Announcement

Collapse
No announcement yet.

3W 60 Hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3W 60 Hjelp!

    Kjøpte denne motoren brukt for noen mnd siden. Men den er ikke villig til å gå noe særlig bra. Veldig vanskelig å starte, ser ut til att den får bensin, for det renner ut av innsuget etter chocking... Men hvis jeg snurrer propell feil vei så starter den mye lettere, Har hatt flere opplevelser der motoren slår tilbakeslag v normal start. Har fortsatt 10 fingre, merkelig nok... Noen som har litt hjelp å bidra med? Når jeg først får startet den så går den i noen minutter før den pluttseli stopper. Værst er den når den går på under halv gass... sitter tillotson forgasser på denne. er nok en gammel motor... forgasseren sitter på siden av motoren, sitter på syllinderen m ett 90graders ben slik att innsuget kommer bakover, ikke slik som det er på den nyere typen som har ett "plasthus?" ut i fra veivhuset...

    Ble litt kronglete beskrevet dette her men.
    -Maximuz-
    Johnny Rosenlund
    -------------------------------
    Helgøya Modellfly klubb
    Rena Modellfly klubb

  • #2
    Hei,
    For meg høres dette ut som membran i forgasser eller tenningsanlegg som har sakt takk for seg. Ville først ha bestillt nytt membransett til forgasseren før jeg prøver et nytt tenningsanlegg.

    Skjekk også om veivhuset er tett, falsk luft kan få en motor til å bli helt tullete.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Takk... er det flere en 3W norway som har deler til en slik forgasser, eller er det lettest å ringe dem en gang?
      -Maximuz-
      Johnny Rosenlund
      -------------------------------
      Helgøya Modellfly klubb
      Rena Modellfly klubb

      Comment


      • #4
        Motoren din er iallfall mager. Du må skru den litt rikere på L nåla. Siden forgasseren sitter på siden, er dette US utgaven, men de er ikke noe værre for det. Har hubben din 1 eller 2 magneter? Dette kan si noe om alderen på motoren, og evnt hvilket type tennings anlegg du bør få tak i. Geir Fleshce har muligens et "utlånsanlegg" som du kan prøve. Da slipper du å kjøpe et tenningssystem unødvendig. Uansett, når motoren er tungstartet er den som regel mager. Ut med L nåla, og kikk gjerne på pluggen din, se hvordan den ser ut. Farge, olje og om det er åpning i stiften.

        60 cc motorene til 3W er gode motorer, har hatt 2, den ene var US utgave. Så prøv det foreslåtte, finn ut av alderen, og evnt ta kontakt med Flesche for å låne et anlegg.

        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #5
          Ok... Jeg har en magnet på hubben min. Pluggen er ny, NGK cm6.
          -Maximuz-
          Johnny Rosenlund
          -------------------------------
          Helgøya Modellfly klubb
          Rena Modellfly klubb

          Comment


          • #6
            hei hei

            jeg slitter med akurat samme problem med en da 50 her

            den å oppfører seg likt som din motor men jeg har størst mistanke til tennings anleget mitt
            for den får nokk suppe

            skul jerne ha prøvd et annet
            sven arne johansen

            mine fly

            radioer
            futaba 9c super
            spektrum DX7

            pitts s12 wspan 1.75 da 50R
            aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
            sagitta projekt zwo 2.20 wspan
            funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
            nanofloo
            termick star
            stiletto F3F 2.54 wspan
            lancair360 mk2 os50sx 2t
            Enforce os 108 2t
            + en haug til
            http://www.lillehammer-mfk.org/


            viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

            Comment


            • #7
              Går det å blande disse tennings anleggene fra de forskjellige fabrikatene?
              Jeg har tilgang til ett tenningsanlegg fra en mvvs motor, kan jeg prøve det?, eller best å styre unna?
              -Maximuz-
              Johnny Rosenlund
              -------------------------------
              Helgøya Modellfly klubb
              Rena Modellfly klubb

              Comment


              • #8
                Tror ikke du skal blande tenningsanlegg, magneten er nemlig plassert på et visst sted med tanke på timing når sylinderen er på topp. Du kan se ei ripe i hubben, og på motorkassa, som skal stå overfor hverandre når stempelet er på topp. Tror MVVS har et annet tennings tidspunkt.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #9
                  Ok, Takk for svar sålangt... Ta en tlf til Geir da og høre litt med han... Bare han som driver m 3W i norge?
                  -Maximuz-
                  Johnny Rosenlund
                  -------------------------------
                  Helgøya Modellfly klubb
                  Rena Modellfly klubb

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by -maximuz- View Post
                    Ok, Takk for svar sålangt... Ta en tlf til Geir da og høre litt med han... Bare han som driver m 3W i norge?
                    Jepp det er det, han er forøvrig veldig hjelpsom
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment

                    Working...
                    X