Unconfigured Ad

Collapse

perry-pumpe-trøbbel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

El-starter er for pyser!
    Eneste motoren jeg har brukt elstarter på er Magnumen, og det var Gert som kjørte inn den. Kan det vere noe med "starthånden" min?

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Tja jeg bruker somregel å lande etter første flytur når motor plagerne endeligt har plaget motorene sine i gang (sikkert for å spare fuel da jeg får tid til tre turer på to av deres). Jeg forlanger total underkastelse av mine motorer og gir de aldrigt kjangsen til opprør slik motorplagerne gjør. Man må være bestemt og ikke fikle unødigt med den skarpe roterende delen vet dere.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Motorer som MÅ ha starter er det noe galt med. Forøvrig så ble alle metoder prøvd, og selv når jeg brukte starter prøvde motoren å frastøte seg pumpa. I ettertid har jeg fått mange gode råd, blandt annet at tomgangs skruen må skrues nesten helt inn. Som sagt, jeg prøver nok igjen på et senere prosjekt.
        Til sammenligning så starter den nå på første flikk hver eneste gang

med LiPo bak og kobbertråd foran starter motoren HVER gang uten å tenke på å flikke propellen
        Ja, til og med noen ganger når du ikke vil at den skal det. Greit nok med et lite park-fly, men når .60 maskinen din starter uoppfordret så er det grunn til å bli nervøs

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Stemmer nok det med tomgangs nåla, jeg måtte stramme og stramme så jeg nesten ble bekymret, men motoren gikk finere og finere og nå er den berre lekker. Den sto og gikk 5-6 min i bukk på 1800-2000 rpm (m/tung Master airscrew 13x6) og svarte direkte på gasspådrag etterpå. Men 9500rpm er for lavt i turtall så jeg må finne en APC 12x6 å sette på for test, går det bra så bytter jeg tilbake til original forgasseren for mere effekt og så for vi se om den går å bruke med pumpe også.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...