Announcement

Collapse
No announcement yet.

forskjell på o.s. fl-70 og sc 46?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forskjell på o.s. fl-70 og sc 46?

    hei! har en katana v2 jeg begynner og bli lei av og truble med motoren på for og kunne hovre... er da o.s. firetakter som er problemet mitt her. lyrer da på hvor stor forskjell det er på en o.s. fl-70 og er sc 46. skal i allefall ha en motor jeg kan hovre en katana med men hvis forskjellen er stor så bytter jeg ikke motor. er lei 4-takt så vil ha en motor som går i lufta og ikke bare på bakken.
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    Originally posted by opa View Post
    hei! har en katana v2 jeg begynner og bli lei av og truble med motoren på for og kunne hovre... er da o.s. firetakter som er problemet mitt her. lyrer da på hvor stor forskjell det er på en o.s. fl-70 og er sc 46. skal i allefall ha en motor jeg kan hovre en katana med men hvis forskjellen er stor så bytter jeg ikke motor. er lei 4-takt så vil ha en motor som går i lufta og ikke bare på bakken.
    Problem med en O.S 4 takter? Må være første gangen jeg har hørt om tror jeg, hva slags plugg og hva slags fuel bruker du?

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      bruker jero 15-15% fuel og en o.s. firetaktplug (aner ikke hvilken type)
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #4
        Originally posted by opa View Post
        bruker jero 15-15% fuel og en o.s. firetaktplug (aner ikke hvilken type)
        Ok. Det skal jo være bra det! Har kjørt O.S 4 taktere på samme plugg og fuel uten noen som helst problem.

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          OS motoren er mye bedre egnet til modellen din så du kommer helt sikkert best ut med å løse de problemene du har med den istedet for å bytte.
          Ting du bør sjekke er ventilklaring og fueltilførsel, lekasjer i slanger osv. Det bør ikke være stor avstand mellom motor og tank.
          Noen ganger fungerer firetaktere bedre hvis du ikke bruker trykk fra potten og så kan det være en idè og prøve en OS 8 plugg bare for å se om den virker bedre, har sett eksempler på det.

          Lykke til, den motoren skal det være fullt mulig å få orden på.

          Jarle
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment


          • #6
            fløy akkurat nå og fikk problener mef 4-takteren fløy i harrier så stoppet motoren prutselig. startet den igjen og da gikk den veldig høyt på tomgang. hva kan dette være? kan det være rusk i forgasseren? (fikk det til og gå ganske bra denne turen)
            Joakim L. T. 94-Modell
            ---------------------------------------------------
            Aeroworks - Extra 300
            Extreme Flight - Yak 54E Profile
            Crrc-Pro GF26I
            EG - Yak 54 26cc
            Kyosho - Edge 540 .50
            C Goldberg - Cub med flottører
            OMP - Katana V2

            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

            Comment


            • #7
              Har en SC 46 som du kan få veeeeeldig billig... bytta den nettopp ut med en o.s55ax i et tilsvarende fly pga samme problemer som du har (gikk på bakken men ikke i luften).
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • #8
                Uten å påberope meg noen ekspertise på motorene. så ville jeg prøvd å kjøre den rikere. det hjalp på en sc52 som jeg hadde samme problem med. Måtte kjøre den så rikt at den hadde problemer på bakken da gikk den i lufta. solgte skiten og kjøpte meg elektro i stedet
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Hei. Går ut fra at det er den lille katanaen du snakker om? Hvorfor ikke prøve en billig ASP?
                  Jeg har bare godt å si om disse motorene...vel, ihvertfall 2 takterne.
                  Jeg flyr min Katana V2 70 med en ASP .91, og den er dønn stabil under alle forhold.
                  Jeg har også 2 stk ASP .46 og 1 stk .61 som det heller aldri har vært noe tull med.
                  Godt med krefter, lettstartet og stabil, er det jeg forbinder med ASP 2 taktere.

                  Rein
                  mine fly;
                  Noen kommer
                  noen går.

