Announcement

Collapse
No announcement yet.

91 Sx-h Ring C-spec Ps Viper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 91 Sx-h Ring C-spec Ps Viper

    Ser denne motoren er med dual-plugg, mao. 2 plugger. Noen som har opplevd dette?
    Attached Files

  • #2
    Originally posted by Lars Odland View Post
    Ser denne motoren er med dual-plugg, mao. 2 plugger. Noen som har opplevd dette?
    Ja jeg har da opplevd ganske mye med den motoren der...

    C-Spec PS Viperhead er en motor som er bra når du får den til (hvilket er ganske sjeldent
    Toppen fra OMI med de doble pluggene fungerer bra, men det som ikke fungerer bra er Perry pumpen. Motoren min hadde det med å fungere meget godt, bortsett fra de gangene pumpa fant det greit å ta en pause mitt i flygingen. Dette skjedde nå og da, men ofte nok til at jeg ikke stolte 100% på den. Det er et relativt dårlig utgangspunkt da jeg synes det er vannskelig nok å fly helikopter. I fjor sommer forårsaket den en krasj på 90'en min og da endte den i skapet i en eske det stod OS 91SZ PS på. Den motoren fungerer heldigvis mye bedre.

    Du kan sikkert få kjøpt den billig....
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

    Comment


    • #3
      Takker for innspill. Nei takk, jeg er ikke tilhenger av pumpe og enda en ting som kan gå galt. Så pumpemotorer holder jeg meg borte fra
      Greit å vite at selve motoren fungerer bra når enn får den til med disse to pluggene. Forstår jeg det riktig at den ene pluggen skal jobbe på det høye turtallet og den andre ta over på tomgang/lavere turtall for å få det optimalt?
      Mener å ha sett motoren uten pumpe, kanskje denne kan drive min fremtidige R90 da den dagen kommer

      Comment


      • #4
        Jepp, med å uten pumpe:
        Home Page

        Comment


        • #5
          Skal du ha en motor i dag som er lite komplisert og masse power må du nesten se på YS 91SR. Dette er en long-stroke motor som er utrolig enkel - men har "bøtte-vis" med power.

          Jeg forkastet min OS 91SZH-PS til fordel for denne motoren.

          SZ-motorene har mye mer power enn C-spec motorene. I tillegg blir vel også SZ motorene til OS regnet for å være enklere å tune.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Har vel egentlig hatt OS 91SZH-PS i tankene lenge ja...

            Comment


            • #7
              Tror nok jeg må si meg enig i Erik sitt innlegg.

              Skulle jeg ha handlet motor i dag hadde jeg nok gått for en YS SR. Jeg var veldig i tvil når jeg i sommer handlet 91SZ PS og kan egentlig ikke klage på den, men YS'en har fått mye god omtale og det lille jeg har sett av den har virket lovende. Kan ikke si jeg angrer, men jeg hadde handlet annerledes nå.. øhh.. bare for å forvirre deg
              Arild Johansen

              Modell-Helikoptersport
              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
              AHMHK

              Comment


              • #8
                Skal ha YS`en i tankene når den tid kommer, blir nok en stund til. R50`en skal få kjørt seg litt først, og ikke minst jeg. Den tid den sorg, og jeg som er en hardbarka O.S fanatiker
                Last edited by LarsO; 18-02-08, 19:49.

                Comment

                Working...
                X