Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensin motorer til fly opp til 2m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bensin motorer til fly opp til 2m

    hei alle sammen.
    Jeg sitter og sjesker på ett nytt fly men vil ha bensin motor i de,men har 0 erfaring med bensin motorer+ de er jo så mange merker og velge mellom så de jeg lurer på er om dere med erfaringer med slike motorer kan skrive noen ord om den motoren dere har/hatt. Tenkte på fra 25ccm til 50ccm. Har sett litt på 1.ROTO 2.CRRC pro 3.DL Kom med inspill tenkte på pålitlighet, kvalitet, deletilgang, og forgasser instillinger hvor ofte man justerer den, hvor lette motorene er og ha med og gjøre. er også åpen for andre merker.
    mvh stin
    Last edited by Stin; 30-12-07, 02:46.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Jeg er nok redd for at du vil være like klok etter dette spm som du var før du spurte...

    Men hvis du spør.. Er det noe motorer til mitt fly, som jeg ikke bør kjøpe?? Det er lettere å svare på, vil jeg tro

    Min mening er at en må prøve selv.. Og de fleste motorer i dag, er gode, hvis en tar vare på de, på en skikkelig måte..

    De jeg handler med er :

    Buy Domains - throttlestore.com is for sale!
    Elefun radiostyrt, hobby & fritid
    www.rotorsport.no har fått inn noe nye motorer, som jeg ikke har prøvd.. Men de er billige, og skader ikke å prøve
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Kom med inspill tenkte på pålitlighet, kvalitet, deletilgang, og forgasser instillinger hvor ofte man justerer den, hvor lette motorene er og ha med og gjøre.

      og igjen du får hva du betaler for.....Da 50 = superb
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #4
        Hva slags fly skal du ha motor til? Før du kjøper en bensinmotor bør du i allefall tenke over:
        - den økte vibrasjonen og dertil hyppigere servo-bytte
        - økt totalvekt
        - tregere gassrespons

        Fordelen med bensinmotor er selvfølgelig billig drivstoff og lite søl.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Tregere gass respons??????????????????
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #6
            Kjøp en velrennomert og kom i gang. MVVS eller DA er to sikre og gode motorer. Som sagt blir du nok ikke klokere etter X antall svar, så "just do it!".
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #7
              Originally posted by Eagle View Post
              Tregere gass respons??????????????????
              Mener du at en bensinmotor er raskere og mer linær på throttel enn en tilsvarende stor fuel-motor? Iallefall ikke de jeg har prøvd. Men, det er en helt annen diskusjon.

              Mitt råd er å bruke fuel-motor til denne 2m-størrelsen. Bensinmotor er først ett godt alternativ når man passerer 60-70ccm, aller helst med 2 sylindre for å redusere vibrasjonen.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom Erik View Post
                Mener du at en bensinmotor er raskere og mer linær på throttel enn en tilsvarende stor fuel-motor? Iallefall ikke de jeg har prøvd. Men, det er en helt annen diskusjon.

                Mitt råd er å bruke fuel-motor til denne 2m-størrelsen. Bensinmotor er først ett godt alternativ når man passerer 60-70ccm, aller helst med 2 sylindre for å redusere vibrasjonen.
                Det spørs jo hva man legger i kriteriet "godt alternativ" da
                For meg frister det ikke å bruke fuel for 3-400,- hver gang jeg er på stripa.
                Hadde kostnader vært et ikke-tema ville i hvert fall jeg kjøpt meg 10stk 10s pakker og flydd elektro i denne klassen...det er mitt råd hehe

                Når det er sagt får du jo gjerne litt lavere vekt og god ytelse med en fuelmotor sammenlignet med en bensinmotor. Men i samme slengen så er det jo en del som forbinder fuelmotor med mer søl, mer justering og plunder enn det er med bensin, men det finnes jo sikkert kranglete bensinmotorer også.

