hei! har en katana v2 jeg begynner og bli lei av og truble med motoren på for og kunne hovre... er da o.s. firetakter som er problemet mitt her. lyrer da på hvor stor forskjell det er på en o.s. fl-70 og er sc 46. skal i allefall ha en motor jeg kan hovre en katana med men hvis forskjellen er stor så bytter jeg ikke motor. er lei 4-takt så vil ha en motor som går i lufta og ikke bare på bakken.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
forskjell på o.s. fl-70 og sc 46?
Collapse
X
-
forskjell på o.s. fl-70 og sc 46?
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allTags: None
-
Originally posted by opa View Posthei! har en katana v2 jeg begynner og bli lei av og truble med motoren på for og kunne hovre... er da o.s. firetakter som er problemet mitt her. lyrer da på hvor stor forskjell det er på en o.s. fl-70 og er sc 46. skal i allefall ha en motor jeg kan hovre en katana med men hvis forskjellen er stor så bytter jeg ikke motor. er lei 4-takt så vil ha en motor som går i lufta og ikke bare på bakken.
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fast
-
bruker jero 15-15% fuel og en o.s. firetaktplug (aner ikke hvilken type)Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
-
OS motoren er mye bedre egnet til modellen din så du kommer helt sikkert best ut med å løse de problemene du har med den istedet for å bytte.
Ting du bør sjekke er ventilklaring og fueltilførsel, lekasjer i slanger osv. Det bør ikke være stor avstand mellom motor og tank.
Noen ganger fungerer firetaktere bedre hvis du ikke bruker trykk fra potten og så kan det være en idè og prøve en OS 8 plugg bare for å se om den virker bedre, har sett eksempler på det.
Lykke til, den motoren skal det være fullt mulig å få orden på.
JarleIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
Comment
-
fløy akkurat nå og fikk problener mef 4-takteren fløy i harrier så stoppet motoren prutselig. startet den igjen og da gikk den veldig høyt på tomgang. hva kan dette være? kan det være rusk i forgasseren? (fikk det til og gå ganske bra denne turen)Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
-
Uten å påberope meg noen ekspertise på motorene. så ville jeg prøvd å kjøre den rikere. det hjalp på en sc52 som jeg hadde samme problem med. Måtte kjøre den så rikt at den hadde problemer på bakken da gikk den i lufta. solgte skiten og kjøpte meg elektro i stedet
Comment
-
Hei. Går ut fra at det er den lille katanaen du snakker om? Hvorfor ikke prøve en billig ASP?
Jeg har bare godt å si om disse motorene...vel, ihvertfall 2 takterne.
Jeg flyr min Katana V2 70 med en ASP .91, og den er dønn stabil under alle forhold.
Jeg har også 2 stk ASP .46 og 1 stk .61 som det heller aldri har vært noe tull med.
Godt med krefter, lettstartet og stabil, er det jeg forbinder med ASP 2 taktere.
Reinmine fly;
Noen kommer
noen går.
Comment
-
jeg hae en sc 46 motor fra før så trenger ikke 2 (kansje en 46 i hver vingetipp kansje?hehe) og ja har 46 versonen. men dere mener at 46 motorer blir for svak?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
-
os 70 fl
Har hatt masse os-motorer, både 2 og 4-takt. Har aldri opplevd problemer med disse, før........ Har en 70 fl som fra første stund har vært kranglete. Er vel kjørt c. 15 tanker nå, går alltid, men jager på turtall. Har justert ventiler 3 ganger allerede, ugjør seg hele tiden.
Enten har os denne gangen "spart seg til fant", eller jeg har bare vært uheldig.
Noen andre erfaringer med denne billigutgaven?
mvh TerjeTerje Pedersen
Indre Østfold Modellflyklubb
91399490
Comment
-
Originally posted by piper View PostHar hatt masse os-motorer, både 2 og 4-takt. Har aldri opplevd problemer med disse, før........ Har en 70 fl som fra første stund har vært kranglete. Er vel kjørt c. 15 tanker nå, går alltid, men jager på turtall. Har justert ventiler 3 ganger allerede, ugjør seg hele tiden.
Enten har os denne gangen "spart seg til fant", eller jeg har bare vært uheldig.
Noen andre erfaringer med denne billigutgaven?
mvh TerjeJoakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
-
Jeg ville seriøst vurdert å gå igjennom det jarle skriver her, før du bytter motor, motoren du har er ørten hundre og treogtrygve ganger bedre egnet i en slik doning enn en SC46.
Pluggbytte kan være lurt av flere årsaker, den kan ha en skavank, og taper seg uansett over tid. En ting til... er du helt sikker på at den ikke går for mager, firtaktere tåler godt å gå litt fett, magert derimot.........da får du omtrent akkurat de symptomene du nevner
Originally posted by jarle View PostOS motoren er mye bedre egnet til modellen din så du kommer helt sikkert best ut med å løse de problemene du har med den istedet for å bytte.
Ting du bør sjekke er ventilklaring og fueltilførsel, lekasjer i slanger osv. Det bør ikke være stor avstand mellom motor og tank.
Noen ganger fungerer firetaktere bedre hvis du ikke bruker trykk fra potten og så kan det være en idè og prøve en OS 8 plugg bare for å se om den virker bedre, har sett eksempler på det.
Lykke til, den motoren skal det være fullt mulig å få orden på.
Jarlemvh MM
Comment
-
ja... kan godt hende at den gikk litt magert. skal jeg justere den så fet at den akkurat går og kjøre den på tomgang noen tanker for og "kjøre den inn" en gang til?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
-
fløy noen turer i dag og motoren gikk ganske bra men den gikk plutselig så høyt på tomgang så jeg landet den og så at forgasseren var løs hadde da mistet den skruen som holder fast forgasseren i lufta så den var borte... hvor får jeg tak i en 2mm skrue?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Comment
Comment