Unconfigured Ad

Collapse

Roto 35 Vi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitfire
    Moderator
    • Apr 2006
    • 467

Roto 35 Vi

Er det noen som har noen erfaring med Roto 35 VI? Motoren ser svært slank ut og vil passe utmerket i den trange nasen til en Spitfire. Har den nok krefter til å takle en Yellow Aircraft Spitfire 1/5 skala, ( vingespenn 225 cm. og ca 11 kg) Står oppgitt at den drar en 21/10 propeller til 6500 rpm. og 8,5 kg statisk trust.-- Kan noen BEKREFTE dette!!!!?
    Har endel spørsmål?
    -Bygger canisterpotta langt bak ifra motor og inn i flykroppen? -Hvor mye vil eksosbendet til canisterpotta bygge ut ifra motoren?
    Er det noen som har prøvd "Inverted Wraparound potta" JMB/AMT. Hvilke fysiske mål har denne (bredde, diameter på potta, bygger den langt bak motor)?
    Er ikke så enkelt og motorisere en spitfire, man har litt begrenset med plass!!
    Prøvde en DA 50, den ble litt stor kansje........ eksosmontasjen vil bli problematisk..
    Attached Files
    Last edited by spitfire; 09-10-07, 15:03.
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory
  • hanza
    • Jun 2006
    • 160

Hei. jeg bruker denne motoren i en ESM katana 2m.. etter at den endelig bynner å bli innkjørt bynner jeg jo å like den mer og mer..
    Jeg bruker ikke canisterpotta eller den headern du spør om men jeg har tillpasset wraparoundheadern og Hatoripipa som er beregnet til OS160 FX og da drar den en 20x8 apc på ca 7800 omdr. vet ikke hva dette tilsier i statisk thrust, men katanaen er tett på 7kg og rotoen har akkurat power nok til å dra den ut av hover, så det kan vel tenkes at den har rundt 8kg thrust..
    Den pipa jeg bruker er jo egentli litt for liten så det er vel mulig å hente enda litt mer power hvist man kjøper canister eller tuned pipe som er tilpasset motoren
    MC 22s
    Toplight standard
    Tragi 603 custum
    Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
    Raptor 50v2. Os hyper
    Seb-art katana 30
    taxi 2400 on floats. roto 35vi
    extreme composite Otop 3D. Os 140rx
    Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
    C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

• Fireblade1000
      • Sep 2005
      • 43

Heisann. Har flydd min med en 21/8 treprop, og har ca 6600rpm på bakken med den.
      Vet ikke hva jeg har i lufta, men det kan en sjekke på denne motoren med riktig prosedyre.
      ( sette turtallsmåleren mot led lampen på tenningen etter landing )
      Kan bare skrive hva jeg erfarer, men etter min erfaring så må en være litt tålmodig med denne motoren.
      Den blir bare bedre og bedre, har nå flydd ca 40 turer med denne motoren og det er ikke før nå i det siste den har begynt og løsne. Stemmer bra med det Martinsen sa om og kjøre 6 til 8 liter før den var innkjørt.
      Jeg flyr med original potte, men en svenske jeg prata med i Arvika påsto at jeg fikk ca 2 kilo mer trekk med en JMB potte.
      De 2 kilo ekstra trekk har du sikkert bruk for på ditt fly som er mye tyngre, men det er jo en litt annen måte og fly på og da i forhold til 3D.
      Mitt fly veier 6,5 med full tank.
      Har nå bytta til carbon prop på 20/10, men den har jeg desverre ikke prøvd enda. Skal si fra når jeg har turtallet på den.
      Hangar9 33% Extra ZDZ80
      Wild-Hare 28%Extra Zenoah 62
      ESM Katana 2m Roto 35vi
      Funtana S40 OS70Surpass
      Fliton Edge540 Saito 100fa
      Pc9 Roulette SC61
      Calmato sport magnum 46
      Mini Funtana børsteløs
      Proxima seilfly fra Griffin
      Aerofly sim
      Futaba 9C Super
      http://www.arildtagestad.com/

Comment

• spitfire
        Moderator
        • Apr 2006
        • 467

Når det gjelder rpm/trust/hastighet så vil jeg ha en propeller med 10-12 i stigning turtallet på motoren da bør være 5500 rpm eller mer. Ser for meg at denne motoren med canister kan klare en 20/12 til 5500 rpm.,(helt sikkert 20/10) da vil jeg ha anstendig relativ hastighet på Spitfire`n, selvsagt må jeg bruke en kvalitets carbonpropell som Mejzlik el. lign.
        Hvert kjekt å vite hastighet på 20/10 carbonprop ja!!.
        -----Er jeg den første som vil bruke denne motoren i en skala warbird...........?
        For ordens skyld så er statiske målinger av rpm. på bakken helt OK.. Gjør ikke annet selv heller.
        Jeg synes det er betryggende å få helt nøytrale og objektive data av folk som gjør det selv. Opplysningene ifra produsent, levrandør etc. kan sprike noe voldsomt og kan være svært misvisende. Prøvd å få noen svar ifra en levrandør her i landet, men det eneste svaret jeg fikk var at de; "har på lager".
        Nå prøver jeg å være seriøs her og jeg gjentar noen av mine spørsmål;-Bygger canisterpotta langt bak ifra motor og inn i flykroppen? -Hvor mye vil eksosbendet til canisterpotta bygge ut ifra motoren?
        Er det noen som har prøvd "Inverted Wraparound potta" JMB/AMT. Hvilke fysiske mål har denne (bredde, diameter på potta, bygger den langt bak motor)?
        Ellers er jeg svært takkenemlig til dere som har svart så langt.
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

Comment

Working...