Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken motor?

    Ble fortalt at dette var ev SC motor, men det står ikke sc noen steder på motoren. Er det noen av dere som kjenner til hvilken motor dette er? Det står "made in germany" på den og en logo som vist på bildet.
    Hvorfor er det hull i forkant av potta? Propellufta blåser rett gjennom og ut sammen med eksosen.
    Attached Files
    Last edited by cessna46; 18-11-07, 10:17.
    Mvh Steffen Sund.

    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

  • #2
    Ligner da svært på en HB... Tror nok den var produsert flere 10-år før det kom noe som heter SC på markedet En "klassiker", kan være så gammel som sent 70-tall tror jeg, uten å huske sikkert...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      HB ja, når jeg ser etter, er det nok det logoen tyder på også Har kjøpt fly med motoren i.
      Den er prøvestartet nå, og går som ei klokke. Litt mye bråk, ellers bra. Rask respons og fin tomgang.
      Noen som vet noe data på disse, som turtall og effekt? Det er en .61
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment


      • #4
        Husker at dem var regna som "sinte" i fordums dager. Klådde ikke mye på slike, men husker der var to forgassertyper... den ene var Perry, den andre husker jeg ikke navnet på i farta. Det snedige med den var "discen" som bruktes til finjustering. Der skulle man være forsiktig med hvor mye man justerte.
        Det ble ikke solgt så mange av dem her på berget.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X