Unconfigured Ad

Collapse

Model Technics fuel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gisi
    • Nov 2006
    • 70

Model Technics fuel.

Heisann.
    Jeg må desverre bytte fuel fra Omega (Morgan Fuel) i en lengre periode.

Jeg har tilgang på Model Technics fuel, som jeg har lest både gode og mindre gode ting om.
    De har en additiv de kaller Sical som skal gjøre underverker for motoren i noen av blandingene deres.

Har Model Technics med denne type additiv omtrent samme kjølende egenskapene som Omega har?

Trenger Model Technics fuelen after run olje? I Omega fuelen er det after run olje tilsatt, slik at det ikke er nødvendig å tilsette etterpå...

Vet at det sikkert er like mange meninger som piloter her, men forsøker likevel å få noe informasjon.
    Last edited by gisi; 03-06-08, 15:40.
    Geir Inge

Fly:
    Piper J3 Cub 25
    WorldStar 40
    Spirit 60
    Piper Cherokee 40
    Alpha 25
  • jansr
    • Oct 2006
    • 243

jeg bruker modeltecniks 10/18 sical og er veldig fornøyd med denne.bruker en skvett after run olje av og til.jeg har kjørt ei kanne med morgan/omega nå nettop,og kvaliteten på modeltecniks er hvertfall ikkje dårligere.etter min mening
    mvh jan sigurd røyseland

Comment

• Raptor
      • Sep 2003
      • 837

Korrosjon er noe dritt!

Originally posted by jansr
      jeg bruker modeltecniks 10/18 sical og er veldig fornøyd med denne.bruker en skvett after run olje av og til.jeg har kjørt ei kanne med morgan/omega nå nettop,og kvaliteten på modeltecniks er hvertfall ikkje dårligere.etter min mening
      Har aldri sett eller vært borte i en four stroke som ikke korroderer. Det har vært mye "vidundermidler" på markedet men jeg har lyst å høre om noe som funker - erfaringer etc.. Korrosjonen skjer også mest sannsynligvis under drift..
      Mvh.
      Rolv Leirro

Comment

• HEIN
        • Jun 2005
        • 124

Gå heller for Jerro fuel,og, jeg har testa den suppa du nevner..
        Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
        Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Originally posted by Raptor
          Har aldri sett eller vært borte i en four stroke som ikke korroderer. Det har vært mye "vidundermidler" på markedet men jeg har lyst å høre om noe som funker - erfaringer etc.. Korrosjonen skjer også mest sannsynligvis under drift..
          Bruker Jero 15/15 på mine four strokes, aldri vært så mye som en rustflekk noen gang. Model Technics har jeg dårlig erfaring med, kan nevne : rust, litt lei å starte , suppe som stivner mye raskere enn noe annet jeg har vært borti. Har et par ganger ikke hatt mulighet til å få startet motoren med denne suppa, tømte tanken fylte på Jero og vips så gikk den. Husker 3 slike episoder i farten med 2 forskjellige motorer.

Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• jansr
            • Oct 2006
            • 243

dette ang hvilken fuel som er best blir vel et evig diskusjonsevne.men det finnes mye bra på dagens marked etter min mening.helt sikker dårlig og.men kan ikkje skjønne den som kaller modeltecnics syntetisk fuel for suppe.jeg har motorer som har stått flere måneder og har aldrig hatt startproblemer.men smaken er som baken.noen liker mora,og noen liker dattera
            mvh jan sigurd røyseland

Comment

Working...