Unconfigured Ad

Collapse

OS 25 LA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freesider
    • Aug 2003
    • 149

OS 25 LA

Hei. Har bestil meg en OS 25LA motor i går. som skal brukes i en liten "jetfly lignende sak" Er d noe spesielt jeg skal være obs på ? er dette en ring motor ? kan jeg bruke den fuel jeg har med 5% nitro ?

Har også bestilt meg en SC 61A til kr 800,-fra http://www.hobby-world.dk bare som en test på hva den kommer på med frakt og toll. disse er vel ikke di beste motorene forstår jeg men..Ble bestilt via webshoppen hos di i oppkrav så det er jo ikke sikert den blir sent engang...har lest en plass her at di forlanger forskuddsbetalt ?
    www.freesider.no
  • Jon Wold
    • Sep 2002
    • 949

LA-serien er ABC. Fine motorer. Men du bør unngå starter. slark'en i bronselagerene gjør at du kan skade motoren ved overdreven bruk av starter. Og Ja, det er riktig at det skal være stor slark ut/inn i prop. akslingen. Det er pga at det ikke er kulelager og er helt normalt. Men det er derfor du bør unngå å bruke starter.

SC 61 ABC er den eneste motoren jeg har hatt som jeg har kunnet starte ved å dra i spinneren med fingrene. Men det er også den eneste jeg har hatt som hadde fullt framlager-ras under innkjøring. Fikk det ikke ut heller og måtte sende inn å få ny.

SC har dessuten kopiert super tigre's forgassere som er veldig gode, men de har stor åpning som gjør at de suger litt dårlig, også rakler det når du flyr fordi de ikke lager en gummitetning rundt tomgangsnål/throttlearm slik at tønna er fri til å slærke inn og ut av gasseren. 800 DKK er ikke så veldig billig, selv om du sannsynligvis slipper moms ender du nok opp med å betale det samme som nede på Smallsize. Og de er da mye hyggeligere enn Dansker
    MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• freesider
      • Aug 2003
      • 149

Ja den slarken ut til propellen har jeg på min Magnum også så den vil jeg håpe skall være dær

Ja jeg såg prisen i norge på SC var ikke no særlig mere, men sente inn bestil. før jeg tenkte på å sjekke her hjemme får håpe lagreene holder på denne da

Har foresten ikke starter, har ikke fått kjøpt det enda da di "erfarne" her på stede sier at det ikke er måten å bli kjent med motoren på, så har jeg utsatt det. Med en tungstartet motor kan jeg sjønne bruken av starter, men når di blir så idiot at jeg ikke klarer å starte di for hånd så går di mest trolig i luften uten vinger
      www.freesider.no

Comment

• jossv
        • Mar 2003
        • 280

Jeg har tre LA motorer selv 15, 46 og 65.
        65LA'n har jeg ikke kjørt mye men virker som en bra motor.
        15LA'n har jeg bare kjørt 6 tanker på men er allerede stabil og fin, jeg trengte ikke å stille på tomgangen engang.
        46LA'n er en fantastisk motor. Jeg kjørte den inn 3-4 tanker og stilte inn tomgangen etterpå og har ikke trengt å røre tomgangen etter det. Det er vel ca tre år siden jeg starta opp 46'n første gang og den har sikkert hatt 250 turer og stått i tre fly. Det er den mest stabile motoren jeg noen gang har hatt.
        Jeg bruker altid starter på motorene mine, det er sikkert ikke sundt for motoren men jeg har ennå ikke hat en som har tatt skade av det.
        Når jeg har kjørt inn LA motorene har jeg bare fulgt instruksjonsboka.
        Jeg bruker JERO fuel med 10-15% nitro.
        Min mening om LA motorene er at de er det beste valget der du ikke trenger rå kraft, de er ikke de sprekeste motorene men du vet du får en meget bra motor til en fornuftig pris.
        Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
        http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

Comment

• Jon Wold
          • Sep 2002
          • 949

Godt sagt. LA forever! (selv om FP serien var mye finere å se på )
          MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

Den LA46n virker på meg å vere relavtivt kraftigt til å vere glidelagret, i tillegg så er den lett veldigt lett. Så har en ett fly i 40 klassen som ikke trenger en tung motor i snuten for å balansere så er ikke OS sin LA 46 å forakte (vi har litt forskjellige FP og LA motorer i klubben vår og LA motorene er klart sterkere en gamle FP, når det er sagt så anbefaler jeg 46LA frem for 40 LA da der er en markant forskjell på effekten).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Har nettopp fått OS LA 10-motoren i posten. Den skal gå på 500mm elektro-dendralynen. Noen tips om innkjøring og slikt?
              Morten Smøraas

Comment

Working...