Unconfigured Ad

Collapse

Bensin motorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

Bensin motorer

hei.
    er de noen som vet om noen nettsider der di selger billige bensin motorer fra 20ccm til 50ccm
    som er bra
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Hvis du vil har noen skikkelige billige motorer burde du se på motorene de har på United Hobbies:

Om de er bra vet ikke jeg, men prisen er LAV

Jeg har selv tatt steget opp til "skikkelige motorer" og bestilte da en Brillelli 60 til min 30% Extra. Har lest utrolig mye bra om motorene, og Scott Ellingson som selger de er utrolig hjelpsom og en hyggelig fyr. Motorene er forholdsvis billige og fungere bra. Jeg driver å kjører inn min motor og er sålangt kjempefornøyd

William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Sniper
      • Nov 2005
      • 1386

Sjekket litt på siden som Eagle nevnte i en annen tråd; www.hobbycity.com (som vel er united hobby?) og kan bare slutte meg til at det der er BILLIG! Holder disse motorene mål, er det ikke lenge før jeg løper og kjøper. F.eks. en 100 cc til § 439,95!!

På den annen side får man ofte det man betaler for..
      Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

Du får bensinmotorer som er 26 ccm fra 1500 kroner med potte og tenningsanlegg. Disse veldig bra. Vil du ha mindre lyd kan du kjøpe en canister til den
        Lars Norberg

Comment

• olle
          • May 2002
          • 708

Billige og billige.
          Hvis man bare skal ha en motor som man bare skal titte på eller kose seg med og kjøre i benk, trenger man ikke spandere store beløp.
          Men skal den brukes i en modell, spør heller om hvilke motorer som er lette å ha med å gjøre og går stabilt uten å fuske/stoppe.
          De fleste vet hva som oftes skjer hvis motoren fusker og evt stopper. Særlig hvis man etterhvert flyr 3D. Da kan en billig (og evt dårlig) motor fort bli forferdelig dyr.
          Alle som har erfart et krasj med en stor modell, vet at skadene blir langt større og dyrere enn med små modeller. Dette fordi de store modellene er bygget på ca samme måte, og med flater av samme styrke/tykkelse som de mindre modellene. Men de er selvsagt vesentlig tyngre.
          Derfor er det lite lurt å spare noen hundrelapper på en motor som kanskje blir årsaken til et krasj til flere tusen kroner.

Mye av det som kommer fra Kina i disse dager er av svært varierende kvalitet.
          Det viser erfaringene med div elektromodeller den siste tiden. Radioer, ESCer, servoer osv som bare er å kaste rett i søpla. Kineseren ser ikke ut til å være så nøye med om det virker, bare det ser ut som.

Mye av det som produseres (lages) er heller ikke gjordt av ordentlige fabrikker. Det kan tilfeldigvis være noen arbeidsløse karer som har funnet ut at dette er tingen. Smøre sammen noen greier som ligner, for å gjøre mest mulig penger før det hele raser sammen.

Sjekk gjerne så langt råd er at sakene er laget av "ordentlige" produsenter, og om noen andre har erfaringer å dele om samme produktet.
          At et produkt har vært på markedet en stund, uten advarende protester fra andre, er ofte også en god pekepinn på at det fungerer.
          Det er alltid like surt å finne ut at man har kjøpt noe skrot, uansett hvor billig.

olle

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Tror ikke man skal snyte for mye på prisen. Det må ikke stå 3W eller DA på motoren for at den skal funke. Har en Melody 26 ccm som koster 1500 og har ikke hatt noe problemer med denne i det hele tatt. Men kjøper du en 3W i samme størelsen til X ganger pris får du nok litt mer effekt. Kan absolutt anbefales etter min mening
            Lars Norberg

