Announcement

Collapse
No announcement yet.

sliter med å choke 3W 75i PM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sliter med å choke 3W 75i PM

    Når det har gått noen dager siden motoren sist har vært i bruk sliter jeg med å få bensinen inn til forgasseren.
    Jeg har sjekket at choken lukker helt.
    Hvis jeg tetter helt foran forgasseråpningen og snurrer propellen kommer bensinen fort frem, men det krever at jeg må demontere spinner, propell og cowling og det bør være unødvendig synes jeg.
    Motoren er ikke mye brukt, men begynner å bli noen år gammel.
    Kan det være membranen i forgasseren som er slitt?
    Jeg snakket med Geir F. om dette.
    Han mente det ville gå seg til, men det ser ikke slik ut.
    Har dere vært borti tilsvarende?
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    Kan virke som membranen er gått tørr slik at bensinen ikke pumpes helt inn, prøv startgass, (fås på nærmeste bensinstasjon) og ta vanlig startprosedyre, hvis ikke dette hjelper kan det være at membranen er slitt eller det kan være sprekk i en bensinslange ved gassern,falsk luft.
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Det vil nok hjelpe med startgass, men det vil jeg helst unngå siden problemet fortsatt vil være der. Det skal ikke være nødvendig på en knapt innkjørt modell.
      Jeg forsøker å bytte membran for å se om denne kan ha blitt stiv.
      Last edited by nybegunda; 28-12-07, 18:42.
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Hei,

        jeg har hatt og har samme problem ved første oppstart etter at modellen har stått en dag eller to. Både zdz og 3w. Jeg får selfølgelig hjelperen til å holde modellen godt, choke på, full throttle og Tenning AV!!!!!!!!
        flikker proppen 5-6 ganger, throttle tomgang,tenning på, og choke fortsatt på og da kommer de med en gang. Er den veldig tørr, noe som har skjedd med helt ny motor ( første oppstart) så har jeg skrudd ut pluggen og fylt litt bensin i toppen, inn med pluggen, sveive en par ganger, tenning på og da fyrer den.

        Det ligger også litt info på Bekkum Hobby sine sider!

        mvh Rolf Meum

        Comment


        • #5
          Prøv først å legge en slange fra forgasseren og ned i ett glass bensin og dra motoren rundt, for å se om pumpa virker. Det lønner seg å ta ut pluggen! Det kan jo hende det ikke er pumpa. Startgass smører dårlig.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment

          Working...
          X