Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer av bensinmotorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer av bensinmotorer

    Hei
    Holder på og bygge en cmpro yak 54 140size som jeg skal ha en bensinmotor i
    enten en Evolution 35GT eller en Mvvs 35ccm eller en roto 35vi er de noen som har erfaringer med noen av disse motorene?? blir min første bensiner i fly, tenkte på hvordan di er med og gjøre instillinger og silkt.
    mvh stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Evolution og mvvs er vel samme motor men forskjellig "stempel"... (les. merkelapp).
    Ut over det kjenner jeg ikke til dem.
    Last edited by esmel; 13-02-08, 17:35. Reason: ..kunne misforstås
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Hei... Jeg har en roto 35vi som jeg er veldig fornøyd med.
      I bynnelsen var jeg en del fortvilt over den, men etter hvert som den ble mer og mer innkjørt og jeg ble bedre kjent med den bynte den å fungere strålende!!
      Jeg bruker den ilag med en hatoripipe som er bergnet på 140motor. Med den pipa drar den en 20x8 apc på vel 8000 omdr. Skal prøve med en 21x8 carbonpropp for å minske turtallet litt...
      MC 22s
      Toplight standard
      Tragi 603 custum
      Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
      Raptor 50v2. Os hyper
      Seb-art katana 30
      taxi 2400 on floats. roto 35vi
      extreme composite Otop 3D. Os 140rx
      Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
      C-arf Superextra 3,1. 3w 150
      _____________________________
      Hans-Are Jenssen

      Comment


      • #4
        Originally posted by hanza View Post
        Hei... Jeg har en roto 35vi som jeg er veldig fornøyd med.
        I bynnelsen var jeg en del fortvilt over den, men etter hvert som den ble mer og mer innkjørt og jeg ble bedre kjent med den bynte den å fungere strålende!!
        Jeg bruker den ilag med en hatoripipe som er bergnet på 140motor. Med den pipa drar den en 20x8 apc på vel 8000 omdr. Skal prøve med en 21x8 carbonpropp for å minske turtallet litt...
        hei hanza
        var de at den stoppet mye eller var de instillingene som den var vanskelig på når den var ny??


        er de ingen som har hatt evolution eller mvvs bensin??
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

        Comment


        • #5
          Hei. i bynnelsen hadde den dårlig effekt og den stoppet del. stoppingen kom sikkert av at den ikke var innkjørt og av at dette var min første bensinmotor så jeg hadde ikke særlig peiling på hvordan man justerte bensinmotorer. fabrikkinnstillingene kan sikkert ha vært helt greie men jeg var alt for snar til å bynne å fikkle med nålene.. Den går iallefall som en klokke nå!!
          MC 22s
          Toplight standard
          Tragi 603 custum
          Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
          Raptor 50v2. Os hyper
          Seb-art katana 30
          taxi 2400 on floats. roto 35vi
          extreme composite Otop 3D. Os 140rx
          Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
          C-arf Superextra 3,1. 3w 150
          _____________________________
          Hans-Are Jenssen

          Comment


          • #6
            Tenker på det samme som deg.Sitter her med en CMPro Giles 202 140 size som jeg har lyst putte bensin motor i .Har sett på en GRPro 26 cc motor,den tror jeg blir i svakeste laget.En 45cc tror jeg blir for stor.De motorene du tenker på til din,hvem forhandler dem?
            Er den Yaken din i likehet med min anbefalt med opp til 160 2 takt glow?
            Align T-Rex 700
            Align T-Rex 250
            Hangar 9 Sundowner
            Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
            Dynam Extra 330
            Vmar Easy 3d,TT pro 46
            ARC Cessna Cardinal
            Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
            CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
            GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


            ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

            Comment


            • #7
              ikke for å stjele tråden din,men vet du forskjellen på roto 35 V og 35 VI
              Align T-Rex 700
              Align T-Rex 250
              Hangar 9 Sundowner
              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
              Dynam Extra 330
              Vmar Easy 3d,TT pro 46
              ARC Cessna Cardinal
              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


              ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

              Comment


              • #8
                404 - File or directory not found. Her finner du Mvvs som er d samme som evolution
                http://www.martinsen-hobby.no/ Her finner du roto..
                MC 22s
                Toplight standard
                Tragi 603 custum
                Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                Raptor 50v2. Os hyper
                Seb-art katana 30
                taxi 2400 on floats. roto 35vi
                extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                _____________________________
                Hans-Are Jenssen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by larscato View Post
                  ikke for å stjele tråden din,men vet du forskjellen på roto 35 V og 35 VI
                  Roto 35v er oppgitt fra roto selv som tyngere og latere enn 35VI...
                  Prisen er jo også litt mindre...
                  MC 22s
                  Toplight standard
                  Tragi 603 custum
                  Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                  Raptor 50v2. Os hyper
                  Seb-art katana 30
                  taxi 2400 on floats. roto 35vi
                  extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                  Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                  C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                  _____________________________
                  Hans-Are Jenssen

                  Comment


                  • #10
                    Har selv en Moki 30 bensin som jeg kan anbefale dersom du er ute etter my sprut i liten og lett kasse. Flyr med 18x12 på den ( i minste laget faktisk) og dette er bare med en dum bisson pitts style potte. Med avstemt rør skulle den nok yte enda en god del mer. 21x8 er nok innen rekkevidde.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by larscato View Post
                      Tenker på det samme som deg.Sitter her med en CMPro Giles 202 140 size som jeg har lyst putte bensin motor i .Har sett på en GRPro 26 cc motor,den tror jeg blir i svakeste laget.En 45cc tror jeg blir for stor.De motorene du tenker på til din,hvem forhandler dem?
                      Er den Yaken din i likehet med min anbefalt med opp til 160 2 takt glow?
                      hei
                      ja yak`en min er anbefalt opp til 160 2takt glow

                      disse selger Mvvs 404 - File or directory not found.
                      og disse selger evolution motorer
                      Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
                      Disse motorene er de ca samme pris på, kommer mest sansynlig til og kjøpe mvvs 35 eller roto 35vi
                      mvh stin
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har akkurat hatt en hyggelig prat med martinsen hobby.Kjøpte en Roto 35vi
                        Tror denne er ganske mitt i blinken til formålet...
                        Align T-Rex 700
                        Align T-Rex 250
                        Hangar 9 Sundowner
                        Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                        Dynam Extra 330
                        Vmar Easy 3d,TT pro 46
                        ARC Cessna Cardinal
                        Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                        CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                        GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                        ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                        Comment


                        • #13
                          Mine erfaringer med Roto 35Vi.
                          Kjørte vel ca 3 tanker på bakken med 4% olje for god smøring. Bruker Motul olje som anbefalt.
                          Bestemte meg for og fly første tur med fabrikkinstillinger på gasser, da motoren hadde god respons på bakken. Problemet var at i lufta når motoren ble varm så fikk den for mye bensin og dro veldig dårlig.
                          Justerte inn litt på gasseren og etter det har motoren gått veldig bra. Og den har aldri stoppet for meg i lufta.
                          Et tips er at før du skrur på gasseren: Skru justeringsskruene helt inn og tell omdreininger mens du skrur. Noter dette så du har fabrikksinstillinger hvis du roter deg helt bort.
                          Og hvis du må justere så skru veldig lite av gangen ( 1/8 omdreining).
                          Hvis din motor er som min så vil den uansett være litt lat til og begynne med.
                          Jeg har flydd min ca 40-50 turer nå og det er først nå den begynner og løsne.
                          Så vær tålmodig og ikke skru deg bort så har du en god motor som starter lett.
                          Hangar9 33% Extra ZDZ80
                          Wild-Hare 28%Extra Zenoah 62
                          ESM Katana 2m Roto 35vi
                          Funtana S40 OS70Surpass
                          Fliton Edge540 Saito 100fa
                          Pc9 Roulette SC61
                          Calmato sport magnum 46
                          Mini Funtana børsteløs
                          Proxima seilfly fra Griffin
                          Aerofly sim
                          Futaba 9C Super
                          http://www.arildtagestad.com/

                          Comment


                          • #14
                            Når jeg kjøpte 35Vi'n min fikk jeg beskjed om at den ikke har noe særlig effekt før den har gått 10 timer.
                            Så jeg har lagd en benk så jeg får den løs og fin før jeg putter den i noe fly.

                            Comment


                            • #15
                              det samme kommer jeg til å gjøre.så kan man bli sikker på at motoren en innkjørt før man evt justerer.Er jo litt dumt å justere seg i hjel for å få bukt med problemer som kommer av at motoren er ny.
                              Align T-Rex 700
                              Align T-Rex 250
                              Hangar 9 Sundowner
                              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                              Dynam Extra 330
                              Vmar Easy 3d,TT pro 46
                              ARC Cessna Cardinal
                              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                              ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                              Comment

                              Working...
                              X