Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASP/Magnum FT160AR v.s SC 160AR FS MKll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASP/Magnum FT160AR v.s SC 160AR FS MKll

    Forsøker å orientere meg på motorer, SC SC 160AR FS MKll er en aktuell motor, ser på spec´en på ASP/Magnum FT160AR er den samme som førstnevnte.

    Ser det er en prisforskjell på nær 2000,- mellom disse på forskjellige norske nettbutikker så jeg lurer på om noen kjenner til hva som er forskjell på de, og evt. hva en bør gå for?

    Kanskje noen har tips til seriøse utenlanske forhandlere som er å anbefale også??

    Tips mottas med TAKK!
    Kjell Ove
    Lillehammer MFK

    CMP Super Chipmunk
    ESM Cessna 185
    Raptor 50 T
    CMP Cessna 182 ---I Eske!---

  • #2
    Disse motorene stammer alle fra samme produsent, nemlig Shenzen Sanye Precision Machinery Co. Ltd., også kjent som Sanye Mfg., i Kina. De produserer bl.a. glowmotorer i stort utvalg under varemerkene ASP, Magnum, SC og SY, sistnevnte svjv ikke i salg her hjemme. Noen mener at det er kvalitetsforskjell eller innbyrdes sortering av disse motormerkene, men jeg har prøvd de fleste med både gode og mindre bra erfaringer og har vært generelt mer fornøyd med 4-takts motorene enn 2-takterne. Det er klart at kjøper du en motor fra f.eks. OS, Saito eller YS så får du mer konsistent kvalitet på både materialer og kontroll, men dette betaler du som kjent også for!
    mvh
    Richard B.
    Attached Files

    Comment

    Working...
    X