                  Comment


                  • #10
                    jeg hae en sc 46 motor fra før så trenger ikke 2 (kansje en 46 i hver vingetipp kansje?hehe) og ja har 46 versonen. men dere mener at 46 motorer blir for svak?
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment


                    • #11
                      os 70 fl

                      Har hatt masse os-motorer, både 2 og 4-takt. Har aldri opplevd problemer med disse, før........ Har en 70 fl som fra første stund har vært kranglete. Er vel kjørt c. 15 tanker nå, går alltid, men jager på turtall. Har justert ventiler 3 ganger allerede, ugjør seg hele tiden.
                      Enten har os denne gangen "spart seg til fant", eller jeg har bare vært uheldig.
                      Noen andre erfaringer med denne billigutgaven?

                      mvh Terje
                      Terje Pedersen

                      Indre Østfold Modellflyklubb

                      91399490

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by piper View Post
                        Har hatt masse os-motorer, både 2 og 4-takt. Har aldri opplevd problemer med disse, før........ Har en 70 fl som fra første stund har vært kranglete. Er vel kjørt c. 15 tanker nå, går alltid, men jager på turtall. Har justert ventiler 3 ganger allerede, ugjør seg hele tiden.
                        Enten har os denne gangen "spart seg til fant", eller jeg har bare vært uheldig.
                        Noen andre erfaringer med denne billigutgaven?

                        mvh Terje
                        fikk den til og gå ganske bra den siste turen jeg men... har ikke motoren her nå men når jeg skal til morra mi igjen så kan jeg skjekke hvor mange runder jeg har på både high-speed nåla og low-speed nåla.
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment


                        • #13
                          Jeg ville seriøst vurdert å gå igjennom det jarle skriver her, før du bytter motor, motoren du har er ørten hundre og treogtrygve ganger bedre egnet i en slik doning enn en SC46.
                          Pluggbytte kan være lurt av flere årsaker, den kan ha en skavank, og taper seg uansett over tid. En ting til... er du helt sikker på at den ikke går for mager, firtaktere tåler godt å gå litt fett, magert derimot.........da får du omtrent akkurat de symptomene du nevner

                          Originally posted by jarle View Post
                          OS motoren er mye bedre egnet til modellen din så du kommer helt sikkert best ut med å løse de problemene du har med den istedet for å bytte.
                          Ting du bør sjekke er ventilklaring og fueltilførsel, lekasjer i slanger osv. Det bør ikke være stor avstand mellom motor og tank.
                          Noen ganger fungerer firetaktere bedre hvis du ikke bruker trykk fra potten og så kan det være en idè og prøve en OS 8 plugg bare for å se om den virker bedre, har sett eksempler på det.

                          Lykke til, den motoren skal det være fullt mulig å få orden på.

                          Jarle
                          mvh MM

                          Comment


                          • #14
                            ja... kan godt hende at den gikk litt magert. skal jeg justere den så fet at den akkurat går og kjøre den på tomgang noen tanker for og "kjøre den inn" en gang til?
                            Joakim L. T. 94-Modell
                            ---------------------------------------------------
                            Aeroworks - Extra 300
                            Extreme Flight - Yak 54E Profile
                            Crrc-Pro GF26I
                            EG - Yak 54 26cc
                            Kyosho - Edge 540 .50
                            C Goldberg - Cub med flottører
                            OMP - Katana V2

                            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                            Comment


                            • #15
                              fløy noen turer i dag og motoren gikk ganske bra men den gikk plutselig så høyt på tomgang så jeg landet den og så at forgasseren var løs hadde da mistet den skruen som holder fast forgasseren i lufta så den var borte... hvor får jeg tak i en 2mm skrue?
                              Joakim L. T. 94-Modell
                              ---------------------------------------------------
                              Aeroworks - Extra 300
                              Extreme Flight - Yak 54E Profile
                              Crrc-Pro GF26I
                              EG - Yak 54 26cc
                              Kyosho - Edge 540 .50
                              C Goldberg - Cub med flottører
                              OMP - Katana V2

                              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                              Comment

                              Working...
                              X