Announcement

Collapse
No announcement yet.

motorbukk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motorbukk

    god kveld

    Har et par prosjekter gående, bl. a. SIG 4-star 120 som jeg hadde tenkt å prøve en mvvs 26 på. Prosjektet tilsier at det beste hadde vært å bruke "vanlig" motorbukk.
    Da jeg er fersk vedr. bensinmotorer lurer jeg på hva som kan egne seg her?
    Regner med at mange av dere der ute har denne motoren, hva type motorbukk bruker dere?

    vennlig helgehilsen Terje
    Terje Pedersen

    Indre Østfold Modellflyklubb

    91399490

  • #2
    Hei,

    Ett tips fra F3A miljøet som også bruker denne motorstørrelsen ; er Hyde-mount ( Central-hobbies , usa ). En virkelig gjennomprøvet bukk som er lagd spesifikk med tanke på demping av da både vibrasjoner og støy. Den er både liten, lett, kompakt ,lett å montere og finnes i forskjellige utgaver ...
    Kan virkelig anbefales, da de fleste av oss i dette miljøet har brukt denne i mange år /turer ...
    Den koster en god del mer enn en vanlig bukk, men verd hvert øre etter min mening. Man sparer både modellen og utstyret for vibrasjoner, så regnestykket går opp .... Og hva er vel bedre enn å høre motoren gå på tøfler ?
    Jeg kjenner ikke til din motor om den vil passe, men jeg vet de selger bukker til same motorstørrelse.

    Ta kontakt med Centralhobbies.com , de gir deg svar, og er etter min erfaring helt supre å handle med, enkelt og greit ...

    Kjell Olav

    Comment

    Working...
    X