Unconfigured Ad

Collapse

Evolution Motorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torgeir
    • Oct 2003
    • 398

Evolution Motorer

Hei. Har akkurat kjøpt meg en ny motor. Et lite impuls kjøpt faktisk. Kom over evolution 46 motor til 995,- på small size. Leste jo så vidt om at de var kommet til Norge her på MFN. Er det noen som vet noe om disse?? De skal visst være ferdig innkjørt og så og si ferdig justert.

Synes at 995,- var fin pris for en 46 motor og jeg har lenge tenkt på å kjøpe en ny modell! Noen forslag på billige 40 size lav/skulder vingede modeller??

Hilsen Torgeir
    Torgeir K. Haugstad
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Dette skal vist vere en god 46 motor med endel krefter (egentlig er det en turtalsmotor som yter mest med liten propell og høye turtal) men den trives godt (og er bereknet på å gå med normale propeller).

Lav vinget fly? Hva med ARC models sin Jupiter (har den selv) den blir både sprek og lett med den motoren din (forutsatt at du ikke tynger den ned med mye lakk). http://no.rcmodeller.net/ har den til 1595kr.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Kjøpte en Evelution .46 på impuls (skulle egentlig bare ha noen propeller)hos Smallsize på fredag - 995,00 er jo kjempebillig. Dro ut på stripa i går og var spent på hvordan den var.

6 runder på åpen throtle og på med gløding og startet på 2. forsøk. Innstillingen fra fabrikken var ikke helt perfekt - 4 knepp ut på hoveddysa og 45 grader justering (rikere) på tomgang og det var det.

3 turer med den i går bekrefter at ikke alle impulshandlinger er dumme , på slutten så gikk den noe rikt så det må finjusteres til neste tur.

Den eneste negative kommentaren må være vekta, 530 gram med potte som er ca 40 gram tyngre enn SC (og de er allerede blandt de tyngste).

Det var morsomt at du Torgeir også var der i går med samme motoren og det var tydelig at det var nok krefter til Jupiteren .

Som nybegynner motor må den være perfekt da man ikke kan skru seg bort, fordi det er begrensning på justering av throtle og tomgang.

Gleder meg til fremtidige turer med mere kraft og en litt større propell.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• torgeir
        • Oct 2003
        • 398

Helt klart en meget fin motor. Kan anbefales til alle nybegynnere og andre som vil ha en god 46 motor. Bruker nå en 11*6 propell. Tror jeg skal eksprimentere litt med propellvalget!
        Torgeir K. Haugstad

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

Disse motorene selges nå også av www.Rc-flight.com til en meget god pris. Han selger også 40 og 61 motorene fra Evolution.

Comment

• Superstar40
            • Dec 2002
            • 1667

Helt klart at konkurranse virker - sist jeg var inne på sidene til RC-flight kostet 46 motoren 1.495. Omregnet fra USD så er vel prisen i Norge ikke langt fra USA.

Skal måle turtall når motoren er ordentlig innkjørt. I følge en rewiew i MAN skal tomgangen ligge på ca 2100 og full gass med 11x5 på ca 12500.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Isak
              • Apr 2004
              • 680

Hei

Leveres 61 Evolution motoren på rc-flight med potte mon tro??

Tenker på å putte den i min gamle Supra Fly 45.. skulle virke det??
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

Comment

• torgeir
                • Oct 2003
                • 398

Da jeg kjøpte min evolution motor, så jeg på både 61 og 46 motorene. Da lå det i alle fall potte i begge eskene. Kan ikke skjønne at de selges uten potte!?
                Torgeir K. Haugstad

Comment

• Superstar40
                  • Dec 2002
                  • 1667

Smallsize har med potte, hva RC-flight har vet jeg ikke men det ville vært rart om de ikke leverte den med.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Godseieren
                    • Apr 2003
                    • 296

Hobby Norge i Trondheim har også Evolution 46 og 61 motorer med potte. Samme pris som Smallsize.
                    Mvh
                    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

Working...