                Kan jo bare skyte inn at Saito har entret bensinmotor-markedet, men den blir kanskje for svak for det du har tenkt på? Hva slags fly er det du skal ha motor til?
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  hei har ikke helt bestemt meg enda, de er jo så mange flotte modeller og velge mellom men tenkte kansje på en yak 54 fra cmp på 180cm.
                  Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                  På vei inn i Hangaren.
                  Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tom Erik View Post
                    Mitt råd er å bruke fuel-motor til denne 2m-størrelsen. Bensinmotor er først ett godt alternativ når man passerer 60-70ccm, aller helst med 2 sylindre for å redusere vibrasjonen.
                    Hmm synes att det er mange gode bensin motorer til 2 metere++
                    Fløy en jr cap med en zenoha 45ccm og det ver knall det,så skal jeg
                    ha en 2 meter igjenn så er valget mitt enkelt bensin...................
                    Har bare prøvd 3w og zenoha selv ,men det er mange gode bensin
                    motorer der ute.
                    Så hadde det hvert mitt fly så har jeg godt for en zenoha 45 ,litt tung og
                    gammeldags men du verden for en drift sikker het da

                    Mvh Geir Mogstad
                    Mvh Geir Mogstad
                    ---------------------------------------
                    slapp av det kommer helt sikkert ned!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by extracap View Post
                      Hmm synes att det er mange gode bensin motorer til 2 metere++
                      Fløy en jr cap med en zenoha 45ccm og det ver knall det,så skal jeg
                      ha en 2 meter igjenn så er valget mitt enkelt bensin...................
                      Har bare prøvd 3w og zenoha selv ,men det er mange gode bensin
                      motorer der ute.
                      Så hadde det hvert mitt fly så har jeg godt for en zenoha 45 ,litt tung og
                      gammeldags men du verden for en drift sikker het da

                      Mvh Geir Mogstad
                      Hei Geir
                      den zenoha 45 motoren blir nok ganske mye for tung, den veier ca2500g med tenning og potte. og den tror jeg ikke de er plass til den i cowlingen de flyet jeg tenker på, er en CMPro yak 54 på 180cm er beregnet for 108-180 2-Stroke. (120-180 4-Stroke) i bensin motor blir vell de ca 26ccm eller rundt der??
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stin View Post
                        Hei Geir
                        den zenoha 45 motoren blir nok ganske mye for tung, den veier ca2500g med tenning og potte. og den tror jeg ikke de er plass til den i cowlingen de flyet jeg tenker på, er en CMPro yak 54 på 180cm er beregnet for 108-180 2-Stroke. (120-180 4-Stroke) i bensin motor blir vell de ca 26ccm eller rundt der??
                        Ja på dette flyet blir den for tung ja!
                        Men på en 2 meter + er denne motoren glimrende.

                        Mvh Geir Mogstad
                        Mvh Geir Mogstad
                        ---------------------------------------
                        slapp av det kommer helt sikkert ned!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stin View Post
                          Hei Geir
                          den zenoha 45 motoren blir nok ganske mye for tung, den veier ca2500g med tenning og potte. og den tror jeg ikke de er plass til den i cowlingen de flyet jeg tenker på, er en CMPro yak 54 på 180cm er beregnet for 108-180 2-Stroke. (120-180 4-Stroke) i bensin motor blir vel de ca 26ccm eller rundt der??

                          Zenoah 45 veier 1850 gram inkl. tenningsanlegget (integrert del av motoren), men uten potte.
                          Standardpotta veier i hvertfall ikke 650 gram.

                          Kjell Aanvik
                          www.rc-flight.com

                          Comment


                          • #14
                            Sikler på dette oppsettet som jeg tror passer godt sammen med hensyn til vekt / krefter og ikke minst flyegenskaper.
                            Saito 4T FG 36cc Bensin og Hangar 9 Extra 260 27 %
                            Øyvind

                            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                            Comment


                            • #15
                              見つかりません | SAITO SEISAKUSHO CO., LTD.
                              Det ligger en video ute av oppsettet. Det er ikke noen rakett ut av hover men det ser jo ut til å fungere helt greit til det meste av flyging.
                              Du vet at sebart kommer med en større sukhoi 29 ila. vinteren...? 194cm vingespenn og forhåpentligvis en lett og velflygende konstruksjon...
                              Last edited by esmel; 31-12-07, 12:46.
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X