Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensinmotorer hos unitedhobbies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bensinmotorer hos unitedhobbies

    Hei, er det noen som har prøvd de billige FLT motorene som UH selger,evt erfaring?
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Ingen som har prøvd??
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

    Comment


    • #3
      Joda.. det er nok flere som har prøvd.. Men erfaringer tar tid, og det er jo ikke så lenge de har solgt bensinmotorer på Hobbycity.. Et par stk i klubben vår har motorer derfra, og de går som ei klokke enda.. Men de er enda ikke innkjørt, så om de holder like lenge som 3W, DA og de andre dyrere motorene.. Men de er jo så billige at de er vel bare å kjøpe? denne hobbyen koster noen kroner i året, så det er vel bare å hive seg i det, så kan jo du være den som kommer med erfaringer til oss?
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Har akkurat montert en SV 26 cc som jeg kjøpte hos hobbycity. Har bare kjørt den en halv tank enda, men den starte og gikk greit. Virker iallefall lovende enda. Måtte vente en stund på denne motoren, da de stort sett er tomme på lager.

        Comment


        • #5
          Jeg har lett endel etter rewiews av disse motorene selv også. Det finnes en masse rewiews der persoen skriver et innlegg som baserer seg på utseende og oppstart av motorene. Skulle gjerne sett noen skikkelige rewiews her ja.
          Det ser ut til at det er tatt endel enkle løsninger på en del av de og noen bærer preg av "mandagsproduksjon". har selv sett sylindere som står skjevt montert på blokka og throttlearmer som ramler av osv... men de fleste går vel bra allikevel ser det ut til.
          Det er uansett så billig at jeg tar sjansen på å lære "the hard way"
          Tor Helseth
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Eksosanlegg i litt for bløtt materiale. Aluminium som gir seg under festeskruene. Lekasje rundt plugg.
            De er startet på fabrikk og det er vel det som er kvalitetssikringen.
            Etter samme prinsipp som noen russiske motorsykler noen år tilbake. Kvalitetssikringen var at kunne den startes og kjøres til mellomlagring så var det godt nok.......

            Men likevel så billig at det går greit å kjøpe en slik motor.
            Tor A. Jakobsen
            -------------------------------------------------
            If your gonna Crash.... at least make it look Good!
            -------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Som jeg sikkert har sagt før.
              Det er greit hvis man ser kun på motoren isolert sett.
              De er så billige at det er ikke så innmari nøye om man får noe som funker eller ikke.
              Men man glemmer ofte i slike sammenhenger, at denne motoren sitter i et fly som sikkert koster noe, med en radio som sikkert koster en del også.
              Så har man sikkert brukt en del tid å sette dette sammen.
              Da er det litt mer surt å tenke seg at alt dette kan gå dukken fordi at man har spart penger på en motor som evt stopper av en teknisk svakhet.
              Og så i tillegg er det noe så jævlig irriterende, som man blir i dårlig humør av i lengre tid.
              Joda, jeg vet at dette skjer med dyre ting av høyere kvalitet også.
              Men sjangsen er vel større for at det skjer med billige ting av dårligere kvalitet?

              olle

              Comment

              Working...
              X