Announcement

Collapse
No announcement yet.

os fs 120 surpass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os fs 120 surpass

    heisann!

    har en pumpemotor av denne type fra ca. 1990 vil jeg tro. Er det noen som har eller husker denne? Motoren ser utrolig fin og lite brukt ut. Problemet er tilkobling av slangene.
    På pumpa er det 3 nippler, en plassert "klokka 9". Denne har slange koblet opp til forgasser, men så: Hvorfor er det 2 nippler til? Den ene er plassert "klokka 2" og er merket "in". Det er vel fuel fra tank eller?. Så var det den siste(som jeg ikke forstår vitsen med). plassering "klokka 5" og er merket "p". Det kan vel ikke være retur til tanken, har ihvertfall ikke noen ideer om dette selv da jeg aldri har sett denne motoren før.
    Hadde vært gøy å fått liv i den!

    mvh Terje
    Terje Pedersen

    Indre Østfold Modellflyklubb

    91399490

  • #2
    Du kan jo sjekke denne linken, hvis ikke så finner du nok det meste du trenger å vite der en eller annen plass.

    http://manuals.hobbico.com/osm/fs-120s-sp-manual.pdf

    Comment


    • #3
      På den linken får jeg opp den berømte(eller var det berykta?) super-chargermotoren. Min er vanlig pumpemotor av gammel type. Har lett rundt etter manual til denne uten hell.

      mvh Terje
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #4
        Har en som jeg aldri har hatt start på. Kjøpte den brukt og det var mange slanger og T koblinger bak på motoren. Det bør visstnok kobles litt spesielt p.g.a. høyt trykk fra pumpen(?).
        Sikkert noen som vet mere om dette...
        Fred Larssen

        Comment

        Working...
        X