Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deler til Super Tigre "Made in Italy"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deler til Super Tigre "Made in Italy"

    Tilbakevendingen til modellflyfamilien forårsaker fremgraving av forlengst glemte
    prosjekter...Så som påbegynte motorrestaureringer...

    Fikk for veeeldig lenge siden to Super Tigre som var til de grader neglisjert hva
    vedlikehold angår. Hos meg har begge blitt demontert og rengjort. Til ST G60 Blue Head
    er toppen sterkt skadet og på ST G61 måtte trusth-skiva tersjes av. Med de konsekvenser det fikk...Ødelagt!

    Deler er ikke mulig og oppspore for meg, så mitt spørsmål til alle der ute er om noen
    husker eller vet hvor Norwegians delelager tok veien? Var vel borte i at en eller annen
    hobbybutikk på østlandet hadde overtatt restlageret. Er det noen av dere som vet
    om dette stemmer og eventuelt kan gi et lite hint eller to...Eller om dere vet om
    andre kilder?

    Mvh Einar - legger inn bilder av samme typer motorer det spørres om...Begge disse
    i en forfattning ti ganger bedre enn dem jeg overtok...
    Attached Files

  • #2
    o.t

    Just Engines

    Har deler til det meste...

    Hilsen FrankB
    Hilsen
    Frank Bøhmer
    ---------------------------
    God created Earth. The rest was made in China...

    Comment


    • #3
      Hei Einar
      Når får vi se deg fly med noen av disse prosjektene som du holder på med?
      Stripa på Breivikeidet er brøyta, så nå venter vi spent

      Comment


      • #4
        Stripa..?

        Originally posted by Birdi View Post
        Hei Einar
        Når får vi se deg fly med noen av disse prosjektene som du holder på med?
        Stripa på Breivikeidet er brøyta, så nå venter vi spent
        Tviler sterkt på at du - hvem du nå enn er - eller andre, noensinne får se meg på
        Breivikeidet mere! Prosjekter??? - Har hverken ambisjoner eller såkaldte prosjekter!
        Flyet i avataren og meg er begge -44 modell. Hvilket tilsier at mine dager som
        såkaldt "modellflyger" snart er talte...Uansett!

        Forøvrig har jeg tatt full overgang til elektro, hvor den største modellen er en Wilga
        2000 på flottører. Som skal brukes på sølepytten med navn Rundvannet. De øvrige
        modellene skal "flyes" i nærområdet. På nedlagte treningsfelt for foppall...Kun med
        det for øye og promotere hobbyen for barn og unge. - Samt litt moro selv også...

        Mvh Einar - men først må jeg lære meg og fly igjen etter tjue års fravær...

        PS...
        Advarsel! - Er STERK motstander av diskusjon med såkaldte anonyme!
        Last edited by ERJ; 17-05-08, 03:35.

        Comment


        • #5
          Sjekk også www.hab.se, de skaffet meg slike gamle ST dysenåler en gang.
          MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
          MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

          Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
          Bi-Fly 25: turl.no/13pd
          Quickie: turl.no/13pe
          Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

          Comment


          • #6
            Takk!

            Originally posted by Shrek View Post
            Sjekk også www.hab.se, de skaffet meg slike gamle ST dysenåler en gang.
            Tusen takk Shrek! - Skal sende dem en mail over helga...Forsøker og få motorene
            komplette og til "like as new" før jeg avleverer dem til det fremtidige modellflymuseet.

            Har drevet og rotet rundt på italienske linker uten og forstå et kvekk...Sverige
            handlet jeg mye med i gamle dager når jeg drev med friflukt og linekontroll, så
            derfor dobbelt moro og få link derfra...Dem har jo MPX også...

            Mvh Einar - som legger inn link separat til dem som trenger spesialkreerte lyddempere.

            Comment

            Working...
            X