Unconfigured Ad

Collapse

Valg av bensin /glow motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilroy
    • Nov 2007
    • 27

    #1

    Valg av bensin /glow motor

    Hei!!

    Har Seagulls Arising Star 40 Trainer med disse spesifikkajonene.
    Vingespenn; 160 CM
    Vingeareal; 43 DM3
    Vekt;2,7kg
    Radio;Hitec Laser 6
    Passende motorstørrelse .36 - .53.

    Hvilken type motor kan være et lurt valg?
    Har ikkje så stor erfaring på dette området.
    Er det noen fordeler og ulemper med de forskjellige??
    Tar imot alle tips eg kan få!!

    Takk for alle svar!!
    Alt som går opp... kommer garantert ned igjen! spørsmålet er om du koste hele plassen etterpå :-S
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

    #2
    For ordens skyld:
    Bensinmotorer veier en del enn fuelmotorer om en sammenligner effekt/vekt.
    Bensinmotorer begynner først å bli aktuelt/hensiktesmessig på fly med 180-200cm vingespenn. Jeg ville aldri stappet inn en bensinmotor i en slik trainer.

    Webra har en 15 kubikker som er en konvertert fuelmotor. Noe særlig mindre enn det får du ikke serieproduserte bensinmotorer.

    Som du da skjønner er det forskjell på det vi kaller fuelmotorer og bensinmotorer.

    Det du skal ha er altså en fuelmotor.
    Kjøp deg en OS motor innenfor størrelsesområdet som står anbefalt så kommer du trygt i mål.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment

    • Nitro
      • Sep 2003
      • 376

      #3
      Hei.

      Tror en OS 46 LA vil være mitt i blinken for flyet ditt, rimelig og driftsikker motor.
      Dette er en glowmotor på 7,6 ccm.

      Comment

      • BARDUBOY
        • Mar 2006
        • 249

        #4
        Arisingen var mitt første fly,har det enda, begynte med en OS46LA, den er grei nok men ble noe svak etterhvert.
        Har no en ASP52 og den er helt grei, klarer og fly oppned og rette den opp med å gi fullt dykkror, det var ikke sjans med LA'en.
        Men ellers et veldig flott nybegynnerfly, men også ett flott søndagsfly.Bruker mitt ofte og spesielt når eg ikke har flydd på ei stund, for å få støvet av flynervene.
        Topp med ski på vinteren også!
        Børge G Hansen

        Futaba 10C 2.4FASST
        Optic6
        C17E
        Dassler
        T-Rex
        T-Rex 600 N Pro
        U-CAN-DO 46
        Cessna Cardinal
        Cessna 182 skyline
        cap 232 27% alitalia
        edge 540 vince

        Comment

        • skjefen
          • Mar 2006
          • 93

          #5
          Jeg hadde faktisk kjøpt meg en "OS 55 ax" den har efekten til en 55 men vekten til en 40.. Selv om dette kansje blir litt mye effekt til flyet ditt, så har du motor som vil gjøre seg meget godt i en fremtidig 3D børse av et slag (trenger ikke å fly på full gass heller )

          Jeg tenkte bare pris i starten og kjøpte meg en sc40 til min kyosho trainer, funket fint der men angret når jeg byttet fly for da måte jeg jo kjøpe en ny en for da ble sc40 for slapp

          Det er sikkert andre som har andre meninger der ute, men dette var da i allefall min... Lykke til!
          Roy Harald Amundsen
          Alias skjefen

          u-can-do 3d Giant med FTL45
          Reactor 3d med 55AX
          hobbico twin star med 2X GMS40
          Extra funtiger med 46 AX
          Flip 25 med 25 FX
          katana v2 70 med 70T
          telemaster med 61.

          edge 540 depron
          no liemit depron

          Esky lama v4
          Kyosho consept 30

          flere crawlere og masse 1:18 biler.

          Comment

          Working...