Har tenkt til å bygge meg en extra 300S patty wagstaff fra great planes og sette bensinmotor i den. Har liten peiling på hva som er bra merker innen bensinmotorer. Skal en tur til Las Vegas nå om ikke lenge. Den lokal sjappa der fører blant annet Evolution motorer. Har disse bra kvalitet? Eller er det andre merker jeg heller bør velge? Jeg er ikke veldig fan av å bruke utallige timer for innkjøring og justeringer av motoren
Unconfigured Ad
Collapse
bensinmotor merker
Collapse
X
-
Evolution og MVVS er samme greia. Kjøper du det er du garantert en knallmotor med høy ytelse og null problemer. En Evolution 58 i din Patty vil gi deg ubegrenset vertikal. En 45 ccm vil gi deg mer enn nok til å fly skalalikt. Vanvittig lettstartet motor..Geir
3D plane - 1D brain -
Tenkte jeg bare skulle nevne det at innkjøring på en bensinmotor er uansett ca 10liter, veldig viktig at motoren går rikt og fint i denne perioden.Christen
http://jetsofnorway.com/Comment
-
Merke eller produsent?
Helt riktig. Merke.
Det finns mange merker, men ikke så mange produsenter.
Evolution er kun et merkenavn. De kun distributerer. I USA, under merket Evolution. De produserer ingenting.
Dvs at de utgjør et ekstra ledd i næringskjeden. Og de skal overleve og tjene penger også. Derfor blir nødvendigvis motorer med Evolution merket dyrere enn MVVS, som produserer de.
Skjønner egentlig ikke helt hva Evolution motorene gjør i Europa i det hele tatt. Når de egentlig produseres og selges i Europa som MVVS. Sende de fram og tilbake over dammen to ganger? Kan ikke helt skjønne at de blir noe bedre av det? Men det er jo bra for noen. De som frakter de
Rett nok sies det at linjeakevitten blir bedre av å sende den jorda rundt en gang. Men en motor? Har mine tvil på det.
Men kanskje merket betyr en del også?
Skjønner at du skal en tur over likevel. Men det er alltids litt morro med litt tankespinn, inn i mellom
olleComment
-
Nå vet ikke jeg hva en Evolution motor koster i USA, men de selger også noen andre motorer der borte, som kan være verdt å sjekke. Disse er DL 50, og 3MM 53TOC. Sistnevnte koster 400 USD, og er har fått gode referanser av seriøse piloter.Knut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.comComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment