% olje er et minimum.
                          Det er nok noe i det...

Comment

• GOMEK
                            • Sep 2007
                            • 47

Originally posted by Birdi
                            Hei
                            Når jeg sier YS fuel, så mener jeg at fabrikantene har en egen mix for Ys motorene.
                            Den har mye olje (og nitro).
                            Tror alle Amerikanske produsentene har denne mixen, men kan nok være at den ikke er så vanlig i Norge.
                            Har også kjørt Ys motoren på 15% olje, og 12%Nitro. Fungerte det også, men tror ikke Ys mener å være vanskelig når de sier at 20% olje er et minimum.
                            Det er nok noe i det...
                            Enig idet med at ys ikke sier det for å være vanskelig, det er griet og dele andres synspungter og erfaringer Særlig når en ikke har noen erfaringer med ys 4t, jeg får kjøre opp den fuelen jeg har og kjøpe ys fuel neste gang.
                            Gorm Chr Houmb
                            Sandefjord.
                            LARVIK MFK

Comment

Working...