Unconfigured Ad

Collapse

Saito 180 med løs forgasser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Saito 180 med løs forgasser

Kjøpte en brukt modell med en Saito 180 motor i. På denne motoren er forgasseren montert lavt på baksiden, med en lang arm opp til toppen på sylinderen hvor inntaket er. Helt oppe er den festet med en stor mutter som omkranser hele røret.

Dette bildet forklarer nok mye mer enn jeg klarer..

Problemet er at jeg kan feste denne mutteren til krampen tar meg. Den løsner igjen sporenstreks. Har også forsøkt å skru den til med motoren varm, men den løsner alikevel.

Noen med en mirakel løsning? Her blir nok temmelig varmt så "normal" locktite vil neppe sitte...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • Guest

#2 Unapproved
    vet at wurth har en locktite som tåler høy varme.jeg fikk litt av en i klubben vår som jobber for dem. brukte den og sprengskive på eksos-skruene. sitter enda.(dette var i sommer)

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

sett den inn med 638 grønn loctite så løsner den ikke mere.
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• andersh
        • Apr 2003
        • 1734

Originally posted by Stin
        sett den inn med 638 grønn loctite så løsner den ikke mere.
        Etter det jeg leser på dataarket gir den seg på 150 grader.... Er det nok da? Dette er jo direkte på cylinderen på motoren...?

Har du vert borti samme problem selv, og løst det på denne måten er det jo greit! Da gjør jeg det samme...
        Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Originally posted by andersh
          Etter det jeg leser på dataarket gir den seg på 150 grader.... Er det nok da? Dette er jo direkte på cylinderen på motoren...?

Har du vert borti samme problem selv, og løst det på denne måten er det jo greit! Da gjør jeg det samme...
          Jeg brukte den på potten på en saito .91, ingenting som holdt, før jeg prøvde den. Funker som bare det.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• Stin
            • Jan 2007
            • 629

jeg vet ikke på hvor mange grader den gir seg på men vist du rengjør godt først med aceton så tror jeg att den ikke løsner igjen. Har brukt den på potter som har løsnet for meg og di gjør ikke de igjen etter jeg har brukt den. bruker den også på flexaksler som blir limt inn i en hylse til en aksel som blir dradd av en zenoha motor på 7hk og 18500rpm og de holder den.
            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
            På vei inn i Hangaren.
            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

Working...