Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forhandler av Moki motorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forhandler av Moki motorer

    noen som vet om noen norske forhandlere av moki motorer?? vet om rc-flight men di har ikke 180 bensin motoren
    mvh stin
    Last edited by Stin; 04-03-08, 15:36.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Vet ikke om noen norske, men har god erfaring med disse fra USA. Billig blir det også http://www.rcshowcase.com/
    De heter forresten RCS der og ikke Moki, men skal være identiske motorer.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte min 180 bensin av rc-flight.

      Comment


      • #4
        Originally posted by oistein View Post
        Jeg kjøpte min 180 bensin av rc-flight.
        snakket med di og di kan bestille den. hvordan fungerer din motor?? er de noe futt i den?? fulgte de med potte til din?? glemte og spørre han på rc.flight
        mvh stin
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

        Comment


        • #5
          Originally posted by Olavjoergensen View Post
          http://www.rcshowcase.com/
          De heter forresten RCS der og ikke Moki, men skal være identiske motorer.

          Mvh OJ

          Det er akkurat de samme motorene.
          Årsaken til de mange forskjellige navnene er at det i Ungarn finnes 2 fabrikker som lager motorer, og begge heter Moki.

          Litt avhengig av hvem som kom først i de forskjellige landene så heter Mokimotorene litt forskjellig.
          Den ene fabrikken som bensinmotorer var først ute i Tyskland, og dermed selger Airworld Moki, mens Aeronaut(?) selger Mark glowmotorer.
          I England og USA er det omvendt, her var den andre fabrikken først ute, her selger Just Engines Moki glowmotorer, mens Stuart MacKay selger MacKay motorer, og i USA ble disse hetende RCS.

          Kjell
          Last edited by Eureka; 02-03-08, 19:22.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stin View Post
            snakket med di og di kan bestille den. hvordan fungerer din motor?? er de noe futt i den?? fulgte de med potte til din?? glemte og spørre han på rc.flight
            mvh stin
            Når det gjelder futt så er den nærmest ekstrem. Jeg har den i en 2 meter warbird og det er egentlig alt for mye futt. Bruker 18x12 propell og den har selv med denne propellen en enorm respons. Jeg liker også fordi den er liten og dermed lett å plassere. Min er frontinnsug, og innsuget sitter rett bak cowlingen slik det nok ble noen rare luftstrømmer der. Dette gjorde at jeg måtte på med en innsugstrompet. Dersom du har plass er det kanskje enklere med bakinnsug. Eller har du rind cowling (altså skikkelig fly med radial motor) sp er det nok og helt greit.

            Comment


            • #7
              Hei
              Har nå bestillt en moki 180 bensin av VIKINGHOBBY model hobby har snakket noen ganger med di nå og servic`en der er meget bra får svar på e-postene nesten med en gang, motor og slimline Inverted Pitts potte kom på 2660,-danske kr med frakt syntes de ikke var så galent de, men lurer på hvilken størrelse propell man må bruke på den motoren?? de er en yak-54 3d fly den skal stå i
              mvh stin
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment

              Working...
              X