Comment

• Eagle
              • Jan 2006
              • 1299

Jeg skal kjøpe 50cc boxeren som selges på hobbycity sine sider. Skal ha den i en to metring. Det jeg kan si om billig vs dyr motor er at som regel får man det man betaler for, mens noen ganger får man mer enn hva man betaler for. En billig motor som den jeg skal kjøpe, kommer ikke til å bli flydd 3D med, de første turene. Den kan få gå noen timer, og da burde evnt varsellamper begynne å blinke, om noe skulle vise seg å være dårlig. Jeg har mange dyre 3W motorer, og de er langt fra feilfrie. Tennings anleggene på de er skrøplige, og plugghettene tåler ingenting Boltene som fester propellen er av særlig dårlig kvalitet, jeg bytter de alltid ut med 12.9 kvalitet. Har mistet en 2,6 meter Extra tidlig i vår, pga feil i tenningsanlegg. Kjelig at den kuttet i hover 1 meter over bakken

Men jeg kjøper fremdeles 3W, selv om DA og ZDZ har begynnt å bli mer fristende. Har hatt 3W i 6 år nå, gammel vane er vond å vende. CRRC PRO 26 motoren jeg kjøpte for noen uker siden, har fått kjørt seg skikkelig i 3 timer nå, ingen innkjøring på den nei. Og den er den beste bensinmotoren jeg noen gang har hatt, rett ut fra esken. Jeg har kontakt med endel personer i USA som har flydd med 3W og DA i mange mange år, og de sier at 3W motorene, er for folk som liker å justere og tune forgasserene sine hele tiden, mens DA er for dem som vil ha en motor du skrur fast, starter, justerer en gang, og bruker. Min er faring med 3W er at de trenger konstant justering. De foranderer seg time for time. Og de er veldig vare for høyde over havet. Dette er kun mine erfaringer og ikke noe jeg påstår gjelder alle 3W motorer.

Min første 3W 150cc hadde jeg 70 timer gangtid på, og jeg vet at den som brujkte den sist, fremdeles måtte justere forgasser. Men de har en fin ytelse.

God helg, og hyggelig handel.
              Attached Files
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

Comment

• Rcnet
                • Feb 2006
                • 56

Bensin motor

Har selv flydd endel med CRRCpro GF45i og GRpro 50cc twin, siden vi selger begge merkene. Sistnevnte motor er samme som selges på hobbycity (unitedhobbies). Begge er så og si lik effektmessig, drar master airscrew 20x10" på ca 7000rpm, dette er før full innkjøring. I starten var det endel problemer med pottene på GF45i, men dette har de forandret på og fungerer utmerket idag. Begge motorene starter lett og har stødig gange. På 2 år har vi solgt et tyvetalls GF45i og det har ikke vært mange klager på motorene. Dessuten har vi direkte kontakt med begge fabrikkene slik at hvis det er problemer som vi ikke klarer å løse alene henvender vi oss direkte til produsenten av motorene.

CRRCpro lanserer nå GF50i og GRpro selger motorer fra 26cc opptil 210cc. Vi planlegger etterhvert å tilby hele serien av nevnte motorer.

Mvh
                Harald Magne
                Rcnet AS

Comment

• mortorp
                  • Nov 2005
                  • 54

Skal ha meg ei ny bensin kjerre og har sett på både GRPro 50 og DL-50.
                  Er det noen her på forumet som har erfaring med DL-50 motoren?
                  Har lest mange gode omtaler av denne motoren på RC Universe.
                  Last edited by mortorp; 24-01-08, 23:37.
                  Morten Torp
                  http://www.ringerikemfk.com/

Comment

• Stin
                    • Jan 2007
                    • 629

Hei morten
                    de er en her på gullknapp som bruker den DL50 motoren og den virker som en knall god motor. starter lett og er pålitlig også. jeg tenkte og bygge en bensin kjerre i lØpet av våren og da blir de en dl 50 vet at blant annet at elefun selger denne til 3400kr
                    mvh Stin
                    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                    På vei inn i Hangaren.

Comment

• nybegunda
                      • Jun 2003
                      • 729

Må bare få ut litt steam her!
                      Jeg har en 3W 75 motor som tenningsanlegget gikk i stykker på.. ikke noen skade på det, det bare sluttet å virke.
                      Jeg trodde først at det var sensoren som var defekt. Den måtte bestilles fra Tyskland og brukte over to uker før den dukket opp.
                      Når den endelig ble testet viste det seg at det var selve modulen som var gåen. Jeg sitter da igjen med en sensor som jeg ikke kan bruke til 250 kroner. (noe som er prisen på et komplett kinesisk tenningsanlegg) Ny modul ble bestillt (Til prisen av en komplett kinamotor med tenning og potte). Sensoren hadde de på lager i norge og kom i postkassen etter et par dager.
                      Det viste seg i midlertid at det var forskjeller mellom de gamle og nye tenningsanleggene som gjorde at magnetene på huben bommet på sensoren. Jeg henvendte meg til den norske forhandleren med problemet og han skulle finne ut av det. jeg har purret ham to ganger til etterpå og sendt samme forespørsel til både forhandlere i USA og Tyskland og Sverige uten resultater.
                      For de somdriver med disse motorene burde dette være en smal sak å finne ut av. enten må jo huben shimses frem og eller byttes eller så må nye magneter borres inn litt lenger fremme.
                      En ting er i allefall sikkert: Min erfaring med kundeservice fra 3W er MEGET dårlig.
                      Det skal mange gode grunner til at jeg handler mer av dette merket for min del!
                      Jeg ser iallefall ingen grunn til å ikke satse på kinamerker av frykt for dårlig kundeeservice(kvaliteten er nok bedre på 3w).

Det skal sies at tidligere erfaringer med den norske forhandleren er meget gode. Feilen ligger sansynligvis i leddene bak ham..
                      Fra jeg sendte den 1. mailen, frem til nå hvor jeg fremdeles sitter med en ubrukelig motor har det gått over 2 måneder

Beklager så mye for off topicen men jeg måtte få det ut.
                      Ps. Elefun har flere typer rimelige motorer
                      Hilsen Tor Helseth
                      Last edited by nybegunda; 12-03-08, 20:50. Reason: gjorde tråden litt mindre off topic
                      Tor Helseth
                      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Krazy-K
                        • Jul 2006
                        • 339

RCpro.no har en del GRpro og Melody på lager til en fornuftig pris.

Dette er motorerer som visst nok skal ha fått veldige gode kritikker uten at jeg har prøvd dem selv. Jeg mener at under 25-30 ccm fungerer nitro vel så bra, men bensin er jo rimeligere i drift da...

Og nå har jo motorene og kommet ned i behagelige priser
                        Kenneth Davidsen

Comment

• Stin
                          • Jan 2007
                          • 629

Jeg kjøpte meg en dl 50ccm her om dagen på elefun til 3195kr og syntes de ikke var dyrt. har kikket mye på bensinmotorer i de siste og kommet framtil at 26ccm er billig og kjøpe og 50ccm er billig men vist du skal ha en motor i klassen 30ccm til 35ccm så blir de andre priser kikket på en roto35vi og den skulle di ha 3500kr på tilbud syntes de var dyrt med tanke på at du får 50ccm fra 2300kr og oppover
                          mvh stin
                          På vei inn i Hangaren.

Comment

• affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5878

Får den siste utgaven av 50cc GR Pro iløpet av ett par dager til test i en Aeroworks Yak 54.

Får god kritikk såd et blir spennende å se hvordan den yter og hvordan den føles i kvalitet.

Comment

• lancair
                              • Dec 2005
                              • 220

hei hei

kan bare skryte av grpro 50cci jeg har nå brukt opp 5L på den

virker nesten like godt som da50 som jeg hadde i den gamle aw yaken

kan forresten fortelle at viss dere skal ha cannister så kan dere bruke bend fra mvvs de passer rett på
                              sven arne johansen

mine fly

radioer
                              futaba 9c super
                              spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
                              aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
                              sagitta projekt zwo 2.20 wspan
                              funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
                              nanofloo
                              termick star
                              stiletto F3F 2.54 wspan
                              lancair360 mk2 os50sx 2t
                              Enforce os 108 2t
                              + en haug til
                              http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

Comment

Working...